Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
StateoFart schreef:Gisteren een Balvenie 14 yo Caribbean Cask voor het eerst geproefd. Ik weet nog niet wat ik vind van deze whisky.
Ik kon de caribbean cask niet echt waarderen en plaatsen. Daarvoor heb ik een HP 12 op, misschien had ik dat niet moeten doen.
De regel zegt dat je altijd moet eindigen met het rokerig spul. Bij HP 12 is dat miniem maar het staat toch wel erg in contrast met het karakter van de Balvenie.
1 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Michaël schreef:De regel zegt dat je altijd moet eindigen met het rokerig spul.
De regel is dat er helemaal geen specifieke regels zijn. Drink gewoon waar je zin in hebt. Probeer eens verschillende line-ups uit. Soms begin ik zelfs met een peated Whisky en geeft dit een (positief) andere ervaring van de Whiskies die daar dan op volgen. Altijd eindigen met hetzelfde profiel, dat is pas eentonig

2 x
ovanpuyvelde schreef:Michaël schreef:De regel zegt dat je altijd moet eindigen met het rokerig spul.
De regel is dat er helemaal geen specifieke regels zijn. Drink gewoon waar je zin in hebt. Probeer eens verschillende line-ups uit. Soms begin ik zelfs met een peated Whisky en geeft dit een (positief) andere ervaring van de Whiskies die daar dan op volgen. Altijd eindigen met hetzelfde profiel, dat is pas eentonig![]()
Ik zal wat minder vader Ralfy gehoorzamen in de toekomst. Nja, laten we inderdaad geen regeltjes volgen. Die zijn er in het gewone leven al genoeg.
2 x
-
StateoFart
- Actief lid

Michaël schreef:StateoFart schreef:Gisteren een Balvenie 14 yo Caribbean Cask voor het eerst geproefd. Ik weet nog niet wat ik vind van deze whisky.
Ik kon de caribbean cask niet echt waarderen en plaatsen. Daarvoor heb ik een HP 12 op, misschien had ik dat niet moeten doen.
De regel zegt dat je altijd moet eindigen met het rokerig spul. Bij HP 12 is dat miniem maar het staat toch wel erg in contrast met het karakter van de Balvenie.
Ik heb de Caribbean Cask nogmaals geproefd zonder de HP 12 ernaast. Ik vind het geen bijzondere whisky, zeker niet voor die prijs.
ovanpuyvelde schreef:Michaël schreef:De regel zegt dat je altijd moet eindigen met het rokerig spul.
De regel is dat er helemaal geen specifieke regels zijn. Drink gewoon waar je zin in hebt. Probeer eens verschillende line-ups uit. Soms begin ik zelfs met een peated Whisky en geeft dit een (positief) andere ervaring van de Whiskies die daar dan op volgen. Altijd eindigen met hetzelfde profiel, dat is pas eentonig![]()
mee eens! geen

Maar toch hou ik meestal 'eindigen met het rokerig spul' als richtlijn
0 x
Net een Ardbeg Ten en een Glendronach 12 years op, beide gekregen
De laatse heeft mijn voorkeur
De laatse heeft mijn voorkeur

1 x
Springbank 1999 Local Barley
Springbank Burgundy
Bowmore Tempest batch 5
Ardbeg Day (2012)
Springbank Burgundy
Bowmore Tempest batch 5
Ardbeg Day (2012)
2 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
-
Eddie Coulant
- Actief lid

Khajuraho, zekers! Glendronach 12yo is hard op weg om mijn favoriete 30,- euro whisky te worden!
1 x
Eddie, de Glendronach 12 yo is zeker een lekkere voor die prijs.
Ik heb nog een Aberlour 10 meegekregen, die ga ik vanavond eens proberen

Ik heb nog een Aberlour 10 meegekregen, die ga ik vanavond eens proberen

0 x
glen grant CA 19 jaar oud
glenrothes MoS 2001
Bruichladdich black art 89
glenrothes MoS 2001
Bruichladdich black art 89
0 x
The Arran 10yo
The Arran 12yo cs batch 5
Laphroaig 10yo cs batch 8

The Arran 12yo cs batch 5
Laphroaig 10yo cs batch 8

0 x
Twee van de Aberlour 10 geprobeerd, ook deze gekregen en geen slecht drankje voor zo'n prijs, fruitig.

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Nu de Blair Athol 80K Bottles on the wall in het glas. Blind had ik hem zeker niet geraden, was eerder richting Glen Keith of Imperial gegaan. Voor de prijs een erg lekkere fruitige en romige whisky, met grassigheid, bloemen en in de finish ook verwarmende specerijen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
caskstrength schreef:Nu de Blair Athol 80K Bottles on the wall in het glas. Blind had ik hem zeker niet geraden, was eerder richting Glen Keith of Imperial gegaan. Voor de prijs een erg lekkere fruitige en romige whisky, met grassigheid, bloemen en in de finish ook verwarmende specerijen.
Klinkt goed! Ik ben er heel benieuwd naar, hopelijk wordt hij morgen of overmorgen geleverd.
Vanavond 2 sampleflesjes geleegd:
GlenDronach 18 Parliament
Port Charlotte Scottish Barley
0 x
Vanavond 2 sampleflesjes geleegd:
GlenDronach 18 Parliament
Port Charlotte Scottish Barley
En hoe was de GlenDronach 18 Parliament t.o.v. de Charlotte ?

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”