squaadgras schreef:Je gaat mij niet horen beweren dat kleur leidend mag zijn, maar om even aan te haken op de 21yo SC releases van Springbank dit jaar - zwaar overhyped en wat mij betreft hebben de meeste van deze flessen momenteel het grootste verschil tussen intrinsieke waarde en waarde gebasseerd op Whiskybase punten. 91-92 punten @ WB, ik heb met pijn en moeite een kleine 90 kunnen aanwijzen voor degene die ik op heb (nog steeds bovengemiddeld, maar rechtvaardigd zeker niet de retailprijs). Subtiel gemêleerde sherry, mijn ding is het niet. Een Oloroso Sherry Cask moet gewoon recht tussen je kaken kletsen!
Maargoed, zoals het nu lijkt zit iedereen op de Springbank-bandwagon, als makke lammetjes

.
Geloof me kleur is vaak héél leidend! En blijkbaar ook voor een aantal personen op het forum.
Kijk maar eens naar de grote online whiskyshops, de donkere sherry bottelingen zijn zeer snel uitverkocht.
Vaak zeker zo snel als eender welk gehypet merk.
En daarom blijf ik het straf vinden dat ondanks tests, onderzoek, whiskygoeroes,... ervaren liefhebbers er toch nog steeds blindelings voor gaan.
Ik heb zeker evenveel zéér donkere sherry bottelingen gehad die absoluut hun geld niet waard waren.
Wat Springbank betreft, het is niet omdat een héél deel whiskyliefhebbers hun pijlen gericht hebben op Springbank sinds de meest recente Local Barley,
dat Springbank geen goede whisky's maakt. Of dat ze ineens een marketingfirma is geworden zoals Ardbeg, Highland Park,...
Ik heb het al eerder gezegd maar Springbank maakt imho zéér goede en consequent kwalitatieve whisky's tegen "aanvaardbare" prijzen.
En dit doen ze al jaar en dag. Dit kan je niet van ieder merk zeggen.
Hun 12yo CS is altijd een bang for your buck.
Iedereen loopt altijd zo hoog op met de Aberlour A'bunadh, voor mij kan de Springbank daar gerust langs.
De prijs is quasi hetzelfde en bij de Springbank heb je dan ook nog eens een AS.