whisky-on-line.com / Whiskylover

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 08 Jul 2015, 22:34

Jurgen Swerts schreef:Beste,

De prijzen van http://www.whisky-on-line.com zijn niet verhoogd. De normale prijs staat steeds doorstreept en de kortingsprijs staat ernaast of eronder. Wij geven steeds korting, doch nu is het 10 % op het hele gamma. Als wij iets binnenkrijgen nemen we de prijs + een vaste marge. Daarop komt dan korting. Bestellen wij iets bij, dan is dit meestal ook aan hogere prijzen aangezien we bijbestellen en niet kunnen gebruik maken van kortingen die we krijgen bij voorinschrijvingen. Daarnaast kijken we bij het bepalen van de individuele kortingen als we een product op de site plaatsen naar wat de concurrentie doet. Korting op producten die reeds korting hebben wordt onoverzichtelijk vandaar dat we al de oude
kortingen hebben weggehaald en ineens 10% geven. Moesten we bv op iets wat vorige week 7% korting had nog eens 10 % korting geven zouden we met verlies verkopen, iets wat niet lang vol te houden is,....

Hallo Jurgen leg me dan eens dit voorbeeld uit.
De imperial 19 jaar 1995 koste vorige week 61 euro. Nu is de doorgestreepte prijs 63.80 en de uiteindelijke prijs 57,42 euro. Deze is niet extra bijbesteld en heeft ook geen 10% korting. Misschien begrijp ik het niet.

Wel wil ik even vermelden dat de website top is. :goedgedaan
Heb wel eens wat bij jou besteld, en moet zeggen dat alles netjes verpakt was. Kunnen andere winkels een voorbeeld aan nemen.
Het aanbod voor een whisky liefhebber is waanzinnig.

Ben dus niet alleen maar negatief. ;) :bigsmile
0 x

Jurgen Swerts
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Jurgen Swerts » 08 Jul 2015, 23:37

mer1973 schreef:

De prijzen van http://www.whisky-on-line.com zijn niet verhoogd. De normale prijs staat steeds doorstreept en de kortingsprijs staat ernaast of eronder. Wij geven steeds korting, doch nu is het 10 % op het hele gamma. Als wij iets binnenkrijgen nemen we de prijs + een vaste marge. Daarop komt dan korting. Bestellen wij iets bij, dan is dit meestal ook aan hogere prijzen aangezien we bijbestellen en niet kunnen gebruik maken van kortingen die we krijgen bij voorinschrijvingen. Daarnaast kijken we bij het bepalen van de individuele kortingen als we een product op de site plaatsen naar wat de concurrentie doet. Korting op producten die reeds korting hebben wordt onoverzichtelijk vandaar dat we al de oude
kortingen hebben weggehaald en ineens 10% geven. Moesten we bv op iets wat vorige week 7% korting had nog eens 10 % korting geven zouden we met verlies verkopen, iets wat niet lang vol te houden is,....

Hallo jurgen leg me dan eens dit vb uit.
De imperial 19 jaar 1995 koste vorige week 61 euro. Nu is de doorgestreepte prijs 63.80 en de uiteindelijke prijs in de 57 euro. Deze is niet extra bijbesteld en heeft ook geen 10% korting. Misschien begrijp ik het niet.

Hoi,

Kostte vorige week normaal ook 63.80 €, (prijs was doorstreept) maar werd toen aangeboden met 4.5% korting tov de basisprijs dus inderdaad 61 €. Nu geen 4.5% korting maar wel 10% op de basisprijs (doorsteepte prijs) dus 57.42 € De reden toen van de 4.5% korting was om juist onder de prijs van de Nederlandse websites te zitten. :belgie-vlag
.
1 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 08 Jul 2015, 23:43

Jurgen Swerts schreef:
mer1973 schreef:

Hallo jurgen leg me dan eens dit vb uit.
De imperial 19 jaar 1995 koste vorige week 61 euro. Nu is de doorgestreepte prijs 63.80 en de uiteindelijke prijs in de 57 euro. Deze is niet extra bijbesteld en heeft ook geen 10% korting. Misschien begrijp ik het niet.

Hoi,

Kostte vorige week normaal ook 63.80 €, (prijs was doorstreept) maar werd toen aangeboden met 4.5% korting tov de basisprijs dus inderdaad 61 €. Nu geen 4.5% korting maar wel 10% op de basisprijs (doorsteepte prijs) dus 57.42 € De reden toen van de 4.5% korting was om juist onder de prijs van de Nederlandse websites te zitten. :belgie-vlag
.

