Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
Juist dat topic had ik gelezen, dus inside info of wachten tot een slijter bekend maakt dat hij een paar flesjes ontvangt ?
En als alternatief is te bestellen in het VK ?

En als alternatief is te bestellen in het VK ?

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Hier staat volgens mij duidelijk bij wie (op z'n minst twee slijters) je ze nu kunt bestellen. Dat kun je als inside information opvatten, of oplettendheid van een forumlid. Hoe dan ook: via dit soort topics kom je vaak nieuwtjes tegen. Verder helpt het als je een goede band kunt opbouwen met je slijter (maar dat heeft meestal ten dele te maken met je consumptie
)
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Tnx,
Bedankt voor je extra toelichting, ik had al een flesje gereserveerd op een van de sites.

Bedankt voor je extra toelichting, ik had al een flesje gereserveerd op een van de sites.

0 x
- shadowcollector
- Senior

Iemand enig idee waar ik informatie kan vinden over het re-labelen van whisky?
Ik ben afgelopen weekend gestuit op een vreemde praktijk, voordat ik hier een winkel beschuldig van iets wat wel zou mogen zou ik een bevestiging willen zien van mijn vermoeden.
Volgens mij mag je niet: bijvoorbeeld een lagavulin 16 jaar oud kopen en deze in een andere fles stoppen en een eigen label erop plakken. Met hier alleen een alc % + de naam lagavulin erop. (plus wat informatie waarom dit zo'n goede interessante whisky is) En deze dan commercieel verkopen, als je deze zelf thuis in de kast plaatst is tot daar aan toe.
Iemand? Anders denk ik dat we een gevalletje grootschalige fraude te pakken hebben.
D.
Ik ben afgelopen weekend gestuit op een vreemde praktijk, voordat ik hier een winkel beschuldig van iets wat wel zou mogen zou ik een bevestiging willen zien van mijn vermoeden.
Volgens mij mag je niet: bijvoorbeeld een lagavulin 16 jaar oud kopen en deze in een andere fles stoppen en een eigen label erop plakken. Met hier alleen een alc % + de naam lagavulin erop. (plus wat informatie waarom dit zo'n goede interessante whisky is) En deze dan commercieel verkopen, als je deze zelf thuis in de kast plaatst is tot daar aan toe.
Iemand? Anders denk ik dat we een gevalletje grootschalige fraude te pakken hebben.
D.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Best heavy. Ik kan me geen reden bedenken waarom zoiets wel zou mogen. Je claimt dat iets je eigen kwaliteit is, terwijl jij niet de opdrachtgever van de productie bent geweest (zoals bij private label gebeurt). Dus komt zoiets op mij over als meeliften cq. jatten.
Mocht je het zeker willen weten, dan kun je altijd de SWA vragen. Deze zullen hier waarschijnlijk wel op ingaan omdat dit een potentieel risico voor één van haar leden betreft.
Mocht je het zeker willen weten, dan kun je altijd de SWA vragen. Deze zullen hier waarschijnlijk wel op ingaan omdat dit een potentieel risico voor één van haar leden betreft.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Wauw! Wordt hier wel erg nieuwsgierig naar.
Lijkt mij dat je daar echt wel toestemming voor moet hebben, als je het daarna ook nog gaat verkopen.
Hopelijk hebben we hier leden die er iets zinnigs over kunnen vertellen.
Ik ga er in ieder geval even goed voor zitten.
Lijkt mij dat je daar echt wel toestemming voor moet hebben, als je het daarna ook nog gaat verkopen.
Hopelijk hebben we hier leden die er iets zinnigs over kunnen vertellen.
Ik ga er in ieder geval even goed voor zitten.
0 x
- shadowcollector
- Senior

Vandaar de vraag ook wat algemeen in eerste instantie: mag je whisky overschenken in een fles en voorzien van een eigen label met / zonder toestemming van de rechten houder van dat betreffende merk?
Met toestemming zal niet zo'n probleem zijn maar ik heb daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord. Maar wellicht dat daar ook iets over bekend is.
Met toestemming zal niet zo'n probleem zijn maar ik heb daar eerlijk gezegd nog niet van gehoord. Maar wellicht dat daar ook iets over bekend is.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Het enigste doel wat ik kan bedenken is extra winst pakken...
Eerder zo'n verhaal gelezen over etiketbier.
shadowcollector schreef:Vandaar de vraag ook wat algemeen in eerste instantie: mag je whisky overschenken in een fles en voorzien van een eigen label met / zonder toestemming van de rechten houder van dat betreffende merk?
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- defeatless
- Moderator

shadowcollector schreef:Iemand enig idee waar ik informatie kan vinden over het re-labelen van whisky?
D.
Ik weet dat er een tijd geleden 12 pallets met whisky zijn gejat bij Van Wees........
Die moet je wel ompakken, want de codes zijn destijds verspreid. Mocht dit een belletje doen rinkelen, ze zullen daar open staan voor tips!
Verder is het totaal onzinnig om te doen, tenzij er toestemming voor is gegeven. Schotse whisky moet in Schotland gebotteld worden, bij ompakken is het naar mijn inzicht niet meer als Schots te verkopen.
Edit: Whiskyroof Amersfoort
1 x
- shadowcollector
- Senior

