Schiphol prijzen.

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
time4whisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 Aug 2016, 10:20

Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor time4whisky » 14 Sep 2016, 10:43

Ben voor me werk naar Singapore en de Whisky is daar een stuk duurder dan bij ons.
Normaal betaal ik in Singapore 70 tot 100 prct meer als de Nederlandse winkels , maar schiphol spant toch wel de kroon.

Glenfarclas 25y normaal rond de 100 euro schiphol 200
The Macallen x-ray maker normaal 89 schiphol 190 euro.
Jack Daniels Frank Sinatra normaal 125 schiphol 220 euro

Kan zo nog wel even door gaan , begrijp nu ook waarom ik de enigste in de winkel was :boos
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 865
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor RvdB » 14 Sep 2016, 10:54

Die shop achter de douane is belachelijk inderdaad. Vorig jaar toevalligerwijs een liter Caol Ila 12yo voor €34,95 op de kop getikt, maar overige prijzen rijzen daar de pan uit. Laphroaig 10yo voor meer dan €50, Ardbeg Uigeadail voor bijna €100 echt te :P gewoon
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor FGG » 14 Sep 2016, 11:01

The "taxfree"-shop van Schiphol is een wassen neus: woekerprijzen die kant noch wal raken. In een grijs verleden heb ik 24 maanden gediend in Duitsland. Dát was belastingvrij. Schiphol niet.
Laatst gewijzigd door FGG op 14 Sep 2016, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
time4whisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 Aug 2016, 10:20

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor time4whisky » 14 Sep 2016, 12:18

Weet ook niet wie die prijzen verzint daar, maar volgens mij is dit iets van de laatste jaren.

Ze hadden ook nog een kast staan ,waar ze normaal de exclusieve flessen in zetten en daar stond eigenlijk alleen de The Glenlivet XXV.

Prijs was 500 euro terwijl , die nog bij de hanos voor 200 in de schappen staat. :HitHead
0 x

freddievtb
Senior
Senior
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 Jul 2015, 22:09
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 14 Sep 2016, 12:25

Op Schiphol moet je tegenwoordig mazzel hebben met een aanbieding, ik had een fles Ardbeg 10, 1l voor 40 euro in Juli. Das wel netjes, en heb wel eerder een fles voordelig kunnen kopen, maar meestal betaal je meer als bv bij D12 of drankgigant
0 x

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 807
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 14 Sep 2016, 18:01

time4whisky schreef:Ben voor me werk naar Singapore en de Whisky is daar een stuk duurder dan bij ons.
Normaal betaal ik in Singapore 70 tot 100 prct meer als de Nederlandse winkels , maar schiphol spant toch wel de kroon.

Glenfarclas 25y normaal rond de 100 euro schiphol 200
The Macallen x-ray maker normaal 89 schiphol 190 euro.
Jack Daniels Frank Sinatra normaal 125 schiphol 220 euro

Kan zo nog wel even door gaan , begrijp nu ook waarom ik de enigste in de winkel was :boos


Ik reis 1x per jaar voor het werk naar Singapore. De prijzen op Singapore airport zijn belachtelijk hoog. Wel een mooie stand van MacAllen; allen om te kijken. Ook in de bars van Singapore is whisky extreem duur. Bovenop Marina Bay Sands een Whisky Charlie Mango cocktail gehad. Zeer lekker!!
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 807
Lid geworden op: 21 Aug 2016, 16:00
Locatie: Omgeving Amersfoort

Re: Schiphol prijzen.

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 14 Sep 2016, 18:07

RvdB schreef:Die shop achter de douane is belachelijk inderdaad. Vorig jaar toevalligerwijs een liter Caol Ila 12yo voor €34,95 op de kop getikt, maar overige prijzen rijzen daar de pan uit. Laphroaig 10yo voor meer dan €50, Ardbeg Uigeadail voor bijna €100 echt te :P gewoon


Prijzen op Schiphol zijn belachtelijk hoog. Reden (denk ik):
- Dure locatie
- Men denkt dat de "zakenman in pak met voldoende geld" dit wel koopt; nou mooi niet. Die koopt ook gewoon ergens anders.

Je ziet er zelden meer iemand. Ik begreep ook dat ze met een partij Glenfarclas 105 zijn blijven zitten die nu naar andere winkels is gegaan, en tegen betere prijzen (1 ltr) wordt aangeboden.

Stond vorige keer bij een discussie tussen (g)een klant en verkoper. Begon de klant over de vele flessen NAS, en dat je gewoon belazerd wordt. De verkoper kon er geen draai aan geven.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten