Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- avdboom
- Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteren avond:
Compass Box The Lost Blend
Goed te doen, vind alleenturf iets te overheersend over de rest, maar desalniettemin een heerlijke dram! 87/88 pnt.
Goed te doen, vind alleenturf iets te overheersend over de rest, maar desalniettemin een heerlijke dram! 87/88 pnt.
0 x
Een CB Spice Tree in mijn glas. Om met een vuurkorfje te genieten van deze zomeravond. Of ja... Zomeravond. Iets met een kinderhand die snel gevuld is.
0 x
Mortlach 1990-2014 SV (# 6075). Eén van de meest kruidige Mortlachs die ik gehad heb.
0 x
Longrow Gaja Barolo, veel lekkerder dan ik verwacht had! 

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Een druk werkweekend prima afgesloten met een extreem zachte, mooie Strathmore 1970 MoS. Wat een neus: zacht, deeg, custard, bessen, heerlijk gewoon.
Daarna de Ardbeg Lord of the Isles als begeleider van mijn diner, bestaande uit een salade van gerookte zalmhaas, aardappel, dille, kappers en sjalot, groentesalade met tomaat, komkommer, olijven en artisjok, en uit Rusland meegebrachte rode kaviaar. Misschien decadent, maar ik had het ff nodig en het was een match made in heaven! Super combinaties van zilt, zoet, zuur.
Daarna de Ardbeg Lord of the Isles als begeleider van mijn diner, bestaande uit een salade van gerookte zalmhaas, aardappel, dille, kappers en sjalot, groentesalade met tomaat, komkommer, olijven en artisjok, en uit Rusland meegebrachte rode kaviaar. Misschien decadent, maar ik had het ff nodig en het was een match made in heaven! Super combinaties van zilt, zoet, zuur.
6 x
Affirmanti incumbit probatio
longmorn 1996 Vw Sherrybom
Bowmore 2000 CC
Bowmore 2000 CC
0 x
caskstrength schreef:Daarna de Ardbeg Lord of the Isles als begeleider van mijn diner, bestaande uit een salade van gerookte zalmhaas, aardappel, dille, kappers en sjalot, groentesalade met tomaat, komkommer, olijven en artisjok, en uit Rusland meegebrachte rode kaviaar. Misschien decadent, maar ik had het ff nodig en het was een match made in heaven! Super combinaties van zilt, zoet, zuur.
Wauw! Dat lijkt mij een uitstekende manier om van die Lord of the Isles te genieten. Ik ben blij dat ik mijn steentje er aan heb mogen bijdragen.
1 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

...zal ik de mooie ochtend op deze zonnige Belgische vakantiedag eens aanvatten met een koninklijk ontbijt en als "daybreakers" een Springbank 1999 1st Fill Dark Sherry Cask Specially Bottled For Rudolph Rahn en een Clynelish 1992 Cadenhead Christmas Edition?
Sjonges wat een benamingen maar het waren wel twee topdrams (89-punten-spul).
Gisterenavond het genoegen gehad om deze te mogen drinken.
... en nu naar zee!
Sjonges wat een benamingen maar het waren wel twee topdrams (89-punten-spul).
Gisterenavond het genoegen gehad om deze te mogen drinken.
... en nu naar zee!

Laatst gewijzigd door ovanpuyvelde op 15 Aug 2016, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Old Smuggler, prima campingwhisky bij het kampvuur...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
avdboom schreef:Gisteren avond:
Heb je de Enlightenment al eens geproefd? Zo ja, wat vind je daarvan?
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

mQkz schreef:avdboom schreef:Gisteren avond:
Heb je de Enlightenment al eens geproefd? Zo ja, wat vind je daarvan?
Jawel, een heel ander cup of tea.... Maar ook geweldig.. Caskstrength zei het mij eens zo: alsof je in de Alphen in een bloemen en kruiden wei staat.... Zo ongeveer geloof ik, en ben het er mee eens! Lekker fris en tot de laatste nip smaakvol! 88 punten van mij.. Mij wb notitie:
N: Fresh green fruits, citric aroma's especially lime, apple and a bit of peach. Biscuits, vanilla, wax and a grassy touch. Delightful!
T: Punchy and characterful, I would have guessed it's more than 46%, feels more like 48-50% abv, that's a big plus.
Fresh fruits, pear, citric, kiwi and vanilla sugar. It's sweet but still breaths freshness. It's got a waxy mouth coating mouth feel I adore.
F: Reasonable long finish. Light peppery and spices loom up in the background I can't identify but play along in the experience. It ends in a clean, dry and fresh after taste.
C: A fresh whisky that still got balls and that's got caracter!Waxy spot on. It's an other CB masterpiece (for around 65-70 euro) Gotta have it!
Welke ook aan te raden is is The Spice Tree! Net zoals bijna alle CB bottelingen, maar die is wel bfyb!
3 x
een 20 jaar oude tormore en daarna een glenlivet nadurra, die laatste bevalt aardig
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

De 1995 Clynelish Maltbarn
https://www.whiskybase.com/whisky/85218/clynelish-1995-mba
Fles gaat veels te hard! Aanrader voor Clynelish liefhebbers.
https://www.whiskybase.com/whisky/85218/clynelish-1995-mba
Fles gaat veels te hard! Aanrader voor Clynelish liefhebbers.
0 x
glendronach 12 sauternes
tomatin 12 fino sherry
ledaig 16 bourbon
tomatin 12 fino sherry
ledaig 16 bourbon
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”