Gifted Stills "Aldunie" van Jean Boyer

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
etaoin
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Gifted Stills "Aldunie" van Jean Boyer

Ongelezen berichtdoor etaoin » 20 Jul 2016, 12:41

Ik heb deze fles afgelopen weekend meegenomen uit Friesland op aanraden van de eigenaar van de Whiskyschuur, als iets unieks voor een Balvenie drinker, maar hij is niet helemaal mijn smaak (of helemaal niet eigenlijk). Niet echt de schuld van de verkoper uiteraard, maar toch een beetje een miskoop.

Ik ben echter wel benieuwd naar of er meer van bekend is. Is deze op dezelfde manier tot stand gekomen als de Glenscoma, of de 'Burn of Speyside'? Oftewel een single uit de 'extra' stills van Balvenie met slechts een drupje van iets anders?

De enige aanduiding is 'Aldunie', dus Kininvie wordt nergens vermeld. Het Franstalige etiket op de fles noemt alleen dat het een blended malt is van twee singles, en dat hij gemengd is voordat hij het vat in ging. Hij is dus in ieder geval vanaf distillatie al nooit als single bedoeld geweest.

Afbeelding
0 x
Afbeelding

André
Senior
Senior

Re: Gifted Stills "Aldunie" van Jean Boyer

Ongelezen berichtdoor André » 02 Sep 2016, 09:18

De whiskyschuur is volgens mij importeur van Jean Boyer, zitten wel goede borrels tussen hoor.
Ik heb er een mortlachje van die is om (nou ja bedenk maar iets prettiges).

Volgens mij is dit een van de teaspoon-whiskys van Balvenie, dus zit een druppel Glenfiddich of Kininvie door.
Volgens mij meestal Glenfiddich.

André
0 x
Afbeelding

etaoin
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Gifted Stills "Aldunie" van Jean Boyer

Ongelezen berichtdoor etaoin » 02 Sep 2016, 09:28

Ja de sticker achterop zegt ook eigen import van de Whiskyschuur. De fles is gebotteld 11-5-2016 als ik het datum-stempel mag geloven, ik heb hem gekocht op 28-5, dus vers van de pers zeg maar.

Ik geef gratis samples weg op de verkoop-groep op Fb (dat kan hier niet omdat ik niet genoeg posts heb). Ik ben heel benieuwd wat anderen ervan vinden namelijk en ik ga 'm zelf toch niet verder opdrinken.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”