Piet schreef:Ik heb echt de indruk dat het meer losmaakt.
Losmaakt is het juiste woord. Los, ruimte, open, space
Piet schreef:Doordat het binnenoppervlak veel groter is blijft er meer drank aan "kleven" en kun je het minder goed volledig leeg maken
Gewoon je vinger langs de binnenkant van het glas en dan aflikken
JayDie schreef:Houden jullie dat Cognac glas ook in je handpalm (opwarmen)? Zo ja, dan vermoord Richard Paterson jullie als hij het ziet!
Ik heb geen idee wie Richard is. Ik hang ook niet zo snel aan helden in een vakgebied. Veel helden denken namelijk dat er één waarheid is. Ze verkopen één kunstje omdat ze daar goed in zijn.
Ik ben ook een beetje allergisch voor hiërarchie als argument.
Ik neem van IEDEREEN (beginnende amateur tot pro) graag suggesties aan maar laat mijn EIGEN ervaring bepalen hoe ik van iets geniet. Ik hoor of lees iets en probeer dat. Bevalt het niet boeit het me niet wat welke expert er ook van zegt. Iedereen mag Jack Daniels lekker vinden maar ik poets er m’n fiets nog niet mee.
Dogma's van GEEN ijs, geen cola, geen water, wel water kan ik niks mee.
In de keuken permitteer ik mij iedere en soms zeer bizarre combinatie. Dat doe ik in al m'n hobby's dus ook in de whiskyhobby.
Gister drie kleine glaasje gedronken:
Tumbler met een eenvoudige blend tijdens het koken MET ijs
Tasting glas tijdens het kijken van het nieuws. Aan het voetje
Cognacglas uurtje genieten. lekker in de handpalm
Als whiskyliefhebber ben ik in de ogen van Richard wellicht een prutser. Ik zoek ook niet als whiksyliefhebber waardering maar wil vooral in de volle breedte van het leven BEWUST genieter zijn.
Volgens mij gaat me dat redelijk af en ik heb het idee [nu weer zwaar ontopic] dat dat met een cognacglas een stuk beter gaat
Ik had met wat extra smileys wat zelfspot aan willen brengen maar krijg de boodschap dat ik er maar vijf mag gebruiken

tegen de naar was smakende koffiebekertjes
) EN.........een drankje.