HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1850
- Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Oogadal schreef:een kleine hint; deze dram komt van een distillery die de mottenballen heeft gezien.......
M.a.w. er vallen maar een paar stokerijen af...

En dit zou dan toch een single malt moeten zijn...
Laatst gewijzigd door nigel_tufnel op 24 Okt 2016, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
sh.. ik ben vergeten in te sturen, na eerste proefsessie vorige week ook niet verder gekomen
Bij deze mijn toen opgeschreven notities nog even:
eerste indruk: Moroccan Mint
munt, vanille en bourbon. Dit moet haast wel ‘famous’ zijn, want het komt me zoooooooo bekend voor, maar kan het even niet plaatsen nu. Appels en witte druiven en allspice/kaneel en een beetje sinaasappel.
Smaak lekker sappig, citrusvruchten en dropje in de nasmaak. Beetje Littlemill-achtig profiel zelfs.
eerste indruk: Moroccan Mint
munt, vanille en bourbon. Dit moet haast wel ‘famous’ zijn, want het komt me zoooooooo bekend voor, maar kan het even niet plaatsen nu. Appels en witte druiven en allspice/kaneel en een beetje sinaasappel.
Smaak lekker sappig, citrusvruchten en dropje in de nasmaak. Beetje Littlemill-achtig profiel zelfs.
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
caskstrength schreef:De hint is iig duidelijk genoeg om bepaaldeantwoordengokken uit te kunnen sluiten
Yep, ik weet alvast dat ik er weer naast zit
Maar ben weer erg benieuwd wat er morgen dan wél uitrolt...
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Soundwave schreef:Appels en witte druiven en allspice/kaneel en een beetje sinaasappel.
als t al een single malt is zou ik met de dram in herinnering en de notes die je geeft ook aan caperdonich kunnen denken
al blijf ik natuurlijk netjes bij het antwoord dat ik heb gegeven.
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Deze zou natuurlijk wel lachen zijn:
https://www.whiskybase.com/whisky/85213 ... 2-year-old
https://www.whiskybase.com/whisky/85213 ... 2-year-old
0 x
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
andre8x8 schreef:Deze zou natuurlijk wel lachen zijn:
https://www.whiskybase.com/whisky/85213 ... 2-year-old
klopt, dan ga ik heeeeeel hard lachen..

3 x
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
andre8x8 schreef:Deze zou natuurlijk wel lachen zijn:
https://www.whiskybase.com/whisky/85213 ... 2-year-old
Volgens mij heeft #4 veel meer sherry tonen en veel hogere abv..
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Hoe streng is dat mottenballen?
Voor de Mortlach gokkers:
In its early years, between 1823 and 1853 the distillery passed from owner to owner, at one point even becoming a brewery.
Niet officieel gesloten, maar toch even geen distillery meer....
Voor de Mortlach gokkers:
In its early years, between 1823 and 1853 the distillery passed from owner to owner, at one point even becoming a brewery.
Niet officieel gesloten, maar toch even geen distillery meer....
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Zo streng als een navel (of draai ik nu door?)
Je mag het best streng opvatten hoor (dat vergroot de kans dat iemand van jullie het goed heeft)
Je mag het best streng opvatten hoor (dat vergroot de kans dat iemand van jullie het goed heeft)
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
caskstrength schreef:Zo streng als een navel (of draai ik nu door?)
Je mag het best streng opvatten hoor (dat vergroot de kans dat iemand van jullie het goed heeft)
Ahh, je bent terug... heeftie een boertje gedaan?

2 x
- caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
- Erik Elixir
- Senior

- Berichten: 419
- Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
- Locatie: Bunschoten-Spakenburg
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Nog wel even grappig om te noemen. Er wordt in de notities 4x gesproken over peer!
Ik associeer peer/appel met Mortlach (ook 4x genoemd in de notes) c.q. de 'streek'/het dorp Dufftown.
Ik associeer peer/appel met Mortlach (ook 4x genoemd in de notes) c.q. de 'streek'/het dorp Dufftown.
1 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
andre8x8 schreef:Deze zou natuurlijk wel lachen zijn:
https://www.whiskybase.com/whisky/85213 ... 2-year-old
Die had ik er naast als referentie dram. Is het absoluut niet. Of er moet mee geknoeid zijn
1 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
- Locatie: Leusden
Re: HWF VBT-8: Sample 4 (18 t/m 24 oktober)
Mijn eerste gevoel was Glendronach, overigens. Totdat ik er meer over na ging denken en compleet vast liep. Heb maar niets genoemd in de notitie... haha
Leuk om te lezen dat ik niet de enige was met druiven(sap) in de notes. Dat heb ik toch niet erg vaak in een whisky moet ik zeggen.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige was met druiven(sap) in de notes. Dat heb ik toch niet erg vaak in een whisky moet ik zeggen.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

