Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Khajuraho
Senior
Senior

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 10 Okt 2016, 21:14

:hoedaf

Na de GlenDronach 21, welke mij erg goed beviel, ga ik morgen om de Glendronach 18 Allardice om open te ploppen.

Daarnaast zou ik nog een rokerige willen, geen Ardbeg. Mijn gedachte gaan uit naar de Laphroaig 15 Years Limited Edition 200th, welke ik wel eens geproefd heb en in de smaak viel.
Of hebben is er een mooi alternatief die ik zeker eens zou moeten proberen in deze prijsklasse :Scratch :smullen

0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Okt 2016, 21:35

Khajuraho schreef:Of hebben is er een mooi alternatief die ik zeker eens zou moeten proberen in deze prijsklasse :Scratch :smullen

Een mooie Kilchoman?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 10 Okt 2016, 21:45

Een mooie Kilchoman?

Ik heb de Kilchoman sauternes al besteld en verwacht ik halverwege oktober.

0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 10 Okt 2016, 21:48

Khajuraho schreef:
Een mooie Kilchoman?

Ik heb de Kilchoman sauternes al besteld en verwacht ik halverwege oktober.

:goedgedaan
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 12 Okt 2016, 22:48

Na gisteren een verdwaalde sample geproefd te hebben van de
https://www.whiskybase.com/whisky/66432/blair-athol-1988-vw.

Dacht ik, hier moet ik een flesje van aanschaffen,maar toen kwam de bezinning. ik kan 100 euro uitgeven voor zo'n fles.
Maar beter 25 samples bestellen zo kom ik zeker nog meer verrassingen tegen :lekker
1 x

berndw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor berndw » 16 Okt 2016, 14:56

berndw schreef:Lijstje is nu als volgt:

Bunnahabhain 12
Glendronach Original 12
Aberlour A'bunadh
Talisker 10
Benromach 10

Deze dikgedrukte zijn 'onder voorbehoud zeker' :D (er komt nog een grote proeverij aan waar ik ze hopelijk allemaal kan vinden)
Ik zit dan op iets meer dan 200 euro.

Er kan nog 1 iets duurdere fles bij, of 2 'koopjes' van bijv. 30euro p.s.

Ik heb gekozen voor de Talisker in de categorie 'peat'. Wat ik begrepen heb (correct me if i'm wrong) is dat hij wel degelijk het peaty karakter heeft, maar iets soepeler is dan sommige Islay's, zoals een Caol Ila of Ardbeg.
v.w.b. de A'bunadh zie ik 3 batches die ongeveer 87/100 krijgen op WB. 52,54 en 55. Heeft iemand daar nuttige info over?
En de Benromach heb ik gekozen op aanraden van thijs100, dus het wordt afwachten of hij daar credits of kritiek voor krijgt ;)

heb ik nog als suggesties staan
Lagavullin 16
Glengoyne 15 of CS

Deze ga ik hopelijk ook proeven op 8 oktober.

meer suggesties zijn van harte welkom, maar sowieso tot nu toe iedereen hartelijk dank voor de feedback. Wat kan dat verderfelijke internet toch mooi en handig zijn.

Een een update n.a.v. de proeverij vorige week.

Glendronach is afgevallen, ten eerste omdat ik al een A'bunadh gekocht had en ten tweede omdat ik hem geproefd heb en niet zo bijzonder vond. Van Talisker had ik toevallig een Storm gekregen, dus ik ga daar nu geen Talisker10 naast zetten. Dus die twee heb ik inmiddels in huis en morgen krijg ik een Lagavulin 16 binnen (die ik geproefd heb op de proeverij) en een Benromach 10yo, omdat ik van mijn schoonmoeder nóg een fles mocht uitkiezen.
Het initiële plan om 6 flessen te kopen valt een beetje in het water denk ik, aangezien ik nu met deze 4 al een best gevarieerd assortiment heb, dus ik laat het even zo waarschijnlijk.
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Okt 2016, 16:48

berndw schreef:Een een update n.a.v. de proeverij vorige week.

Glendronach is afgevallen, ten eerste omdat ik al een A'bunadh gekocht had en ten tweede omdat ik hem geproefd heb en niet zo bijzonder vond. Van Talisker had ik toevallig een Storm gekregen, dus ik ga daar nu geen Talisker10 naast zetten. Dus die twee heb ik inmiddels in huis en morgen krijg ik een Lagavulin 16 binnen (die ik geproefd heb op de proeverij) en een Benromach 10yo, omdat ik van mijn schoonmoeder nóg een fles mocht uitkiezen.
Het initiële plan om 6 flessen te kopen valt een beetje in het water denk ik, aangezien ik nu met deze 4 al een best gevarieerd assortiment heb, dus ik laat het even zo waarschijnlijk.

Die Lagavulin 16yo is ook zeker de moeite waard! :goedgedaan

Nog wat opties:

- Kilchoman Machir Bay
- Laphroaig Quarter Cask
- Bowmore 12yo

De eerst 2 zijn behoorlijk aan de rokige kant, die Bowmore is echt een pareltje (mag ik dat zo zeggen?).
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 22 Okt 2016, 21:43

Ik twijfel tussen de Glenfarclas £511.19 en de Glenfarclas 25 years Single Malt :Scratch

Maar mijn gevoel zegt de Glenfarclas £511.19 :roll:
0 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 22 Okt 2016, 21:56

Bunnahabhain 12
Glendronach Original 12
Aberlour A'bunadh
Talisker 10
Benromach 10

Ook mooi >>>>
Ardbeg 10
Glendronach zeker de 18 of als het kan (niet omdat het moet) de 21 Parliament
Lagavulin 16
Kilkerran 12
0 x

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 23 Okt 2016, 10:47

Ik heb 2 mandjes gevuld, beide rond de €250,-. De eerste bij een Nederlandse web winkel met:
- Ardbeg Uigeadail
- Lagavullin 12yo px distillers edition
- Arran 12yo Cask Strength
- Glendronach 18yo
- Dalwhinnie 15yo
Duidelijk een veilige keuze dat ik het meeste wel eens gedronken heb. Lekkere en bekende whisky dus.

Mandje 2, komt bij onze overzeese buren vandaan en bevat:
- Invergordon 25yo
- Girvan 7yo
- Ben nevis 24yo
- Strathclyde 10yo
Single grain whisky voert hier de boventoon. In het verleden en strathclyde gehad een Invergordon en een girvan geproefd en de smaak ligt mij erg goed! De vreemde eend in de bijt is de ben nevis, die koop ik een beetje op de gok. De notities van anderen doen mij geloven dat deze mij ook wel ligt.

Welke zouden jullie kiezen?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Okt 2016, 11:07

Noxa schreef:Ik heb 2 mandjes gevuld, beide rond de €250,-. De eerste bij een Nederlandse web winkel met:
- Ardbeg Uigeadail
- Glendronach 18yo
- Dalwhinnie 15yo
Duidelijk een veilige keuze dat ik het meeste wel eens gedronken heb. Lekkere en bekende whisky dus.

- Invergordon 25yo
- Girvan 7yo
- Ben nevis 24yo
- Strathclyde 10yo
Single grain whisky voert hier de boventoon. In het verleden en strathclyde gehad een Invergordon en een girvan geproefd en de smaak ligt mij erg goed! De vreemde eend in de bijt is de ben nevis, die koop ik een beetje op de gok. De notities van anderen doen mij geloven dat deze mij ook wel ligt.

Ligt er maar echt aan wat je wilt. Het is als ik het goed lees "het bekende tegenover het onbekende". Van de Girvan heb je wellicht een indruk gekregen van de VBT-sample, dus wellicht zet je dit op een spoor. Als je je grains lust, zou ik lekker daarvoor (optie 2) gaan. Wil je echter meer in de richting van de najaarswhiskies, dan is optie 1 je keuze.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 23 Okt 2016, 11:46

Noxa schreef:Ik heb 2 mandjes gevuld, beide rond de €250,-. De eerste bij een Nederlandse web winkel met:
- Ardbeg Uigeadail
- Glendronach 18yo
- Dalwhinnie 15yo

- Invergordon 25yo
- Girvan 7yo
- Ben nevis 24yo
- Strathclyde 10yo

En nog wat , ik las net dat van Zuijlen nog een paar flessen van de 43yr oude invergordon kreeg, dit is echt een super grain voor een mooie prijs, hier zou ik zeker voor gaan met je budget van 250 euro..
2 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 28 Okt 2016, 09:34

Ik wil eens een armagnac aanschaffen uit het assortiment van drinkzz.nl. Ik twijfel tussen de vintages van Ménard, de Le Basque 2000 en de Pébérère 10. Armagnac is voor mij nog een redelijk onontgonnen gebied, dus zit hier een kenner die me advies kan geven?
0 x
Afbeelding

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 28 Okt 2016, 23:17

Kay schreef:Ik wil eens een armagnac aanschaffen uit het assortiment van drinkzz.nl. Ik twijfel tussen de vintages van Ménard, de Le Basque 2000 en de Pébérère 10. Armagnac is voor mij nog een redelijk onontgonnen gebied, dus zit hier een kenner die me advies kan geven?

Een kenner zou ik mezelf zeker niet willen noemen maar J. Dupeyron is top: verschillende malen geproefd en goed bevonden!
Persoonlijk heb ik deze thuis staan: J. Dupeyron Private Collection Exclusive Armagnac 1969 Vintage (rond de 40 jaar oud en net geen 100 Euro voor betaald).
Wat betreft de Armagnacs die jij vermeldt, geen flauw idee ...
Groetjes, Didier.
0 x

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 29 Okt 2016, 14:04

Khajuraho schreef:Ik twijfel tussen de Glenfarclas £511.19 en de Glenfarclas 25 years Single Malt :Scratch

Maar mijn gevoel zegt de Glenfarclas £511.19 :roll:

Mijn gevoel zegt de 25 jaar oude. Die is heel lekker. Die andere ken ik niet maar schijnt te te duur te zijn voor wat hij biedt.
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”