Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Ik ga toch voor die Clynelish gaan, denk ik. Ik had deze morgen een berichtje gestuurd naar een verzamelaar van Clynelish en hij vind het één van de beste Clynelish whisky's die hij tot dusver geproefd heeft. Dat speelt dus zeker een rol en ook het feit dat HP 50 € duurder is.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Glen Ord 30yo OB, 2005, een van hun beste OB botteling tot op heden
Complexe fruitbom. Serge: "There’s not only peat and sherry in life! 93 points."
Complexe fruitbom. Serge: "There’s not only peat and sherry in life! 93 points."
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Piet schreef:Glen Ord 30yo OB, 2005, een van hun beste OB botteling tot op heden![]()
Klinkt goed, Piet.

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Piet schreef:Glen Ord 30yo OB, 2005, een van hun beste OB botteling tot op heden![]()
Klinkt goed, Piet.
Die Mystery Speyside 1966 (Glenfarclas) van Van Wees is ook een fruitbom. Anders dan je zou verwachten van Glenfarclas!
Piet, ging je niet eerst flessen die hebt openen en proeven ipv nog meer te kopen?
0 x
JayDie schreef:...Piet, ging je niet eerst flessen die hebt openen en proeven ipv nog meer te kopen?
Inderdaad, maar weer snel over tot de orde van de dag.... maar het openen gebeurt ook hoor
Recent Aberfeldy, Cragganmore... en leeggemaakt en weggegooid Aberlour 15yo, Strathmill Vintage 1985, HP 10 Hart Brothers, Nikka Black,...Trouwens, ben weer blut dus ...
0 x
Goede voornemens voor 2011 zijn:
1 om veel voor mijn nog onbekende merken te gaan proeven;
2 rustig aan te beginnen met het aanschaffen van flessen;
3 kopen van andere expressies van de bij mij op dit moment favoriete merken.
Eerst volgende zal denk ik een uitbreiding (dus punt 3) worden op de Glenmorangie Original (ook om dat mijn Peated kant al behoorlijk gevuld is). Het zal dan een Quinta Rubin worden (of toch de Nectar D'or of Sonnalta PX of Lasanta, hmmm wordt toch al weer moeilijk
)
Hoelang ik deze voornemens vol zal houden, tja....punt 2 zou wel eens al snel een probleem kunnen worden, aangezien ik me vorig jaar ook niet vaak kon inhouden bij de slijter, ging voor 1 fles en liep met drie
naar buiten.
1 om veel voor mijn nog onbekende merken te gaan proeven;
2 rustig aan te beginnen met het aanschaffen van flessen;
3 kopen van andere expressies van de bij mij op dit moment favoriete merken.
Eerst volgende zal denk ik een uitbreiding (dus punt 3) worden op de Glenmorangie Original (ook om dat mijn Peated kant al behoorlijk gevuld is). Het zal dan een Quinta Rubin worden (of toch de Nectar D'or of Sonnalta PX of Lasanta, hmmm wordt toch al weer moeilijk
Hoelang ik deze voornemens vol zal houden, tja....punt 2 zou wel eens al snel een probleem kunnen worden, aangezien ik me vorig jaar ook niet vaak kon inhouden bij de slijter, ging voor 1 fles en liep met drie
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Haha volgens mij zorgt de combinatie van voornemen 1 (veel proeven van onbekende merken) en voornemen 3 (kopen van andere expressies van je favoriete merken) gaat er voor zorgen dat je voornemen 2 niet lang gaat volhouden 

0 x
WhiteMonkey schreef:Haha volgens mij zorgt de combinatie van voornemen 1 (veel proeven van onbekende merken) en voornemen 3 (kopen van andere expressies van je favoriete merken) gaat er voor zorgen dat je voornemen 2 niet lang gaat volhouden
Ik ben er eigenlijk ook bang voor
, zowel hier als via twitter.
0 x
Piet schreef:Glen Ord 30yo OB, 2005, een van hun beste OB botteling tot op heden![]()
Heb er serieus over gedacht 'm aan te schaffen, Piet, maar om reden, die ik zelf niet helemaal weet te omschrijven, heb ik 'm toch niet gekocht, maar 't blijft wel 'n beetje kriebelen! Who knows, may be!
0 x
I_SPEY schreef:.... maar om reden, die ik zelf niet helemaal weet te omschrijven, heb ik 'm toch niet gekocht, maar 't blijft wel 'n beetje kriebelen! Who knows, may be!
Geld speelt vast ook een rol. De prijsverschillen zijn onwaarschijnlijk te noemen dus goed uitkijken ! .. een beetje het Glenury Royal verhaal....
0 x
Zo ziet mijn lijstje eruit die ik wil gaan kopen en in deze volgorde:
1: Glenmorangie 10 yrs The Original (Als ik over deze lees kan het geen miskoop zijn)
2: Balvenie 12 yrs Double Wood (Als ik over deze lees kan het geen miskoop zijn)
3: Glengoyne 10 yrs (Deze al geproefd)
4: Aberlour Abunadh (Als ik over deze lees kan het geen miskoop zijn)
5: Glenfiddich 15 yrs (Wil ik nog proeven , vond de 12yo lekker)
Zal wel even duren voor ik ze heb maar je kunt maar alvast weten wat je wilt hebben.
P.s lijst kan nog veranderen
1: Glenmorangie 10 yrs The Original (Als ik over deze lees kan het geen miskoop zijn)
2: Balvenie 12 yrs Double Wood (Als ik over deze lees kan het geen miskoop zijn)
Zal wel even duren voor ik ze heb maar je kunt maar alvast weten wat je wilt hebben.

0 x
Leuke lijst, Carlo!
Met 1 en 4 ben ik het zeker eens! Over die Balvenie ben ik nog niet uit... De Glenfiddich 15yo is onlangs geleegd en is anders dan de 12yo maar zeker heerlijk! Glengoyne: fruitig licht als het me nog juist bijstaat...
Met 1 en 4 ben ik het zeker eens! Over die Balvenie ben ik nog niet uit... De Glenfiddich 15yo is onlangs geleegd en is anders dan de 12yo maar zeker heerlijk! Glengoyne: fruitig licht als het me nog juist bijstaat...
0 x
Carlo schreef:Zo ziet mijn lijstje eruit die ik wil gaan kopen en in deze volgorde:
Zal wel even duren voor ik ze heb maar je kunt maar alvast weten wat je wilt hebben.![]()
Persoonlijk zou ik de glenfiddich 15 niet kopen; biedt geen meerwaarde tov de balvenie en glenmorangie. Wellicht een Highland Park 12 of een talisker 10 voor de afwisseling?
0 x
Bedankt voor de tip.
de Highland Park 12 heb ik al , zal is kijken naar de Talisker 10
de Highland Park 12 heb ik al , zal is kijken naar de Talisker 10
0 x
Ik heb mijn oog laten vallen op de Amrut Kadhambam.
Gerijpt op sherry vaten, daarna in cognac vaten een een laatste rijping op rum vaten. De tasting notes spreken mij wel aan.
Gerijpt op sherry vaten, daarna in cognac vaten een een laatste rijping op rum vaten. De tasting notes spreken mij wel aan.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”