Breedút_Genietsje schreef:Het enigste doel wat ik kan bedenken is extra winst pakken...shadowcollector schreef:Vandaar de vraag ook wat algemeen in eerste instantie: mag je whisky overschenken in een fles en voorzien van een eigen label met / zonder toestemming van de rechten houder van dat betreffende merk?
Dat doel is me ook wel duidelijk, en het gaat nog iets verder dan dezelfde fles met een ander etiket. Maar dit komt aardig in de buurt inderdaad.
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Zijn vaten in dezelfde nummerreeks van dezelfde distilleerderij altijd 'zustervaten'?
Ik vraag dit omdat ik een aandeel heb in het Tomatin 2008 vat #900042
http://www.casqueteers.com/product-deta ... sk-900042/
Deze is dus gebotteld destileerd in 2007.
Op whiskybase vond ik ook een fles van vat #900046, maar dan gedestilleerd in 2008.
https://www.whiskybase.com/whisky/55655 ... n-2007-kiw
Verder zijn er eigenlijk geen vaten in die reeks die al gebotteld zijn volgens WB.
Het is toch gek dat 2 vaten in dezelfde reeks zo ver uit elkaar gevuld zijn?
Of misschien moet ik de vraag anders stellen. Misschien zijn het beide refill vaten en dus al eerder eens gebruikt (en bijvoorbeeld in de blends of OB's gegaan en daarom niet met dat vatnummer terug te vinden).
De vraag is dan, krijgt een refill vat hetzelfde nummer als dat hij de eerste keer had? Of krijgt een vat een nieuw nummer wanneer hij opnieuw gevuld wordt?
Ik vraag dit omdat ik een aandeel heb in het Tomatin 2008 vat #900042
http://www.casqueteers.com/product-deta ... sk-900042/
Deze is dus gebotteld destileerd in 2007.
Op whiskybase vond ik ook een fles van vat #900046, maar dan gedestilleerd in 2008.
https://www.whiskybase.com/whisky/55655 ... n-2007-kiw
Verder zijn er eigenlijk geen vaten in die reeks die al gebotteld zijn volgens WB.
Het is toch gek dat 2 vaten in dezelfde reeks zo ver uit elkaar gevuld zijn?
Of misschien moet ik de vraag anders stellen. Misschien zijn het beide refill vaten en dus al eerder eens gebruikt (en bijvoorbeeld in de blends of OB's gegaan en daarom niet met dat vatnummer terug te vinden).
De vraag is dan, krijgt een refill vat hetzelfde nummer als dat hij de eerste keer had? Of krijgt een vat een nieuw nummer wanneer hij opnieuw gevuld wordt?
0 x
- defeatless
- Moderator

Deze discussie hebben we hier al eens gehad..... Wie helpt deze weer naar voren halen. Overigens ging dat niet specifiek hierover.
Mijn idee:
Tomatin gebruikt zelden sherry vaten. Dat weet ik zeker.
Begin februari worden er elk jaar de sherry vaten gevuld. Gokje.
Het sherry vatnummer begint altijd met 9 (een ex-bourbon vat met 1 een ex-hoggie met 2 e.d., bij wijze van spreke dan). Gokje, maar het lijkt er wel op.
En elk jaar beginnen ze weer opnieuw met tellen.
Mijn idee:
Tomatin gebruikt zelden sherry vaten. Dat weet ik zeker.
Begin februari worden er elk jaar de sherry vaten gevuld. Gokje.
Het sherry vatnummer begint altijd met 9 (een ex-bourbon vat met 1 een ex-hoggie met 2 e.d., bij wijze van spreke dan). Gokje, maar het lijkt er wel op.
En elk jaar beginnen ze weer opnieuw met tellen.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Als iemand een linkje heeft naar die discussie zou dat mooi zijn.
Dat ze elk jaar opnieuw beginnen met tellen verbaasd me echt. Was eigenlijk onder de indruk dat een vatnummer altijd uniek was, tenzij eventueel hergebruik.
Dat ze elk jaar opnieuw beginnen met tellen verbaasd me echt. Was eigenlijk onder de indruk dat een vatnummer altijd uniek was, tenzij eventueel hergebruik.
0 x
Tijdens mijn proeverij van samples van gisteren heb ik elke whisky geproefd, beoordeeld en uiteraard opgezocht om te kijken wat zo'n flesje nou moet kosten. Ik kijk dan bij onze Drankgigant:
https://www.drankgigant.nl/laphroaig-triple-wood.html
en zie een prijs van 43,95 euro.
Kijk ik vervolgens op de Whiskybase:
https://www.whiskybase.com/whisky/6083/ ... riple-wood
en dan zie ik daar hele andere bedragen staan.
Hoe zit dat?
https://www.drankgigant.nl/laphroaig-triple-wood.html
en zie een prijs van 43,95 euro.
Kijk ik vervolgens op de Whiskybase:
https://www.whiskybase.com/whisky/6083/ ... riple-wood
en dan zie ik daar hele andere bedragen staan.
Hoe zit dat?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”