Duidelijk.
Hoop dat je het leuk vindt/gaat vinden op het forum. Ik als fan blijf op je site kijken en bestellen.

Veel plezier hier bij de Nederlanders :nl-vlag ;)
0 x

GlenPiWi
Senior
Senior

Re: whisky-on-line.com / Whiskylover

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 27 Jul 2015, 12:13

Ook niets andere dan goede ervaringen met deze site.
Ga steeds de flessen zelf ophalen omdat ze in mijn buurt zitten. Heel goede prijzen en correcte sevice. Bedankt Jurgen!
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 27 Jul 2015, 12:56

Heb er nog nooit iets besteld, maar staat zeker nog op de planning.
Want zie veel mini's die ik een keer wil gaan proberen/proeven. :hoera
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 27 Jul 2015, 23:20

Whisky-ettenleur schreef:Heb er nog nooit iets besteld, maar staat zeker nog op de planning.
Want zie veel mini's die ik een keer wil gaan proberen/proeven. :hoera

Zeker doen, goede service & aanbod.

Niets dan lof voor w-o-l.com
1 x
2 ∞ & →

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 28 Jul 2015, 19:00

Vandaag mijn zending binnen gekregen was inderdaad ingepakt in 3 meter bubbelplastic per fles :bigsmile
Je kunt hier zeker kopen mooi aanbod
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 02 Aug 2016, 13:39

Ikzelf heb enkel positieve ervaringen met deze shop/website maar gisteren en vandaag viel me toch iets op.
Ik vind het namelijk nogal vermakelijk om te kijken hoe snel bottelingen uitverkocht raken na een goede rating door bijv. Serge Valentin.
Gisteren kreeg de Ben Nevis van TWA een zeer goede review.
Er waren direct na het verschijnen van de review nog een aantal online shops die deze in voorraad hadden waaronder whisky-on-line.com.
De prijs was er toen ik keek 124,60 euro met 2 stuks in stock.
Binnen het uur na de review zag ik dat de prijs ineens 128,99 euro was... :Scratch
En vanmorgen toen er nog eentje in stock was bleek de prijs plots 132,19 euro te zijn?!
Is hier een verklaring voor? Want volgens mij was er geen korting die net afgelopen was.
Ik weet dat de prijzen van UK shops schommelen vanwege de wisselkoers maar dat is hier al zeker niet het geval...
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Aug 2016, 16:52

Ik stel me toch vaak vragen bij de prijsaanduidingen op whisky-on-line.com:

Volgens de (oude) Wet Handelspraktijken - nu opgenomen in het Wetboek Economisch Recht (VI.93 e.v. WER) - moet de 'doorstreepte prijs' minstens één maand van toepassing geweest zijn alvorens hem als 'oude prijs' te mogen aanduiden en de nieuwe prijs als 'stuntprijs' / 'reclameprijs' aan te mogen geven.

Ik heb het niet in extenso gecontroleerd, maar volgens mij zijn de doorstreepte prijzen nooit van toepassing geweest. In die zin is dit misleidende reclame en dus eigenlijk verboden.

Toch even opmerken dat ik enkel goeie ervaringen heb met whisky-on-line, ik stel me enkel vragen bij de wettelijkheid van hun prijsaanduidingen.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 02 Aug 2016, 17:55

BWhisky schreef:Ik stel me toch vaak vragen bij de prijsaanduidingen op whisky-on-line.com:

Volgens de (oude) Wet Handelspraktijken - nu opgenomen in het Wetboek Economisch Recht (VI.93 e.v. WER) - moet de 'doorstreepte prijs' minstens één maand van toepassing geweest zijn alvorens hem als 'oude prijs' te mogen aanduiden en de nieuwe prijs als 'stuntprijs' / 'reclameprijs' aan te mogen geven.

Ik heb het niet in extenso gecontroleerd, maar volgens mij zijn de doorstreepte prijzen nooit van toepassing geweest. In die zin is dit misleidende reclame en dus eigenlijk verboden.

Toch even opmerken dat ik enkel goeie ervaringen heb met whisky-on-line, ik stel me enkel vragen bij de wettelijkheid van hun prijsaanduidingen.

De doorgestreepte prijs is nooit de WOL prijs geweest; zie aanduiding op website:

Our Pricing strategy
Since we are convinced that everyone should be able to drink a special whisky, we have developped a rather different pricing strategy. The price given in black and crossed out is the price that a normal average whiskyshop in a town would ask.
The price below that is our internet price for our customers. Your savings are given below those two prices.
0 x
2 ∞ & →

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Aug 2016, 20:38

squaadgras schreef:
BWhisky schreef:Ik stel me toch vaak vragen bij de prijsaanduidingen op whisky-on-line.com:

De doorgestreepte prijs is nooit de WOL prijs geweest; zie aanduiding op website:

Our Pricing strategy
Since we are convinced that everyone should be able to drink a special whisky, we have developped a rather different pricing strategy. The price given in black and crossed out is the price that a normal average whiskyshop in a town would ask.
The price below that is our internet price for our customers. Your savings are given below those two prices.

