Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 26 Jul 2016, 18:04

WhiskyLiam schreef:Dank allen voor de reacties! De Benriach staat momenteel op 1...ga zelf ook nog op zoek naar alternatieven. :goedgedaan

Die BenRiach Solstice is inderdaad een zeer goede tip :goedgedaan :duimop :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 26 Jul 2016, 23:32

Zit een beetje te kijken naar de Glengoyne 21. De 18 was best goed...
0 x

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 27 Jul 2016, 17:54

WhiskyLiam schreef:Dank allen voor de reacties! De Benriach staat momenteel op 1...ga zelf ook nog op zoek naar alternatieven. :goedgedaan

Amrut Portanova is ook een goeie. Alleen niet meer zo breed beschikbaar.
https://www.whiskybase.com/whisky/63232/amrut-portonova

Smaak bommetje. Met licht rokertje/turfje ook. (wel wat water bij doen, is namelijk 62%. Heb je dus wel meer whisky ;-))

PS: Ik hou ook erg van de Quinta Ruban.

Die van Glendronach zijn voor de variatie ook een optie hoor. Best lekker, maar ook niet heel bijzonder. Die worden eigenlijk een beetje verpest door de (te) sterke Sherry invloeden waardoor 't wat ongenuanceerd/chaotisch wordt.

De Arran Port Cask heb ik zelf nooit op. Maar kan me goed voorstellen dat 't Arran profiel lekker matched met Port. Die ga ik zelf ook 's proberen ;)
1 x
Afbeelding

Shinji
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Shinji » 08 Aug 2016, 09:33

Freddy schreef:Ik vindt de Arran ook beslist niet slecht :Slainte
https://www.whiskybase.com/whisky/66261 ... ask-finish

Mee eens! Vind hem heel erg goed zelfs!
Zelfde als de Amarone finish van Arran. Geen port maar wel ook heel erg lekker..
https://www.whiskybase.com/whisky/42803/arran-amarone-cask-finish
0 x
Afbeelding

tehfnz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tehfnz » 08 Aug 2016, 17:42

In de zoekttocht naar een geturfde whisky voor de verjaardag van m'n vriendin botste ik op:
* Octomore Edition 03.1 / 3_152 (WB 17775) - 147 EUR
* Ardbeg 16y CA Duthies (Wb 20991) - 95 EUR

Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 08 Aug 2016, 18:08

tehfnz schreef:In de zoekttocht naar een geturfde whisky voor de verjaardag van m'n vriendin botste ik op:

Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.

ik zelf zou 2x de octomore 3.1 kopen wat een mooie prijs :o
of van elk 2 is natuurlijk ook een optie :lekker
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 08 Aug 2016, 18:49

tehfnz schreef:Kan niet goed kiezen, dus bij deze prijzen ga ik hoogstwaarschijnlijk voor beide.

Ergens uitverkoop? Solden? We horen het graag van je hoor :bigsmile
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 08 Aug 2016, 19:46

Die Ardbeg is anders niet van de beste. Het is geen gemakkelijke whisky om te drinken. Soms is hij zelfs een beetje bitter. Voor 95 € kan je betere Islay kwaliteit kopen tegenwoordig.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 09 Aug 2016, 10:06

tehfnz schreef:In de zoekttocht naar een geturfde whisky voor de verjaardag van m'n vriendin botste ik op:

Als je voor mij ook een Octomore 3.1 kan regelen voor dit geld zeg ik doen! :hoera
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 11 Aug 2016, 14:09

WhiskyLiam schreef:Dag allen, om mijn nieuwe baan te vieren wil ik mezelf graag belonen met een Port whisky. Ik heb ervaring met Glenmorangie Quinta Ruban, Glen Moray Port Finish, Benromach Port Pipes en Laphroaig Brodir en ben lichterlijk verliefd geraakt op de Port finish whiskies. Ik ben op zoek naar een fles tot een euro of 60 a 70 die op welke manier dan ook met een Port vat in aanraking is gekomen. Ik zie b.v. dat Talisker de Port Ruighe heeft, Tomintoul ook enkele expressies met Port finish, Benriach een 17yo, Glendronach, Ardmore, Tomatin etc......een hele berg distilleerderijen dus. De Quinta Ruban was tot dusverre voor mijn gevoel het dikst beïnvloed door Port, ik denk dat ik het glas leeggesnifft heb ipv gedronken. Zijn er aanraders, de Port mag best overheersen, dus lekker zoet/zure rode vruchten maar met turf waardeer ik ook enorm.

Tips?

