GJR

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

GJR

Ongelezen berichtdoor GJR » 01 Aug 2010, 11:19

Na een aantal maanden meelezen nu maar de tijd genomen om mij eens aan te melden. Mijn naam is Gert-Jan en woon in Zeeland. Ik heb de poll waar je woont ook maar direct ingevuld, is die nul bij Zeeland ook maar weg :D .
Ik ben nog maar een paar maanden geleden besmet geraakt met het whiskyvirus. Mijn eerste aanschaf, toen nog gewoon blends (Black Grouse en The Antiquary 12, was nog maar op 24 april 2010. In korte tijd toch al een redelijke collectie opgebouwd aan diverse malts. Wat is mijn smaak ? Nog geen idee, ben nog geen echt vieze whisky tegen gekomen, maar langzamerhand is mijn voorkeur aan het uitgaan naar de wat vollere whisky's alsmede de Islay whisky's, maar ik denk dat ik helaas :bigsmile nog veel whisky's zal moeten proeven. Als ik hier weer eens bij de slijter ben, zou ik het liefst zijn hele assortiment mee willen nemen, wat de keuze niet makkelijk maakt (en dan heeft hij nog geen eens een zo'n bijzonder assortiment (veel standaard bottelingen en wat Adelphi bottelingen)). Moet ook nog veel leren van de diverse smaken. Dus hulp en advies is altijd welkom.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: GJR

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 01 Aug 2010, 11:52

Hallo GJR, welkom op het forum! Het is altijd leuk om een 'nieuweling' op whiskygebied te verwelkomen. Er valt zoveel te ontdekken. En tja, er zijn idd nog heel veel whisky's die je zal 'moeten' proeven om je voorkeur in smaak te vinden. It's a dirty job, but somebody's got to do it. :D
Nog veel plezier op dit forum.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Aug 2010, 12:08

Welkom Gert-Jan.

En ja, ik herken de symptomen.

Goed dat Zeeland nu in elk geval niet meer leeg is :goedgedaan Ik heb nog een jaartje of 3 in Goes gewoond dus ik weet dat er in elk geval whisky verkocht werd. En nu zelfs wordt gemaakt Kampen destillateurs. Er is een forum-onderwerp over maar waar ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Aug 2010, 12:52

GJR schreef:Mijn naam is Gert-Jan en woon in Zeeland. Ik heb de poll waar je woont ook maar direct ingevuld, is die nul bij Zeeland ook maar weg.

:hoera 'Vroeger' gingen we altijd in Zeeland op vakantie. Burgh-Haamstede, Renesse, Elemeet, die kanten op. Heerlijk. Zeeland heeft altijd nog een bijzonder plekje in m'n hart... (wieeww... wat klinkt dat ;-))
GJR schreef:ben nog geen echt vieze whisky tegen gekomen

Moet je maar eens een Hankey Bannister (blend) proberen :Protest
Piet schreef:En nu zelfs wordt gemaakt Kampen destillateurs. Er is een forum-onderwerp over maar waar ?

Hiero: Eylandt Legend!

Mede door m'n zwak voor Zeeland ben ik aandeelhouder geworden :duimop Laatst een zakje rookmout ontvangen. Nu reeds een tijdje stil... zie dat bericht.

Veel plezier hier, Gert-Jan! :schotland
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 01 Aug 2010, 13:22

Welkom op dit geweldige forum, Gert-Jan. Ik hoop nog erg veel van jou te gaan horen en zien, want ik bespeur nu al 'n zekere drive, dus zet 'm op en als je wat wilt weten, aarzel geen moment, maar vraag, want er zijn hier genoeg mensen, die je met raad en daad terzijde kunnen én willen staan! :)

:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 01 Aug 2010, 18:02

Welkom GJR!
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Aug 2010, 15:13

Welkom Gert-Jan

Gr,

Jock
0 x

old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 02 Aug 2010, 16:24

Hoi Gert Jan,

Veel plezier op dit forum.

Jos
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 08 Aug 2010, 13:13

Allemaal bedankt voor het welkom. Ik hoop veel van jullie te leren.

JayDie schreef: :hoera 'Vroeger' gingen we altijd in Zeeland op vakantie. Burgh-Haamstede, Renesse, Elemeet, die kanten op. Heerlijk. Zeeland heeft altijd nog een bijzonder plekje in m'n hart... (wieeww... wat klinkt dat ;-))

Ik woon zelf in Zierikzee op Schouwen Duiveland en dus vlak bij de Westhoek dorpen die jij opnoemt. Heb het hier nog steeds goed naar mijn zin. In de zomer hoor je hier dan wel veel Duits en wordt je soms uit automatisme in een winkel in het Duits aangesproken, maar over het algemeen is het hier toch wel gezellig. Mocht je nog eens deze kant op komen, je bent van harte welkom voor een dram :bottomsup

JayDie schreef:
Piet schreef:En nu zelfs wordt gemaakt Kampen destillateurs. Er is een forum-onderwerp over maar waar ?

Hiero: Eylandt Legend!

Mede door m'n zwak voor Zeeland ben ik aandeelhouder geworden :duimop Laatst een zakje rookmout ontvangen. Nu reeds een tijdje stil... zie dat bericht.

Ja het gaat misschien nog wel eens wat worden met Schouwen Duiveland. Zit er ook mooi tussen in : In Dreischor de grootste Nederlandse wijnhoeve en dan in Bruinisse de oorsprong van de Zeeuwse whisky! Ik heb er nog over na zitten denken om ook aandeelhouder te worden, maar momenteel geef ik nog liever 100 euro uit aan een aantal flessen, maar ja ze zijn nog niet alle aandelen kwijt dus wie weet.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Aug 2010, 14:00

GJR schreef:Mocht je nog eens deze kant op komen, je bent van harte welkom voor een dram :bottomsup

Die ga ik onthouden! In oktober gaan we naar Port Zelande :-) Zierikzee ligt op de route 8-)
GJR schreef:Ik heb er nog over na zitten denken om ook aandeelhouder te worden, maar momenteel geef ik nog liever 100 euro uit aan een aantal flessen, maar ja ze zijn nog niet alle aandelen kwijt dus wie weet.

Ik heb ook gedacht hoor, maar opgeteld m'n voorliefde voor Zeeland, hetgeen je ervoor terug krijgt en eigenlijk een investering over 3 jaar... Dan durf ik het wel aan :duimop
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Nov 2010, 11:39

Uit: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
GJR schreef:Naar aanleiding van de proeverij in Zierikzee, kon ik het niet nalaten om wat flesjes mee te nemen

Zo, Gert-Jan... als jij zo doorgaat zul je groter moeten gaan wonen, niet?! Wauww... wat groeit jouw collectie enorm snel! :shock:
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 28 Nov 2010, 11:55

JayDie schreef:Uit: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
GJR schreef:Naar aanleiding van de proeverij in Zierikzee, kon ik het niet nalaten om wat flesjes mee te nemen

Zo, Gert-Jan... als jij zo doorgaat zul je groter moeten gaan wonen, niet?! Wauww... wat groeit jouw collectie enorm snel! :shock:

Ja dat is langzamerhand een probleem waar ik tegen aan ga lopen, en dan had ik nog heel veel moeite om vooral van de zeer mooie producten die Hans Bol bij zich had niet nog meer mee te nemen, zoals een paar mooie producten van The Carn Mor (Islay en een Celebration of the Cask (Littlemil) en Berry's (Islay, Speyside, maar ook een geweldige rum) :lekker . Heb zeer veel geproefd, zie ook Welke whisky drink je momenteel?. Dus ik kon me nog redelijk inhouden. Maarre serieus ik ben ook op zoek naar een grotere woning, dus dat moet op den duur hoop ik helemaal goed komen! Wellicht dat ik over een poosje net zo'n kelder heb als Teun.......
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Nov 2010, 15:00

GJR schreef:... Wellicht dat ik over een poosje net zo'n kelder heb als Teun.......

Kijk daar kun je in elk geval van blijven dromen... me to !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 12 Jan 2011, 11:53

Misschien bij sommigen al opgevallen, maar na "even" nadenken heb ik besloten om ook maar lid te worden, naast mijn lidmaatschap van de Usquebauch Society van de International Whisky Society. Waarschijnlijk zal ik dit jaar zowel naar Le.. ehm Den Haag gaan als Vlissingen en dan heb je je inschrijfgeld er snel uit, misschien ook eens een clubbotteling aanschaffen (ervaringen daarmee ?) te tevens ook als steun voor dit fantastische forum!!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Jan 2011, 11:56

GJR schreef:Waarschijnlijk zal ik dit jaar zowel naar Le.. ehm Den Haag gaan als Vlissingen en dan heb je je inschrijfgeld er snel uit

Let op dat een van beide 'gratis' is; niet beide! Bij Vlissingen krijg je er een 'gratis' masterclass bij.
GJR schreef:misschien ook eens een clubbotteling aanschaffen (ervaringen daarmee ?)

Ik heb dit jaar de Highland Park Provenance gekocht. :lekker :smullen
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”