Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Daaf
Actief lid
Actief lid

Re: Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)

Ongelezen berichtdoor Daaf » 11 Nov 2016, 16:38

mer1973 schreef:
Daaf schreef:
mer1973 schreef:
Dan had ik er 500 van gemaakt. :domdom

En dan het maar vreemd vinden dat mensen reageren op je post.

Reageren mag altijd, maar doe het dan via PM en spreek me hier op aan. Mijn verkooptopic wordt opeens onderdeel van deze discussie, zonder dat het hier over gaat, enkel op het moment dat ik reageer wanneer ik mijn naam zie in een negatief bedoelde reactie. De doos is inmiddels verwijderd uit mijn verkooppost, dus ik hoop dat het hiermee weer klaar is.

Zoals Edwin al aangaf, dit is een forum. Een forum is bedoeld om te reageren.

Maar Daaf als je iets te koop zet of dit nu hier is of op marktplaats etc, dan doe je toch eerst onderzoek naar wat iets waard is.
Beetje naïef niet???

Nogmaals, het staat iedereen geheel vrij om te reageren hoe hij of zij wil. Naar mijn weten is dit topic echter niet bedoeld om de vraagprijs van een Macallan doos te bespreken op het moment dat je het hier niet mee eens bent. Op het moment dat je gewoon een PM had gestuurd als je de prijs onterecht vind, dan had het een in mijn ogen zinloze discussie bespaard. Dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld, en de doos is inmiddels verwijderd, dus ik laat het hier graag bij.
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 11 Nov 2016, 16:50

Kunnen we de discussie verplaatsen naar een topic whiskydozen flippen? Beter niet lijkt me, de inhoud zou van hetzelfde kaliber zijn dan de doos imo.
Je kan toch niet ontkennen dat zo een Posts niet op z'n 'plaats zijn hier.
Beter had geweest. Heb nog een leuke doos van een Mac. Voor wat sampletjes kunnen we misschien ruilen. Had je waarschijnlijk geen commentaar gekregen hoor.
4 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Nov 2016, 16:58

Bram84 schreef:Beter had geweest. Heb nog een leuke doos van een Mac. Voor wat sampletjes kunnen we misschien ruilen. Had je waarschijnlijk geen commentaar gekregen hoor.

Maar hé, daar heeft ie waarschijnlijk niet zoveel aan he. Samples zijn alleen interessant voor líefhebbers van whisky ;)
2 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Nov 2016, 17:16

squaadgras schreef:Ben eigenlijk wel voorstander voor om de minimale post-regel naar 500 bij te stellen of 2 jaar actief op het forum. Neem je direct een enorme groep nieuwelingen (lees je in!) & gelukszoekers de wind uit te zeilen. Dispensatie kan worden aangevraagd a.h.v. bericht + reden naar 1 v/d moderators zoals nu ook al het geval is. 25 gaat werkelijk nergens over, welgeteld 5 minuten werk :lol: . Mochten er alsnog flinke prijzen worden gevraagd door lui die buiten deze groep vallen > dan werkt het forum zelfregulerend (zoals nu het geval is): wat de gek er voor geeft NADAT de buitensporige prijs eens goed in de schijnwerpers is gezet :lekker .

Wat de minimale post-regel optrekken ben ik ook voorstander.
Of laat alle posts in 'Even voorstellen, dat vinden we leuk !' al niet meetellen!
Als je ziet hoeveel posts daar gescoord worden met een simpele welkom... :roll:
Ik ben helemaal niet asociaal maar daar post ik uit principe gewoon niet.
(het is trouwens ook vervelend als er 25 van deze berichten op rij staan bij de ongelezen berichten)

Trouwens wat betreft de prijsbepalingen.
Was er tijdens de vorige grote discussie niet gezegd om daar geen gedoe meer rond te maken?
Vandaar ook het feit dat je in het verkooptopic niet meer kan reageren.
Er is een zelfs een tijd gezegd om het hele verkooptopic te sluiten.
Maar omdat dit ook geen aanvaardbare oplossing was is er afgesproken om het zo te laten.
De flessen met te hoge prijzen zouden dan wel gewoon niet verkocht worden.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Nov 2016, 17:29

MichielV schreef:@Mer1973
Het was nooit mijn insteek om arrogant over te komen, probeerde alleen maar te begrijpen hoe de prijsbepaling hier gebeurt. Mijn excuses om jou nu als voorbeeld erbij te betrekken. Fout gemaakt, lesje geleerd. Weet niet of mijn reactie je interesseert, maar wou het graag wel even vermelden.

