Wordt het misschien wel de moeite waard om te gaan uitproberen. Ben er wel benieuwd naar!

Palate: Chocolate covered caramels, black pepper, orange cream and singed orange people lead things, with milk chocolate truffles and hazelnuts bringing up the rear. Water reveals the toffee from the nose on the palate as well as adding sweet stewed apples and sharp Granny Smiths.

CptRedEye schreef:Met geluk heb ik de IPA van Glenfiddich al mogen proeven op het whiskyfestival in Vroenhoven georganiseerd door Bams. Ik ging in gezelschap van een fanatiek speciaal bier drinken en de 'fiddich vond hij fantastisch!

RBwhiskyworld schreef:Glenfiddich heeft eigen vaten gebruikt, die ze zelf hebben laten vullen met de IPA. Na verloop van tijd is de IPA er weer uit gehaald, om de whisky erin te finishen.

-Roy- schreef:Ik zag 'm op het whisky event in Eindhoven, maar hij was op (...).
Toch een raar verhaal. IPA is nu juist een bier dat niet geschikt is om te rijpen op vat (al die dure hop heeft dan weinig zin). Ik kan me zo ook geen vatgerijpte IPA voor de geest halen, dus waar heeft Glenfiddich die vaten vandaan?
Ik hou wel van een experimentje, dus ik zou 'm wel eens willen proberen. Misschien ooit nog eens.

-Roy- schreef:RBwhiskyworld schreef:Glenfiddich heeft eigen vaten gebruikt, die ze zelf hebben laten vullen met de IPA. Na verloop van tijd is de IPA er weer uit gehaald, om de whisky erin te finishen.
En dat bier wordt dan ook nog gebotteld?
Dan zou ik ze allebei wel eens willen proberen.
avdboom schreef:Wellicht daarom maar 3 maanden op vat gezeten, samen met het duikt dat IPA's beperkt goed blijven...?
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten