WhiskyclubSpakenburg schreef:R-E-S-P-E-C-T Edwin. Te gek dit!
Met alle respect (daar is ie weer) lijkt deze whisky alleen de kleur van het vat aangenomen te hebben. Getuige de weinig mensen die een sherry vat noemden. Is er wat meer info over het vat bekend? Ligt deze nou nog bij de Whiskybroker?
Ook lachten dat deze fles niet op de base staat. Ga mijn notitie bij de 'oude' whisky zetten voordat ie het vat in ging. Moet maar zo
Wat zou ons allemaal nog te wachten staan met deze organisatie...

Eeeh, nee, het verschil met de whisky toen ie uit het vat kwam en wat het nu is is echt een wereld van verschil. Wellicht heb je gelezen dat Joep (Skidilly) uit exact hetzelfde vat de Girvan op CS er naast heeft gezet en er geen vergelijking in kon ontdekken. Het 'origineel' is vooral heel veel lijm, veel banaan en dat was het wel zo'n beetje. En een hoge ABV; 66,2%. Uit jou notes haalde ik dat je er weinig complexiteit in kon ontdekken. Dat kan natuurlijk, al geeft een grain haar geheimen pas prijs na verloop van tijd en met wat hulp van de warmte van je hand; vooral dat laatste is bij een grain het verschil tussen redelijk en goed. Dan is ie toch best complex, zeker voor een relatief jonge grain.
Maar, zoals Soren al aangeeft; er zit meer in, dus het vat blijft nog een poosje liggen. Over een half jaartje nog even proeven en Martin (de Whiskybroker) houdt 'm ook in de gaten.
Mijn vat is ook een vat welke door Speyside Cooperage onder handen is genomen, goed gecharred en het vat doet prima wat ie moet doen.