Plaatste dit vorige week. Zag vandaag een bijzonder goede aanbieding van de Talisker Port Ruighe op whiskysite, dus die maar even besteld. Zag dat Kay deze goed kon waarderen. De Benriach Solstice komt volgende maand.
1 x

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 12 Aug 2016, 00:01

Ik wil binnenkort mijn mancave aanvullen met wat lp's van Frank Sinatra en zodoende viel mijn oog op de Jack Daniels Sinatra Select. Nu lijkt me dit enerzijds een mooi hebbeding maar anderzijds misschien een beetje zonde van het geld (de twijfel). Ik heb zelf nooit een Jack Daniels op en heb alleen maar single malts in mijn kast staan. Is dit een whisky die het aanschaffen waard is of is het echt zonde van mijn geld? Uiteraard verwacht ik geen vuurwerk en weet ik wel dat ik voor dat geld ook een betere single malt kan kopen. Wat ik al eerder zei, het is een hebbeding.
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 12 Aug 2016, 01:39

Geert schreef:Ik wil binnenkort mijn mancave aanvullen met wat lp's van Frank Sinatra en zodoende viel mijn oog op de Jack Daniels Sinatra Select. Nu lijkt me dit enerzijds een mooi hebbeding maar anderzijds misschien een beetje zonde van het geld (de twijfel). Ik heb zelf nooit een Jack Daniels op en heb alleen maar single malts in mijn kast staan. Is dit een whisky die het aanschaffen waard is of is het echt zonde van mijn geld? Uiteraard verwacht ik geen vuurwerk en weet ik wel dat ik voor dat geld ook een betere single malt kan kopen. Wat ik al eerder zei, het is een hebbeding.

Goh, ik kan best begrijpen dat je twijfelt. Mij lijkt het inderdaad wel een erg dure fles voor de whiskey die je ervoor in de plaats zal krijgen. Mijn duurste fles na een jaar bescheiden verzamelen kostte ongeveer €94. Ergens heb ik de morele grens op €100 voor mezelf gezet, maar ik zal er in de toekomst heus wel eens een keer over gaan. Als je werkelijk een prachtige fles in je kamer wil hebben, heb je voor ongeveer het bedrag van die Sinatra ook een Glenmorangie Signet. Daarover het ik hier toch al verschillende fantastische dingen gelezen en ik hoop 'm dan ook in september tijdens de Vroenhovense Whiskyfeesten te kunnen proeven. Of binnen de categorie bourbon vind je in een Blanton's Straight From The Barrel een mooie cask strenght in een machtig mooie fles met handgeschreven label (vermoed ik toch..) voor veel minder geld. Maar als je die Sinatra echt wil, is het nu het moment want ik zie dat hij nog tot zaterdag middernacht in promotie is bij Drankdozijn.
0 x

StateoFart
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor StateoFart » 15 Aug 2016, 23:11

Beste liefhebbers,

Voor mijn volgende aankoop wil ik een whisky die vol/rijk (en delicaat) is (4e kwadrant flavour map).
Ik heb de volgende shortlist:

- Aberlour 10 yrs (1 Liter)
- Aberlour 15 yrs
- Glenfiddich 15 yo Solera
- Balvenie 12 yo, double wood
- Auchentoshan Three Wood

Ik heb weinig ervaring. Tot nu toe alleen de Glenfiddich 12 en HP 12 genuttigd.
Wat zou volgens jullie een mooie aankoop zijn?! een andere whisky aanraden mag ook, maar ik wil het liefst niet meer dan 50 euro besteden bij de volgende aankoop (er zit een tolerantie op :jazzybass )

bedankt!
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Aug 2016, 23:26

Binnen dit rijtje zou ik voor de Aberlour 15 of de Balvenie 12 double wood gaan. Als alternatief kan ik je de Glengoyne Cask Strength (of anders de 15 yo) aanbevelen. Dat is een vol fruitige whisky met voldoende sherrytonen van gedroogd fruit, stroop, en dergelijke. Lekker spul hoor!
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 15 Aug 2016, 23:41

StateoFart schreef:Beste liefhebbers,

Voor mijn volgende aankoop wil ik een whisky die vol/rijk (en delicaat) is (4e kwadrant flavour map).
Ik heb de volgende shortlist:

- Aberlour 10 yrs (1 Liter)
- Aberlour 15 yrs
- Glenfiddich 15 yo Solera
- Balvenie 12 yo, double wood
- Auchentoshan Three Wood

Ik heb weinig ervaring. Tot nu toe alleen de Glenfiddich 12 en HP 12 genuttigd.
Wat zou volgens jullie een mooie aankoop zijn?! een andere whisky aanraden mag ook, maar ik wil het liefst niet meer dan 50 euro besteden bij de volgende aankoop (er zit een tolerantie op :jazzybass )

bedankt!

Als je voor Balvenie gaat, zou ik je waarschijnlijk aanraden voor de 14yo Carribean Cask te gaan. Iets duurder dan je €50 maar werkelijk een hele mooie fles om in je collectie te hebben. De invloed van de rum is echt niet overheersend dus daar moet je zeker niet over inzitten.
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”