. Nu lekker slapen...Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Net een lekker glaasje Glenmorangie Nectar D'Or op
. Nu lekker slapen...
. Nu lekker slapen...
0 x
I_SPEY schreef:turfsmurf schreef:bla..bla..Higland Park 12yo..bla..
Is dat 'n old label of new label? Er bestaat namelijk 'n verschil in smaak tussen deze twee, Arjen
Wel potverdorie, is er dan echt niets eenvoudig aan whisky? Ik denk dat ik het nieuwe label heb, zo even snel bekeken. Het etiket dat ik heb staat met aangeplakte fles in mijn WhiskyBase-profiel. Ik kon echter geen bottling date ontdekken. De verpakking die ik kocht bevatte een Highland Park proefglas, mocht dat nog een hint over de jaargang geven.
Ondertussen, in huize turfsmurf, kwamen er nog twee straffe drams langs:
- Bowmore BB&R 2000/2009. Grappig. Dit was een whisky die ik bij de eerste twee glaasjes niet echt bijzonder vond. Ik heb er echter een tijdje overheen laten gaan voordat ik aan mijn derde dram ging. Wat een verschil! Misschien was ik nu wel in de goede stemming ervoor, of heb ik al meer (doch pas kort) ervaring, maar nu vond ik hem veel lekkerder. Qua neus licht, fris, enigszins alcoholisch (want jong), maar qua smaak bevat deze ver(r)assend veel turf die pas na een tijdje als een rover uit de struik tevoorschijn sprong.
Redelijk medicinaal ook, in de smaak kwamen golfjes ruwe olie/vers asfalt naar boven die vervolgens voor een licht zoetige rokerige afdronk weken. De medicinale noot deed mij wel wat aan Laphroaig denken. Het was een goede tip van de slijter. Ik ben benieuwd of ik deze later nog lekkerder ga vinden.
- Aberlour A'bunadh #32. Ik weet nog steeds niet wat ik van deze whisky moet denken. Een echte smaakbom is het, kersenbonbons, kaneel, van alles. Voorlopig neig ik naar de turfige whiskies. Het is de enige sherried whisky die ik heb, dus ik kan hem nog niet echt plaatsen t.o.v. andere sherrieds. Ik weet wel dat ik deze whisky waarschijnlijk pas door zal hebben als ie bijna op is. Ik zal toch eens naar een andere sherry whisky gaan uitkijken ter vergelijk.
0 x
turfsmurf schreef:
- Aberlour A'bunadh #32. Ik weet nog steeds niet wat ik van deze whisky moet denken. Een echte smaakbom is het, kersenbonbons, kaneel, van alles. Voorlopig neig ik naar de turfige whiskies. Het is de enige sherried whisky die ik heb, dus ik kan hem nog niet echt plaatsen t.o.v. andere sherrieds. Ik weet wel dat ik deze whisky waarschijnlijk pas door zal hebben als ie bijna op is. Ik zal toch eens naar een andere sherry whisky gaan uitkijken ter vergelijk.
Probeer eens de GlenDronach 15yo 'Revival'. Zelfde categorie , zeer betaalbaar en heel lekker. Ben er nog niet uit welke ik de beste van de 2 vind.

0 x
Lagavulin! schreef:Probeer eens de GlenDronach 15yo 'Revival'.
Ok, die gaat op de (inmiddels not so) short list.
0 x
'n Tamdu 1973 GMR 35 yo 56% - a super top whisky
Very recommendable!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Weer een royaal sample Glenburgie 58.2 % 1991 Gordon & McPhail (refill sherry hogshead). Eens kijken wat ik ervan vind.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik heb een 12 jarige Glengoyne in het glas. Op 43%. Hij is zacht, maar biedt op het palate enorm veel, vanwege de sherry rijping. Fantastisch heerlijk zachte whisky is dit voor een heel betaalbare prijs.
Daarna zal het een 19 jarige Highland Park Signatory release zijn. Het zal een mooie avond zijn.
Daarna zal het een 19 jarige Highland Park Signatory release zijn. Het zal een mooie avond zijn.
0 x
Auchentoshan 10yo
Aberfeldy 12yo, wel twee héél verschillende drams....
Aberfeldy 12yo, wel twee héél verschillende drams....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Een singleton 12 yo, Jock heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar deze whisky in 1 van zijn filmpjes..... 

0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
Re: Bruichladdich Rum Cask
Dit is de 8 jaar oude.Piet schreef:...Hier een eenvoudige Bruichladdich Rum Cask 2001, 55,7%. Blijf deze toch wel behoorlijk (té) peperig vinden. Moet een behoorlijke scheut water bij
jpvdw schreef:Bruichladdich Rum Cask 17y
Hé JP, hoe doet die 17yo het in vergelijk met deze 8yo wat betreft peperig en benodigd bluswater ? Hoeveel abv is deze ? Is het een CS ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Bruichladdich Rum Cask
Piet schreef:Dit is de 8 jaar oude.Piet schreef:...Hier een eenvoudige Bruichladdich Rum Cask 2001, 55,7%. Blijf deze toch wel behoorlijk (té) peperig vinden. Moet een behoorlijke scheut water bijjpvdw schreef:Bruichladdich Rum Cask 17y
Hé JP, hoe doet die 17yo het in vergelijk met deze 8yo wat betreft peperig en benodigd bluswater ? Hoeveel abv is deze ? Is het een CS ?
Het is deze: http://www.vooreenmooiglas.nl/index.php ... ch&id=1720
Peper valt reuze mee (vind ik dan) en bluswater niet nodig. Afgevuld op 46%.
0 x
Lagavulin! schreef:Ben wel benieuwd naar de Caol Ila Moch, die bestel ik volgende week.
Ben ook benieuwd. Twee weken terug gekocht en na een (lange) alcoholloze 2 weken, gaat vanavond de kurk eraf: ik ben benieuwd!
0 x
Vanavond zijn het de Bruichladdich 8YO rum finish en de Ardbeg Supernova.
De Laddie dronk ik steeds onverdund, op zijn volle 62,3%. Maar nu heb ik er water bijgedaan en moet zeggen dat hij mij zo beter bevalt. Hij verandert van karakter. Onverdund heb je een enorme alcoholprikkeling (duh), citrus en kruiden in de afdronk. Met water Wordt de citrus subtieler, en komt er een enorme peperstoot in de afdronk, samen met iets medicinaal. Daarna terug heel zacht en fruitig.
De Laddie dronk ik steeds onverdund, op zijn volle 62,3%. Maar nu heb ik er water bijgedaan en moet zeggen dat hij mij zo beter bevalt. Hij verandert van karakter. Onverdund heb je een enorme alcoholprikkeling (duh), citrus en kruiden in de afdronk. Met water Wordt de citrus subtieler, en komt er een enorme peperstoot in de afdronk, samen met iets medicinaal. Daarna terug heel zacht en fruitig.
0 x
Glen Garioch, 12 jaar
Ik ga zo een Glen Garioch, 12 jaar, 48% openmaken en eens proberen.
0 x
Marriage isnt a contract, its an ongoing negotiation...
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”