Ik kreeg dit van John als mistery sample en dit maakte ik er van voordat ik er iets van wist (John kan heel streng zijn

)
Het is al even geleden dat ik een Lowland op heb maar dit zou een Lowland kunnen zijn.
Uiterlijk: Oud-goud geel (oranje gloed) hangt dik aan.
Geur: Ingetogen neus. Vooral citrus-fruit met wat honig en room in het begin. Zoetig en total niet prikkelend. Later meer fruit, grapefruit, vijg, ... pruimenpit...
Smaak: Vrij lichte binnenkomst (iets waterig), totaal niet scherp en een beetje zilt en iets hout in de verte.
Afdronk: Gemiddeld lange niet uitgesproken nasmaak.
Lekkere aperitief dram. In elk geval een malt. Ook wel een single denk ik. En Schots,vasteland. Smakelijke, niet al te complexe, fruitige en vooral zachte dram. Er zit nog wat specifiek fruit in dat ik niet thuis kan brengen. Wel lekker maar wat ? Beetje "snoeperig".
Bovenstaande was dus blind. John dwong me ook te scoren dat ik normaal niet graag doe op basis van 'n sample.
80. Desalniettemin denk ik dat wanneer ik er wat ijkpunten bij haal deze in elk geval in het 76-80 punten range blijft.
Een hele goede prijs/kwaliteit en ook een dram om nieuwkomers binnen te halen (misschien zelfs mijn vrouw

)