Tja, dat bevestigt mijn vermoeden. Mijn inziens is dat misleidende reclame en dus verboden. Een simpele verklaring op de website doet daar geen afbreuk aan. Al zeker niet als je naar die verklaring opzoek moet gaan.. Een gewone klant zal er altijd van uit gaan dat er mega kortingen aangeboden worden.. hetgeen niet het geval is..

Nuja, zoals gezegd, enkel positieve ervaringen met WOL dus ik ga er geen klacht voor neerleggen oid :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 02 Aug 2016, 23:11

BWhisky schreef:Tja, dat bevestigt mijn vermoeden. Mijn inziens is dat misleidende reclame en dus verboden. Een simpele verklaring op de website doet daar geen afbreuk aan. Al zeker niet als je naar die verklaring opzoek moet gaan.. Een gewone klant zal er altijd van uit gaan dat er mega kortingen aangeboden worden.. hetgeen niet het geval is..

Nuja, zoals gezegd, enkel positieve ervaringen met WOL dus ik ga er geen klacht voor neerleggen oid :)

Ik heb ook enkel positieve ervaringen met ze.
En op zich val ik niet echt over hun prijsaanduiding.
Het viel me deze keer echter op dat er op zeer korte tijd 2x een prijsverhoging was van een goed gerate botteling.
Iets wat ik van deze shop niet verwacht had tenzij er natuurlijk een logische verklaring voor is.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 03 Aug 2016, 12:13

Heb me daar ook een keer in vergist toen ze met een 10% korting actie kwamen die helemaal geen 10% korting bleek te zijn maar een stuk minder. Vergelijkbaar met de borden "17 cent korting" bij benzinestations waar dan in kleine lettertjes "op adviesprijs" onder staat. Maar bv. Kruidvat en Van Haren doen volgens mij precies het zelfde.
Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee. Ik hecht namelijk geen waarde aan hoe veel korting ik krijg, alleen aan hoe veel ik betaal. Whisky-on-line is bij veel flessen toch de goedkoopste aanbieder en als er iets fout gaat handelen ze het ook correct af.
1 x
Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 08 Aug 2016, 18:34

nigel_tufnel schreef:Ikzelf heb enkel positieve ervaringen met deze shop/website maar gisteren en vandaag viel me toch iets op.
Ik vind het namelijk nogal vermakelijk om te kijken hoe snel bottelingen uitverkocht raken na een goede rating door bijv. Serge Valentin.
Gisteren kreeg de Ben Nevis van TWA een zeer goede review.
Er waren direct na het verschijnen van de review nog een aantal online shops die deze in voorraad hadden waaronder whisky-on-line.com.
De prijs was er toen ik keek 124,60 euro met 2 stuks in stock.
Binnen het uur na de review zag ik dat de prijs ineens 128,99 euro was... :Scratch
En vanmorgen toen er nog eentje in stock was bleek de prijs plots 132,19 euro te zijn?!
Is hier een verklaring voor? Want volgens mij was er geen korting die net afgelopen was.
Ik weet dat de prijzen van UK shops schommelen vanwege de wisselkoers maar dat is hier al zeker niet het geval...

Die prijzen verhogen doet hij standaard. Nu bijvoorbeeld met de Springbank 21 voor the nectar. Tot gister € 285,15, nu de stock dit weekend rap is gegaan vandaag voor € 294,19.
Niettemin heb ik met deze webshop enkel goede ervaringen verder :Slainte .
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 08 Aug 2016, 21:08

Toontje schreef:Die prijzen verhogen doet hij standaard. Nu bijvoorbeeld met de Springbank 21 voor the nectar. Tot gister € 285,15, nu de stock dit weekend rap is gegaan vandaag voor € 294,19.
Niettemin heb ik met deze webshop enkel goede ervaringen verder :Slainte .

Bij de Springbank was het me ook al opgevallen... De eerste keer was hij trouwens beschikbaar onder de 280 euro.
Maar dit is toch niet zo voor alle whisky's op hun site?
De Ben Nevis trouwens was niet uitverkocht geweest en terug binnengekomen.
De prijs werd gewoon aangepast...
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”