WhiskyLiam schreef:Dank allen voor de reacties! De Benriach staat momenteel op 1...ga zelf ook nog op zoek naar alternatieven.
Die BenRiach Solstice is inderdaad een zeer goede tip

WhiskyLiam schreef:Dank allen voor de reacties! De Benriach staat momenteel op 1...ga zelf ook nog op zoek naar alternatieven.

Freddy schreef:Ik vindt de Arran ook beslist niet slecht![]()
https://www.whiskybase.com/whisky/66261 ... ask-finish
tehfnz schreef:In de zoekttocht naar een geturfde whisky voor de verjaardag van m'n vriendin botste ik op:
* Octomore Edition 03.1 / 3_152 (WB 17775) - 147 EUR
* Ardbeg 16y CA Duthies (Wb 20991) - 95 EUR
Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.

tehfnz schreef:Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.

tehfnz schreef:In de zoekttocht naar een geturfde whisky voor de verjaardag van m'n vriendin botste ik op:
* Octomore Edition 03.1 / 3_152 (WB 17775) - 147 EUR
* Ardbeg 16y CA Duthies (Wb 20991) - 95 EUR
Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.

WhiskyLiam schreef:Dag allen, om mijn nieuwe baan te vieren wil ik mezelf graag belonen met een Port whisky. Ik heb ervaring met Glenmorangie Quinta Ruban, Glen Moray Port Finish, Benromach Port Pipes en Laphroaig Brodir en ben lichterlijk verliefd geraakt op de Port finish whiskies. Ik ben op zoek naar een fles tot een euro of 60 a 70 die op welke manier dan ook met een Port vat in aanraking is gekomen. Ik zie b.v. dat Talisker de Port Ruighe heeft, Tomintoul ook enkele expressies met Port finish, Benriach een 17yo, Glendronach, Ardmore, Tomatin etc......een hele berg distilleerderijen dus. De Quinta Ruban was tot dusverre voor mijn gevoel het dikst beïnvloed door Port, ik denk dat ik het glas leeggesnifft heb ipv gedronken. Zijn er aanraders, de Port mag best overheersen, dus lekker zoet/zure rode vruchten maar met turf waardeer ik ook enorm.
Tips?
Geert schreef:Ik wil binnenkort mijn mancave aanvullen met wat lp's van Frank Sinatra en zodoende viel mijn oog op de Jack Daniels Sinatra Select. Nu lijkt me dit enerzijds een mooi hebbeding maar anderzijds misschien een beetje zonde van het geld (de twijfel). Ik heb zelf nooit een Jack Daniels op en heb alleen maar single malts in mijn kast staan. Is dit een whisky die het aanschaffen waard is of is het echt zonde van mijn geld? Uiteraard verwacht ik geen vuurwerk en weet ik wel dat ik voor dat geld ook een betere single malt kan kopen. Wat ik al eerder zei, het is een hebbeding.

)
StateoFart schreef:Beste liefhebbers,
Voor mijn volgende aankoop wil ik een whisky die vol/rijk (en delicaat) is (4e kwadrant flavour map).
Ik heb de volgende shortlist:
- Aberlour 10 yrs (1 Liter)
- Aberlour 15 yrs
- Glenfiddich 15 yo Solera
- Balvenie 12 yo, double wood
- Auchentoshan Three Wood
Ik heb weinig ervaring. Tot nu toe alleen de Glenfiddich 12 en HP 12 genuttigd.
Wat zou volgens jullie een mooie aankoop zijn?! een andere whisky aanraden mag ook, maar ik wil het liefst niet meer dan 50 euro besteden bij de volgende aankoop (er zit een tolerantie op)
bedankt!
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten