Natuurlijk voor zover jullie ze hebben kunnen eten. Sommigen hebben zich de chocolade van tafel laten eten, anderen nemen ze heel keurig met een sampletje, en sommigen hebben ze meteen weggetikt.
HWF VBT-8: VBT Café
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: HWF VBT-8: VBT Café
Even een tussentijdse vraag: wat vinden jullie van de chocolaatjes?
Natuurlijk voor zover jullie ze hebben kunnen eten. Sommigen hebben zich de chocolade van tafel laten eten, anderen nemen ze heel keurig met een sampletje, en sommigen hebben ze meteen weggetikt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

caskstrength schreef:Even een tussentijdse vraag: wat vinden jullie van de chocolaatjes?
Ik zit in de categorie "keurig met een sampletje" en vond de eerste 2 erg lekker.
Maar ik ben er nog niet over uit of ik ze ook lekker vind bij de whisky. Mijn indruk tot dusverre is dat de chocola de smaak van de whisky positief beïnvloedt, maar andersom niet. Vooral de santis walste over de subtiele kruidigheid van het chocolaatje heen (waar ik gelukkig wel nog een hapje van had geproefd zonder open-haard-explosie in mijn mond)
1 x
Ja ik was ook blij met de chocolaatjes. Behalve die waar munt in zit. Ik denk dat die ook niet goed bij whisky gaat passen. Munt is imho altijd een enorme smaakbederver.
Maar voor de rest waren ze top
Ik heb er lekker een glaasje PX bijgenomen na het eten.
Maar voor de rest waren ze top
Ik heb er lekker een glaasje PX bijgenomen na het eten.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Uiteraard mooi bedacht en nogmaals bedankt voor de gedane moeite ook.
Woon in een huis met 3 vrouwen, no way dat ik die alleen eet, verspreid over 8 samples.
Woon in een huis met 3 vrouwen, no way dat ik die alleen eet, verspreid over 8 samples.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Nino schreef:Uiteraard mooi bedacht en nogmaals bedankt voor de gedane moeite ook.![]()
Wordt tijd voor een aparte whiskykamer Nino? Dan kun je de chocolaatjes tenminste voor je alleen houden

Enne... Ik heb mijn vrouw andere chocolaatjes gegeven, zodat ik zelf deze kan verorberen.
0 x
Haha ze hoeven maar te kijken met die oogjes en papa smelt sneller als dat chocolade
Heb 2 zolderkamers waarvan één bezet is door de oudste, die andere zou opzich een hele mooie kunnen worden.
En toen was ze niet alsnog nieuwschierig naar jouw bonbonnetjes?
Heb 2 zolderkamers waarvan één bezet is door de oudste, die andere zou opzich een hele mooie kunnen worden.
En toen was ze niet alsnog nieuwschierig naar jouw bonbonnetjes?

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Nee voor wat hoort wat. Ze heeft soortgelijke gekregen, dus dan is ze daarmee tevreden. Verder is het gewoon een afspraak waar we ons aan houden. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb geen dochters, die zouden zich wellicht eerder niet aan de afspraak houden 

0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Hier één in de categorie snackhand. Op, op, op. En ze bevielen meer dan uistekend
. Expres niet bij de whiskies gegeten, geen fan van. Hoewel het smaak kan eleveren, heb ik het gevoel dat het mij de mogelijkheid alles op een gelijk niveau te proeven bemoeilijkt.
. Expres niet bij de whiskies gegeten, geen fan van. Hoewel het smaak kan eleveren, heb ik het gevoel dat het mij de mogelijkheid alles op een gelijk niveau te proeven bemoeilijkt.
2 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator

Ik doe ze keuring bij de whisky. Maar ik vond het lastig om de 2e te kiezen, ze leken me wat teveel op elkaar.
De eerste paste er best goed bij, deze week wat minder, maar het kan zijn dat ik dus de verkeerde op had.
Verder vind ik het een leuk initiatief! Whisky en chocolade is vaak een goede combinatie.
Hebben jullie de whisky ook laten proeven aan de chocolatier?
De eerste paste er best goed bij, deze week wat minder, maar het kan zijn dat ik dus de verkeerde op had.
Verder vind ik het een leuk initiatief! Whisky en chocolade is vaak een goede combinatie.
Hebben jullie de whisky ook laten proeven aan de chocolatier?
0 x
De chocolaatjes zijn een erg leuke toevoeging aan deze VBT, ze gaan hier (na het nodige puzzelwerk
) ook per sample bij de tasting. Geeft wel leuke smaak effecten
.
) ook per sample bij de tasting. Geeft wel leuke smaak effecten
.
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- caskstrength
- Forum goeroe

Nee we hebben de whisky niet laten proeven. Isneel iets om mee te nemen (had ik ook al aan gedacht) of samen met de chocolatier uit te bouwen. 

0 x
Ik sluit aan; top initiatief om chocolaatjes bij te sluiten. Goed te herkennen smaken. Ook namens m'n vrouw 
0 x
En nogmaals dank voor de sponsoring van Ronde 1 door Dramtime.nl, inclusief de fijne VBT-korting!
Mooi gebruik van gemaakt met de aanschaf van een fles uit m'n geboortejaar en nog een aantal mooie samples. Weer een shop waar ik geregeld even zal gaan rondsnuffelen
Mooi gebruik van gemaakt met de aanschaf van een fles uit m'n geboortejaar en nog een aantal mooie samples. Weer een shop waar ik geregeld even zal gaan rondsnuffelen

1 x
defeatless schreef:Ik doe ze keuring bij de whisky. Maar ik vond het lastig om de 2e te kiezen, ze leken me wat teveel op elkaar.
Same here
Maar absoluut leuk!
Overigens snij ik ze in een 1/3 en 2/3 deel, kan mijn vrouw de chocola meeproeven en ik heb nog voldoende voor bij de samples.
Mijn dochters zijn verrassend weinig in de bonbons geïnteresseerd. In dit geval gelukkig maar, door vieren delen zou wel erg weinig overhouden.

0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”