Henri zijn reactie heeft veel 'concreet' gemaakt. De overige reacties maakten het voor mij duidelijk dat het mijn prijs te hoog was en dat hier liefhebbers prijzen gevraagd moeten worden. Ik kon daar geen goed beeld van krijgen, dat is nu wel duidelijker geworden.

Het principe van liefhebbersprijzen is ook niet echt waterdicht hoor.
Zoals jullie al aanhaalden zijn er hier op het forum niet alleen liefhebbers...
Is het dan de bedoeling dat deze personen hier even een "liefhebbersprijsflesje" komen scoren om via andere kanalen met grote winst te cashen?
En een liefhebbersprijs blijft vaag hé...
Je weet niet wanneer en tegen welke prijs de verkoper de fles gekocht heeft.
Wat is er mis met de marktwaarde? Samples worden blijkbaar toch ook tegen de marktwaarde verkocht?
Of zijn de prijzen van de samples hier op het forum (liefhebbers) anders/goedkoper dan deze via de bekende Facebook groepen?
2 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 11 Nov 2016, 17:30

nigel_tufnel schreef:Wat de minimale post-regel optrekken ben ik ook voorstander.
Of laat alle posts in 'Even voorstellen, dat vinden we leuk !' al niet meetellen!
Als je ziet hoeveel posts daar gescoord worden met een simpele welkom... :roll:
Ik ben helemaal niet asociaal maar daar post ik uit principe gewoon niet.
(het is trouwens ook vervelend als er 25 van deze berichten op rij staan bij de ongelezen berichten)

Ik weet dat ik nu mijn eigen glazen ingooi (nou, verkoopopties dan) maar ik ben het hier mee eens.
Kennelijk is het te gemakkelijk om met een paar keer welkom en een paar naïeve vragen tot de 25 te komen, en dan te ontpoppen tot een (zelfcensuur)
Van mij mag de min post regel flink omhoog, ook al betekent dit dat ik nog een jaartje of misschien zelfs 2 moet wachten met eventueel iets te verkopen. Ik weiger namelijk ook om bij iedere nieuweling welkom te typen om mijn post score op te schroeven.
4 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Nov 2016, 17:30

Peter87 schreef:f*!k! is ie hier nu ook al een lege doos aan het verkopen voor €150? :o
Dat gaat toch nergens meer over?!

Lege dozen verkopen (en zeker voor die prijzen en dan ook nog van fraudegevoelige whisky) is echt not done!
Wat is het volgende? Lege flessen? :HitHead
4 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 11 Nov 2016, 17:34

nigel_tufnel schreef:
Peter87 schreef:f*!k! is ie hier nu ook al een lege doos aan het verkopen voor €150? :o
Dat gaat toch nergens meer over?!

Lege dozen verkopen (en zeker voor die prijzen en dan ook nog van fraudegevoelige whisky) is echt not done!
Wat is het volgende? Lege flessen? :HitHead

Schreef Thijs ook al in een ander Topic.

viewtopic.php?p=163599#p163599.

Tja als Trump president kan worden dan kijk ik van lege flessen verkopen niet meer op.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 11 Nov 2016, 17:35

Daaf schreef:Ik beschouwde de doos als collector's item, die wellicht verzamelwaarde heeft voor een Macallan liefhebber, om of z'n fles + doos compleet te maken of om gewoon te hebben. Zeker omdat dit soort dozen zeer zelden nog opduiken. Aangezien het verplicht is om een prijs neer te zetten heb ik er dat van gemaakt.

Om een hele hoop drama en ophef te voorkomen, wat denken jullie dat een eerlijke prijs voor zoiets is? Dit had overigens ook via een PM kunnen worden gezegd, want dit lijkt me compleet off-topic hier.

Zoals ik al eerder schreef zijn hier geen eerlijke prijzen voor.
Je moet bijvoorbeeld al zeker weten dat de persoon in kwestie zo'n fles heeft imho.
Er zijn enorm veel fake Macallans op de markt en er komen er telkens meer bij.
Dit komt o.a. door het aanbieden van verpakkingen, lege flessen,...
Geef malafide personen niet de kans om whisky te vervalsen!
Je zit toch niet zo in geldnood dat je 150 euro voor een kartonnen doos vraagt?
Als er hier al mensen verpakkingen willen wegdoen is dit meestal in ruil voor een sample of zo.
1 x

Daaf
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Daaf » 11 Nov 2016, 17:47

nigel_tufnel schreef:
Daaf schreef:Ik beschouwde de doos als collector's item, die wellicht verzamelwaarde heeft voor een Macallan liefhebber, om of z'n fles + doos compleet te maken of om gewoon te hebben. Zeker omdat dit soort dozen zeer zelden nog opduiken. Aangezien het verplicht is om een prijs neer te zetten heb ik er dat van gemaakt.

