Ashley schreef:Of ik hem nou leegdrink of kapot gooi tegen de muur....zijn mijn eurro's.
Zo beter?
Alleen als 't ook jouw muur is.

Ashley schreef:Of ik hem nou leegdrink of kapot gooi tegen de muur....zijn mijn eurro's.
Zo beter?
johan brugge schreef:Ik heb me erg lang kunnen inhouden, maar ik moet het toch even kwijt. Ik weet niet meer hoe het komt en door wie, maar er werden geen flessen verloot door LBDC. Ik heb even de nieuwsbrief van 7 juli ll. er op nagelezen en daar staat duidelijk in dat je een fles kon reserveren en dan stond je op een wachtlijst. Nergens is er sprake van een loting. Volgens het principe 'first come, first served' werden de flessen dan toegekend. Heel die discussie werd ingeleid door één zin: "Ik ben ingeloot voor een fles" (ongeveer toch). En hup, het spel zit op de wagen.
Zo beter?
MikerG schreef:Of lekker een casqueteers fles voor 200% verkopen.. tja het is je eigen fles, maar niet echt sociaal daar het hele principe van csq voor liefhebbers is..
Zal wel aan mij liggen.
defeatless schreef:Mijn stelregel is max 5 euro per jaar dat de whisky oud is en max 6 euro per jaar indien CS.
defeatless schreef:Glenglassaugh Evolution 3yo erin. Een leuk jonkie een soort van WIP.
Dre schreef:Grappig elke keer hoe mensen reageren als ze op hun hoge verkoopprijzen worden aangesproken (of soms zich spontaan aangesproken voelen). Opeens is dat dan onderhandelingsruimte, is het haast de schuld van de kopers dat er niet om een lagere prijs gevraagd is, want 'natuurlijk' zou er in geval van een dergelijk verzoek wel wat mogelijk zijn.
Waarom dan niet gelijk gewoon een lagere prijs inzetten, denk ik dan. Nu heb je toch de schijn tegen dat je stiekem hoopt om er een flinke winst uit te peuren.
Uitgangspunt is de ontdekkingstocht en het plezier, kortom de liefhebberij. Er zijn geen commerciële bedoelingen
Het doel van de casQueteers is om met een select gezelschap liefhebbers te leren en te genieten van de ontwikkeling tijdens de rijping en uiteindelijk onze eigen whisky te bottelen. Dit betekent: zelf het vat kiezen, regelmatig proeven hoe de whisky zich ontwikkelt en gezamenlijk besluiten wanneer ‘ie optimaal is voor botteling.
johan brugge schreef:Ik heb me erg lang kunnen inhouden, maar ik moet het toch even kwijt.
Oogadal schreef:Originele topic is ontstaan doordat mensen praten over ingeloot zijn en kennelijk is er geen loterij of selectie geweest. Dat maakt op zich weinig uit, mijn view is dat ik me er over blijf verbazen dat mensen dolgelukkig zijn als ze een fles mogen kopen voor 300 euro die toen nog niemand had geproefd. Nu blijkt ook nog dat je 'm vooraf aan botteling moet betalen...
nigel_tufnel schreef:Mijn punt blijft nog steeds: waarom net bij deze Littlemill?
Dit is het geval bij -tig whisky's en daar hoor je dan niks over.
MichielV schreef:Oke, duidelijk. Maar wat maakt het wel 'done' om vergelijkbare prijzen te vragen voor samples, maar voor een hele fles ben je ineens de duivel?
Maar laten we de fles even lostrekken van de casqueteers; Wanneer is een vraagprijs boven de originele aankoopprijs nog wel acceptabel en wanneer niet? Hoeveel % winst mag je maken op je mede-liefhebber tot dat je de lijn over gegaan bent? Of moet iedere fles voor de winkelprijs verkocht worden? Dat is pas echt passie delen natuurlijk. Maar dat zie ik ook niet gebeuren.
Aangezien het kennelijk ook 'done' is om specifieke gevallen te benoemen. Ik zie op MikerG zijn post een like van mer1973. Laten we nog even terug gaan naar mijn verkoop topic. Staat een Clynelish 1991 vW (cask 13213 + 13214) voor 150 euro. Als ik op whiskybase kijk staat er eentje voor 175 euro. Eens zien van wie die is, he die naam herken ik. Volgens mij koste die destijds 100 euro in de winkel? Is ook best wel een aanzienlijk percentage er boven op. Is dat nog wel netjes?
Als je kiest voor 'winkelprijs = verkoopprijs', dan snap ik het. Dan is ieder percentage voor jou te hoog. Maar als dat niet het geval is en een percentage 'winst'/meegaan met de markt wel geaccepteerd is. Hoe werkt het? Leg het me aub uit.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten