Wolfburn Inaugural Release

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
RBwhiskyworld
Senior
Senior

Re: Wolfburn Inaugural Release

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 02 Apr 2016, 17:49

Door de langere fermentatie krijgt de whisky een meer floraar karakter.
Door het langere contact met het koper tijdens de distillatie verdwijnt de eventuele zwavel.

De whisky smaakt dus anders (beter) maar hoeveel, en of het het prijsverschil waard is dat is altijd een persoonlijke overweging vind ik. Is een whisky die 10x duurder is, ook 10x lekkerder? Dat blijft lastig te meten.

Het blijft een persoonlijke afweging
0 x

Mithrandieter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mithrandieter » 16 Jun 2016, 21:28

Hey!

Zijn er ergens nog te koop of te ruil hier vd Inaugural release?

Groeten
0 x

Mithrandieter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Mithrandieter » 30 Jun 2016, 15:36

Het is niet makkelijk :-)
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 30 Jun 2016, 16:29

Relax... soms is het gewoon lastig om iets te krijgen, maar dat moeten we allemaal af en toe accepteren.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 03 Sep 2016, 17:54

Ik heb me bij de Wolfburn Distillery laten vertellen wat er precies anders is aan de Inaugural release. Wolfburn (de normale fles) bestaat uit whisky gerijpt in 3 verschillende vaten: ex bourbon, ex sherry en een quartercask van laphroaig. Dit geldt ook voor de Inaugural release, alleen deze botteling is samengesteld uit de 3 'beste vaten', uitgekozen door de distillery managers. Daarbij staat er op de fles dat het de allereerste release is (als het goed is)

Als ik dat verhaal geloof ben ikzelf niet bereid zoveel meer te betalen voor die fles. Lijkt mij meer een verzamelobject dan een speciale lekker whisky voor over de 200eu.

Maar dat is mijn mening. Doe met deze info wat je wilt
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 03 Sep 2016, 18:01

Eens Peter. Heb je ze toevallig ook gevraagd naar The Kylver? Die was volgens mij alleen lokaal verkrijgbaar (tijdens een festival?) en is daarna al weer meteen tegen astronomische bedragen aangeboden. Erg gehyped allemaal.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 17 Sep 2016, 19:46

caskstrength schreef:Eens Peter. Heb je ze toevallig ook gevraagd naar The Kylver? Die was volgens mij alleen lokaal verkrijgbaar (tijdens een festival?) en is daarna al weer meteen tegen astronomische bedragen aangeboden. Erg gehyped allemaal.

Ow super :bigsmile .. Ik vroeg na de rondleiding of er een speciale distillery release was, maar die was er nog niet. Wel hadden ze nog The Kylver, die ik voor 60 pond kon kopen.
Maar op het moment dat ik er stond dacht ik er meer aan of 60 pond het waard is voor een whisky die nog geen 4 jaar oud is.. dus ik heb deze fles laten staan... :Cry (gelukkig paste het uiteindelijk ook niet meer in de auto, zat vrij opgevouwen op mijn stoel) :lekker

Ik heb de info over deze fles niet opgeschreven, maar ik geloof dat dit een oplage was van een aantal ''speciale vaten'' uitgezocht door de distillery managers. Ik meen me te herinneren dat het alleen ex-bourbon gerijpt is, maar daar ben ik echt niet meer zeker van
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”