Om een hele hoop drama en ophef te voorkomen, wat denken jullie dat een eerlijke prijs voor zoiets is? Dit had overigens ook via een PM kunnen worden gezegd, want dit lijkt me compleet off-topic hier.

Je moet bijvoorbeeld al zeker weten dat de persoon in kwestie zo'n fles heeft imho.
Als er hier al mensen verpakkingen willen wegdoen is dit meestal in ruil voor een sample of zo.

Dank voor je antwoord. Nee zeker niet niet. Het laatste wat ik wil, is dat aanmoedigen. Ik heb het zonder slechte intenties erop gezet. Een paar samples vind ik een leuk tegenbod voor zoiets. Op het moment van ruilen zal ik goed controleren wat de bedoelingen van de ander zijn, en zal ik dat sowieso proberen uit te sluiten.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Nov 2016, 17:51

johan brugge schreef:Ik hoef geen kudo's, en al helemaal niet van jou, omdat ik toevallig hier langer geregistreerd ben dan jij. Dat heeft daar hoegenaamd niets mee te maken. Ik zoek altijd de negatieve insteek?? Ik zou kunnen zeggen dat je je eigen berichten over die loterij nog eens moet herlezen. Maja, die waren zodanig bot en beledigend dat Matti ze heeft moeten verwijderen. En dat is niet voor het eerst. En dan geef ik een negatieve insteek? Een beetje zelfreflectie kan in jouw geval geen kwaad, lijkt mij.
Vroeger was het beter? Niet noodzakelijk, maar toen kon men wel op een normale manier het met mekaar oneens zijn zonder gescheld en zonder beledigingen. Ik heb er niets op tegen dat gelijk wie hier zijn ongezouten en scherpe mening geeft. Ik heb er wel iets op tegen wanneer iemand de botte boer uithangt. En daarmee sta ik echt niet alleen. En zolang de mods maar laten betijen en/of (te) laat ingrijpen kan je tegenwind verwachten op dezelfde manier als waarop jij sommige mensen aanvalt.

Super Johan! Zo ken ik je weer. Altijd refererend aan 'al die anderen' die het helemaal met me gehad hebben. Als het gaat om het verwijderen van mijn reacties omdat ze bot zouden zijn reken ik er op dat deze van jou ook wel verwijderd wordt.
En die van mij zal dan ook wel verwijderd worden want als ik met 1 persoon helemaal klaar ben hier dan ben jij het wel met je 'vroeger was alles beter' en 'er zijn zoveel anderen die zich aan jou ergeren maar ik durf niet te zeggen wie' vingertje.
Je speelt elke keer dezelfde CD ventje.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 11 Nov 2016, 17:51

Daaf schreef:
nigel_tufnel schreef:

Dank voor je antwoord. Nee zeker niet niet. Het laatste wat ik wil, is dat aanmoedigen. Ik heb het zonder slechte intenties erop gezet. Een paar samples vind ik een leuk tegenbod voor zoiets. Op het moment van ruilen zal ik goed controleren wat de bedoelingen van de ander zijn, en zal ik dat sowieso proberen uit te sluiten.

Dat gaat wel heel gemakkelijk van €150 naar een paar samples.
Heb je nog meer te koop? Huis, auto, vrouw?
Gezien de weinige moeite die je doet om je in de markt waarop je je begeeft te verdiepen, hoor ik graag waar je nog meer over in onderhandeling wil.
:P
3 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 11 Nov 2016, 18:24

Volle en lege flessen, samples, verpakking; doos, tube, houtsnijwerk is al gevraagd/aangeboden ik mis nog wel 1 ding en wil dan ook even navragen hoe jullie hier tegenover staan..

Te Koop: de kurk van een Ardbeg 10
Status: puntgaaf en weinig gebruikerssporen (is slechts 1x in de fles gegaan en 1x eruit)
Beoordeling: ruikt lekker rokerig en is een eyecatcher en geliefd bij de kenner...
Vraag prijs: 25 euro
:P :duimop
3 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Nov 2016, 18:41

Kan je garanderen dat die kurk alleen in een fles heeft gezeten? :gnif
11 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 11 Nov 2016, 19:25

Kun je de echtheid van de kurk garanderen? Er zijn namelijk veel replica's in omloop :P
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”