Hoi,
Wat denken jullie dat de huidige waarde is van de Littlemills 1990 & 1992 Whisky-Fässle?
Het zijn (blijkbaar) 2 zeer zeldzame flessen die enorm goed zijn (als ik mag afgaan op wat m'n vertelt), zoniet de beste Littlemills die tot hier gereleased zijn.
Ik heb er zelf nooit kunnen bemachtigen... Ondanks dat ik deze flessen heel graag wou en al zeker omdat '90 mijn geboortejaar is.
Nu heb ik er enkele gevonden en ik vraag me af of de prijs ongeveer correct is. Uiteraard is het pakken meer dan wat ze oorspronkelijk kostten (+-140 eur), maar zijn volgende bedragen correct? Of is dit veel teveel gezien de huidige situatie?
1990 WF voor 350Eur
https://www.whiskybase.com/whisky/56853 ... l-1990-w-f
1992 WF voor 375Eur
https://www.whiskybase.com/whisky/58378 ... l-1992-w-f
Zal de waarde van dergelijke flessen in de toekomst nog aanzienlijk stijgen? Kortom, koop ik niets té duur aan dat nooit meer waard zal zijn dan wat ik ze nu zou betalen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Littlemill 1990 & 1992 Whisky-Fässle
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Littlemill 1990 & 1992 Whisky-Fässle
De waarde zal mogelijk stijgen, gezien het feit dat het om een gesloten distilleerderij en een hele goede botteling gaat. Ik kan je alleen aanraden op veilingsites te kijken (whisky auction, de veiling van de SWA en zo zijn er nog wel meer te vinden). Velen bieden een functie waar je de historie van de prijzen kunt raadplegen.
De 1990 WF werd op Whiskyauction één keer geveild, in 2015, voor € 420...
De 1990 WF werd op Whiskyauction één keer geveild, in 2015, voor € 420...
1 x
Affirmanti incumbit probatio
-
Maurice_Casqueteer
- Senior

Zijn zeker goede LM.
Orgineel was 135 en 145 als ik me goed herinder... helaas had ik toen nog niet het besef om er 2 te kopen.
Als je ze nu tussen de 250 en 300 vind zeg ik kopen, anders laten staan.
En mijn verwachting is wel dat ze nog zullen stijgen, met name als bekend word dat er geen cask meer zijn.
Orgineel was 135 en 145 als ik me goed herinder... helaas had ik toen nog niet het besef om er 2 te kopen.
En mijn verwachting is wel dat ze nog zullen stijgen, met name als bekend word dat er geen cask meer zijn.
0 x
Maurice_Casqueteer schreef:Zijn zeker goede LM.
Bedoel je dan als Whisky-Fässle geen casks meer heeft (van die jaren) of als er geen casks meer zijn bij Littlemill in het algemeen?
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

mQkz schreef:Bedoel je dan als Whisky-Fässle geen casks meer heeft (van die jaren) of als er geen casks meer zijn bij Littlemill in het algemeen?
Ik neem aan: als er amper nog Littlemill vaten zijn in het algemeen.
Je merkt dat er de laatste tijd nog weinig nieuwe bottelingen uitkomen en als er nog iets uitkomt zijn het meestal absurde bedragen.
Wat niet noodzakelijk wil zeggen dat er amper nog vaten zijn! Het kan ook speculatie zijn van de bottelaars.
Hetgeen je de laatste tijd wel meer ziet.
Vaten die bijvoorbeeld gebotteld zijn in 2014 en nu pas op de markt komen tegen de huidige marktwaarde.
Je moet het natuurlijk voor jezelf uitmaken, dat kan iemand anders moeilijk voor jou.
Wat mij betreft (maar ik ben dan ook geen vintage 1990
Yapi van het forum hier is een echte liefhebber van Littlemill en liet een tijdje terug weten dat ook hij niet gaat meegaan in de hoge prijzen.
Het kan zijn dat de prijzen nog gaan stijgen maar dat weet je uiteraard helemaal niet zeker.
Wat je de laatste tijd meer merkt is dat er plafonds bereikt worden.
De nieuwe releases met belachelijke prijzen zijn nog gewoon te koop...
En de opvallende prijsstijgingen zijn ook wat verminderd.
2 x
-
Maurice_Casqueteer
- Senior

Ja dat bedoel ik,
Persoonlijk zou ik ze niet kopen, maar ik heb makkelijk praten ik heb nog genoeg LM voor een paar jaar.
Persoonlijk zou ik ze niet kopen, maar ik heb makkelijk praten ik heb nog genoeg LM voor een paar jaar.
1 x
nigel_tufnel schreef:mQkz schreef:Bedoel je dan als Whisky-Fässle geen casks meer heeft (van die jaren) of als er geen casks meer zijn bij Littlemill in het algemeen?
Ik neem aan: als er amper nog Littlemill vaten zijn in het algemeen.
Je merkt dat er de laatste tijd nog weinig nieuwe bottelingen uitkomen en als er nog iets uitkomt zijn het meestal absurde bedragen.
Wat niet noodzakelijk wil zeggen dat er amper nog vaten zijn! Het kan ook speculatie zijn van de bottelaars.
Hetgeen je de laatste tijd wel meer ziet.
Vaten die bijvoorbeeld gebotteld zijn in 2014 en nu pas op de markt komen tegen de huidige marktwaarde.
Je moet het natuurlijk voor jezelf uitmaken, dat kan iemand anders moeilijk voor jou.
Wat mij betreft (maar ik ben dan ook geen vintage 1990) zou ik de prijzen die je noemt er nooit voor geven...
Yapi van het forum hier is een echte liefhebber van Littlemill en liet een tijdje terug weten dat ook hij niet gaat meegaan in de hoge prijzen.
Het kan zijn dat de prijzen nog gaan stijgen maar dat weet je uiteraard helemaal niet zeker.
Wat je de laatste tijd meer merkt is dat er plafonds bereikt worden.
De nieuwe releases met belachelijke prijzen zijn nog gewoon te koop...
En de opvallende prijsstijgingen zijn ook wat verminderd.
Wat betreft de nieuwe releases en hun absurde prijzen ben ik het helemaal met je eens. Echter het bereiken van plafonds voor o.a. bovengenoemde flessen, dat zie ik niet terug in de markt.
Als je alleen al kijkt naar de littlemill hb's, wf's en de twa's (bijv.: faces) dan zie je ze nog steeds flink stijgen en dat het niet afneemt ten opzichte van vorig jaar. Zie bijvoorbeeld de prijzen van de wf's van de huidige veiling op whiskyauction. Kijk dan ook meteen naar de o.b.'s zoals de 1975.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”