HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

De achtste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je de sample?

Peiling eindigde op 21 Okt 2016, 20:03

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
3
10%
80 - 84
9
30%
85 - 89
18
60%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
Skiddilly
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 Jul 2015, 18:33
Locatie: Deurne, Nederland

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 10 Okt 2016, 21:26

Oogadal schreef:Wel grappig; in alle notes is er werkelijk NIEMAND die een sherry cask benoemd.... :Scratch

En nu valt er ineens een sherry cask naar beneden. Jullie zijn beter in puzzelen als proeven lijkt het :P


NIEMAND :shock:

Skiddilly schreef:Eerst was mijn vermoeden dat ik een Single Grain had, die op bourbon met een refill sherry finish had gestaan.


Alleen de allereerste keer dat ik aan het sample heb gesnuffeld heb ik aan een Grain gedacht, toen in combinatie met een sherry finish. Al de volgende keren dat ik geproefd heb kon ik totaal niet bedenken waarom ik daarvoor aan een Grain in combinatie met sherry vaten had gedacht :Scratch
Heb net nog een heel klein beetje in het glas gedaan om nog eens te kijken, maar het zou mij serieus verassen als het een Grain op sherry is ;)

De Grain van Girvan 2006 WhB heb ik een stuk frisser ervaren, maar met een sherry finish....... wie weet.......
1 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Nino » 10 Okt 2016, 21:26

Peter87 schreef:Mooi man.
Grappig dat zo veel mensen denken dat het bourbon is.
Voor mij is het een Classic single grain op sherry.
Maar de sherry invloed is niet zo heel groot. Hij mist dat dirty randje nog een beetje.
Ik zie een paar hele mooie en goede notes.
Maar ook scores die nergens over gaan. Gaat alle kanten op.
Dus wat dat betreft is het weer een geslaagde sample.
Maar nu ik zo lees en de puzzelstukjes op zijn plaats vallen kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet heb geraden welke het is :HitHead

Strathclyde 9yo Clan Denny he?! :sst
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Okt 2016, 21:27

Nino schreef:
Peter87 schreef:Mooi man.
Grappig dat zo veel mensen denken dat het bourbon is.
Voor mij is het een Classic single grain op sherry.
Maar de sherry invloed is niet zo heel groot. Hij mist dat dirty randje nog een beetje.
Ik zie een paar hele mooie en goede notes.
Maar ook scores die nergens over gaan. Gaat alle kanten op.
Dus wat dat betreft is het weer een geslaagde sample.
Maar nu ik zo lees en de puzzelstukjes op zijn plaats vallen kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet heb geraden welke het is :HitHead

Strathclyde 9yo Clan Denny he?! :sst


Nee die niet. :cool:
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Skiddilly
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 Jul 2015, 18:33
Locatie: Deurne, Nederland

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 10 Okt 2016, 21:28

Peter87 schreef:
Nino schreef:
Peter87 schreef:Mooi man.
Grappig dat zo veel mensen denken dat het bourbon is.
Voor mij is het een Classic single grain op sherry.
Maar de sherry invloed is niet zo heel groot. Hij mist dat dirty randje nog een beetje.
Ik zie een paar hele mooie en goede notes.
Maar ook scores die nergens over gaan. Gaat alle kanten op.
Dus wat dat betreft is het weer een geslaagde sample.
Maar nu ik zo lees en de puzzelstukjes op zijn plaats vallen kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet heb geraden welke het is :HitHead

Strathclyde 9yo Clan Denny he?! :sst


Nee die niet. :cool:


Eens
0 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Okt 2016, 21:38

Skiddilly schreef:
Oogadal schreef:Wel grappig; in alle notes is er werkelijk NIEMAND die een sherry cask benoemd.... :Scratch

En nu valt er ineens een sherry cask naar beneden. Jullie zijn beter in puzzelen als proeven lijkt het :P


NIEMAND :shock:

Skiddilly schreef:Eerst was mijn vermoeden dat ik een Single Grain had, die op bourbon met een refill sherry finish had gestaan.


