Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
Heb je geen heupfles? Plastic en alcohol zijn nl niet de allerbeste vrienden... Ik zou overigens geen topper meenemen, da's alleen maar zonde. Iets a la Lagavulin 16 yo past perfect.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
caskstrength schreef:Heb je geen heupfles? Plastic en alcohol zijn nl niet de allerbeste vrienden... Ik zou overigens geen topper meenemen, da's alleen maar zonde. Iets a la Lagavulin 16 yo past perfect.
Nou nou nou nou nou.
Vind de laga 16 toch allerminst geen slechte malt.
Laga en plastic
Neem dan een glenfiddich, glenfarclas etc mee.
Maar het beste, nogmaals, net als die andere duizenden festival bezoekers, drink bier
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik vind hem ook weer niet de allergrootste topper, maar opinies kunnen verschillen. Een Lappie 10 mag ook 
0 x
caskstrength schreef:Ik vind hem ook weer niet de allergrootste topper, maar opinies kunnen verschillen. Een Lappie 10 mag ook
Vind het in ieder geval beschamend om deze in een plastic beter te nuttigen.
2000 stemmen en nog een dikke 88 op WB verdient geen plastic beker.
Ik ga de komende tijd naar wat festivals en ik vroeg me af wat voor whisky lekker Is om mee te nemen. Ik zag dat een aantal forum leden hier al wat ervaring in hebben.
Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de geur snel vervliegt dus dat Cask Strength, peated en of sherried ( dus iets minder subtiele) een goede keuze Is. Verder mag je geen glas meenemen dus ben je ook gebonden aan plastic bekers.
By the way ik vind dit wel een domme vraag.
Je hoort geen whisky in plastic bekers te drinken.
, zelfs geen glenfiddich.
2 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Daarom deed ik dus ook de suggestie van een heupfles. Ik kan me niet voorstellen dat die niet mee mag. Dat smaakt prima uit een heupfles. Een stevige bourbon of rye kan ook trouwens.
0 x
vandaag zag ik op mijn instagram een foto van deze fles passeren glen grand 1950 wat mij opviel was de Strength van 59.3% abv na 65 jaar rijping
even rekenen zoals er op maltfascination al gezegd werd dat wil zeggen dat er maar 4.2% angel share is na 65jaar
hoe kan dit ? werd dit vat behandelt met iets of worden deze vaten op een speciale manier gemaakt? ,onder de grond gestockeerd ?? ,....
heeft iemand hier een verklaring voor ?
even rekenen zoals er op maltfascination al gezegd werd dat wil zeggen dat er maar 4.2% angel share is na 65jaar

hoe kan dit ? werd dit vat behandelt met iets of worden deze vaten op een speciale manier gemaakt? ,onder de grond gestockeerd ?? ,....
0 x
Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad niet van plan om een top whisky mee te nemen hoor dat Is zonde! Maar op de festival camping van whisky genieten in plaats van bier vind ik ook wel wat voor te zeggen.
Goed idee van een heupfles, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Kwa whisky wordt het dan een lappie 10 of een Glenfarclas 105.
Goed idee van een heupfles, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

Kwa whisky wordt het dan een lappie 10 of een Glenfarclas 105.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

brechtvds schreef:vandaag zag ik op mijn instagram een foto van deze fles passeren glen grand 1950 wat mij opviel was de Strength van 59.3% abv na 65 jaar rijping![]()
Wellicht heeft hij ergens onder de nok van een hoog pakhuis gestaan, waar het behoorlijk warm kan worden. Een droog en warm klimaat kan er voor zorgen dat het alcoholpercentage stijgt of nauwelijks daalt.
Het is overigens Glen Grant.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Tegenwoordig gaat de spirit op 63,5% het vat in, vroeger namen ze wat meer tijd en ging er vaak boven de 70% het vat in. Type vat scheelt ook een boel; een ex bourbon zal het % niet erg naar beneden halen, een ex sherry cask maar zo een punt of 5.
0 x
Mag ik nu even een domme vraag stellen?
Wie kan me wat meer uitleg geven over bottelaar "chester", kan er weinig over terug vinden.
Ik ben nog niet veel flessen tegen gekomen van deze bottelaar.
Alvast bedankt!
Wie kan me wat meer uitleg geven over bottelaar "chester", kan er weinig over terug vinden.
Ik ben nog niet veel flessen tegen gekomen van deze bottelaar.
Alvast bedankt!
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Wel, je kunt de flessen die ze hebben gebotteld zien op Whiskybase: https://www.whiskybase.com/bottler/7770 ... ur-company. Wat mij daarin opvalt is dat in dat overzicht uitsluitend bottelingen uit 2012 en 2013 voorkomen. Ik weet dat Van Zuylen er een aantal flessen van in het assortiment heeft gehad, maar dat is van ongeveer dezelfde tijd als dat de bottelingen uitkwamen. Ik kan me niet herinneren dat ik hun bottelingen heb geprobeerd, dus ik kan de kwaliteit niet beoordelen.
Het feit dat ook ik via google weinig resultaat krijg, voorspelt in combinatie met het bovenstaande niet veel goeds...
Het feit dat ook ik via google weinig resultaat krijg, voorspelt in combinatie met het bovenstaande niet veel goeds...
0 x
Bedankt! Dan zal ik er maar afblijven, weet er nog enkele staan van deze bottelaar.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Het hoeft niet meteen vies zijn dat er is gebotteld, maar ik herinner me dat ik ze wat duur vond. Als de prijzen van de flessen sindsdien niet zijn aangepast, vallen de prijzen in de huidige tijd bezien nog best wel mee.
Ik zou goed Whiskybase checken alvorens je een fles koopt. Wellicht staan er goede beschrijvingen bij oo grond waarvan je kunt beoordelen of het jouw smaak of type whisky is.
Ik zou goed Whiskybase checken alvorens je een fles koopt. Wellicht staan er goede beschrijvingen bij oo grond waarvan je kunt beoordelen of het jouw smaak of type whisky is.
0 x
Vanaf zondag vertoef ik twee weken in de Eiffel (standplaats Blankenheim). Kent iemand in die omgeving nog leuke whisky-gerelateerde zaken die ik niet mag missen als ik toch in de buurt ben? Mochten we een dagje Keulen doen, dan leek de Cadenheads aldaar me in ieder geval wel een bezoekje waard, maar op moment nog geen idee of we die kant op gaan.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

In de buurt van Bonn heb je Feinkost Reifferscheid, een Independent Bottler, maar volgens mij ook gewoon een slijter. Zie http://www.whisky-bonn.de/.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”