My humble apologies... :bigsmile

Maar het blijft dan wel leuk om te lezen dat je vervolgens totaal een andere kant op ging...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Skiddilly
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 Jul 2015, 18:33
Locatie: Deurne, Nederland

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 10 Okt 2016, 21:48

Oogadal schreef:My humble apologies... :bigsmile

Maar het blijft dan wel leuk om te lezen dat je vervolgens totaal een andere kant op ging...

Ik heb ook geen idee meer waarom ik in het begin richting Grain ben gegaan.......... kon het in de loop van de week ook niet meer terugvinden.

to make matters worse:
Ik heb de Girvan 2006 WhB op 66,3% er zaterdag tegenover gezet, omdat het sample me er aanvankelijk aan deed denken.
Er is geen lampje gaan branden :HitHead
0 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Okt 2016, 21:54

Morgen schijnen we bij met een klein zaklampje :goedgedaan
Ik vind het wel boeiend om te lezen hoe veel moeite jullie er in steken, tot aan het vergelijken met andere whiskies toe.
3 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 10 Okt 2016, 22:02

Ik heb geloof ik nog wel een sampletje bewaard van mijn Heaven Hill 2001 Sherry finish. Mss nog even ernaast houden als ik er aan toe kom
@Kay deze heeft best wel een beetje wat weg van de Pikesville hoor, vandaar mijn Rye kreet ook.
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 10 Okt 2016, 22:26

Grain, bourbon en rye zitten echt in mijn blind spot.
Ben echt van de single malt. Zelfs Ierse whiskey is iets dat ik zelden drink.
Ik miste de lijm lucht echt compleet. Dat zou het enige zijn geweest dat me in die richting had kunnen duwen.

Het kruidige van de sherry haalde ik er wel uit, vandaar dat ik ging vergelijken met bepaalde whisky.

Maar als het inderdaad om een bourbon of grain gaat is dat wat mij betreft een pluspunt. De prijzen zijn vaak wat vriendelijker dan die van single malt. En ik zou hiervan zomaar een flesje kunnen gaan kopen als hij nog beschikbaar is.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 10 Okt 2016, 22:27

Trouwens, wat gaat het worden deze keer?
'Odd' of 'Famous'?
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Okt 2016, 22:33

Wouter1981 schreef:Trouwens, wat gaat het worden deze keer?
'Odd' of 'Famous'?


Die vraag mag iedereen voor zichzelf beantwoorden. Wij zeggen nog even niets :zwijg ;)
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor henri » 10 Okt 2016, 23:00

ed, zie de duidelijke niets wrangigs bij je note, dat had ik dus wel een beetje naarmate ik wat langer wachtte
kan ook met het alcoholische te maken hebben gehad voor mij.
lekkere dram in ieder geval
ook ik ben erg benieuwd naar de onthulling..
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Okt 2016, 23:11

Ik ook! Benieuwd naar de onthulling bedoel ik.
Vooral naar de reacties. Er zijn genoeg mensen met een echte mening.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor Dre » 10 Okt 2016, 23:22

henri schreef:ed, zie de duidelijke niets wrangigs bij je note, dat had ik dus wel een beetje naarmate ik wat langer wachtte

Die had ik dus ook, maar kon de betreffende smaak zelf totaal niet plaatsen of benoemen. 'Warm zurigs', verder kwam ik niet, en nu ik het achteraf zo zie, hm, had ik dat misschien toch íets anders moeten omschrijven :gnif
0 x

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3573
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: HWF VBT-8: Sample 2 (4 t/m 10 oktober)

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Okt 2016, 23:24

We hebben verschillende samples gekregen.
Moet haast wel.

Ik zweer dat mijnes naar rogge en mais ruikt en smaakt.
De helft van de 'ervaren' proevers gaat voor grain en een ander gedeelte, die ook wel grain lusten, gaat voor een bourbon.

Dat viel mij op.
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten