Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 01 Jun 2016, 20:43

Weinig voorraden met oud spul, hoge vraag dus NAS om maar snel te kunnen releasen / leveren, te weinig capaciteit vs. vraag... Zomaar even wat algemeenheden, maar ik weer het niet exact eigenlijk.
1 x
Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 01 Jun 2016, 20:47

Yes! Ik heb de jaarlijkse Ardbeg (over)hype ("limited" release van 98.000 bottles of iets dergelijks) alweer zonder enige moeite aan me laten voorbijgaan.
Dark Cove? Thanks but no thanks :bigsmile :vies

Ik ga in juli tijdens mijn Schotlandreis wel eens bij Ardbeg langs tijdens mijn vierdaagse op Islay maar het zal vooral zijn om te gaan eten omdat het naar het schijnt het enige echt deftige eten is op Islay. Hun whisky interesseert me al véél minder :D

Staan wel zeker op het programma: Bezoek aan Caol Ila, Warehouse Tour bij Lagavulin en misschien ook Bunnahabhain.
0 x
Afbeelding

ViViTroNL
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ViViTroNL » 06 Jun 2016, 22:26

Van het weekend in Londen geweest en dan moet je natuurlijk effe langs de "the whisky exchange" ( Let op !!! de Vinopolis shop waar ze eerst zaten (vlakbij de London Bridge) is gesloten en zit nu vlakbij Covent Garden /2 Bedford Street...)

Zie ik daar een FLES Ardbeg Dark Cove in de etalage staan.. helaas “NOT FOR SALE”
Afbeelding
Afbeelding

Deze wel…
Afbeelding

Een sfeerfoto ook maar gemaakt
Afbeelding
5 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 06 Jun 2016, 22:46

Mooie zaak of niet! Liggen de prijzen een beetje gelijk of is het daar allemaal duurder?
£103 voor die dark cove :Scratch
0 x
Afbeelding

Whiskilicious
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whiskilicious » 07 Jun 2016, 12:09

Ik heb het voorrecht gehad beide te kunnen proeven: zowel de Dark Cove Committee op de distilleerderij en de Ardbeg Day versie. Ik vond het persoonlijk de lekkerste Ardbeg Day botteling die ik de laatste jaren heb kunnen proeven (Perpetuum, Auriverdes, Ardbog, Ardbeg day). Al gaat mijn persoonlijke voorkeur wel meer uit naar de Committee botteling dewelke gebotteld is op 55%. Maar dat kan ook puur aan mezelf liggen aangezien ik mij er al op betrapt heb dat ik vaak meer op heb met de cs bottelingen... :oops:

Ook één van de medewerkers van Ardbeg was de mening toegedaan dat de laatste bottelingen van de Ardbeg Day niet zo bijzonder waren, maar dit jaar was hij wel erg blij met de Dark Cove!

Voor wat het waard is...

Slàinte
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jun 2016, 12:47

Whiskydelicious; meen je dat nou echt serieus..., Dark Cove de beste Ardbeg Day release? Zou bijna denken dat je bij Louis Vutton op de loonlijst staat. :Scratch
Ik heb hem niet op 55% geproefd, zal ongetwijfeld minder slecht zijn, maar da's nog geen reden een gat in de lucht te springen. Kan me niet voorstellen dat ie dan de Uigeadail of de Corryvreckan bij kan benen. Het is dat Ardbeg aangeeft dat het een combi van ex sherry en ex bourbon vaten is; bourbon vaten haal ik er uit, sherry in de verste verte niet.
Maar zoveel mensen zoveel wensen; er zijn zelfs mensen die helemaal los gaan en er 90 punten op scoren op WB.... :HitHead
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 07 Jun 2016, 13:49

er zullen altijd zo'n zotten zijn hoor die de limited releases 90+ punten geven kijk maar naar de valhalla collection er is iemand die de odin 100/100 geeft :P ik geloof eigenlijk niet dat de committee release beter is dan de gewone versie duurder ja, maar beter ? ik heb de perpetuum committee release en de normale versie gedronken .om eerlijk te zijn is de normale versie de betere van de twee en ik ben niet de enige die dit vind

Take this whisky and hide it well. For its heart has been matured in DARK SHERRY CASKS, imparting waves of treacle toffee, coal tar, squid ink, noodles and toasted coffee grounds.
Inspired by our turbulent past, this whisky is a clandestine meeting of Ardbeg matured in ex-bourbon casks and a heart matured in dark sherry casks. The darkest Ardbeg ever.

even iets van de ardbeg site gekopieerd blijkbaar zou dit de donkerste ardbeg ooit zijn :Scratch het label is inderdaad tamelijk donker maar de whisky ??? de uigeadail is zeker 2 keer donkerder sterker nog liquor hound heeft ze naast elkaar gedronken en de uigeadail is kwa kleur wel degelijk donkerder dan de dark cove
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jun 2016, 18:09

Yep. Dat Dark slaat helemaal nergens op. Misschien dat het vat donker van kleur was, of ze bedoelen inderdaad het etiket of de fles. Wat er in zit is toch wel bijzonder licht van kleur. Sterker nog; zelden zoiets bijna transparants in m'n glas gehad.
De marketing bla-bla is toch tenenkrommend, je moet toch wel een buitengewoon rijke fantasie hebben als je hiermee op de proppen komt. Terwijl het veelbelovend begint; 'take this this whisky and hide it well....'
Toch jammer dat ze dat niet hebben gedaan... :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Jun 2016, 21:35

Oogadal schreef:Yep. Dat Dark slaat helemaal nergens op. Misschien dat het vat donker van kleur was, of ze bedoelen inderdaad het etiket of de fles. Wat er in zit is toch wel bijzonder licht van kleur. Sterker nog; zelden zoiets bijna transparants in m'n glas gehad.
De marketing bla-bla is toch tenenkrommend, je moet toch wel een buitengewoon rijke fantasie hebben als je hiermee op de proppen komt.

Dit begrijp ik ook gewoon werkelijk waar niet. Zitten daar dan echt alleen maar mensen die verder totaal niet met liefde voor whisky van doen hebben? Je kan er toch op wachten dat liefhebbers/kenners direct zullen zien dat dat kleurverhaal totaal niet klopt?
Overigens vind ik de toevoeging van 'inktvis inkt' nou ook niet echt een reden om warm te lopen voor een bepaalde whisky :Scratch
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Jun 2016, 21:46

Inktvis inkt?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 07 Jun 2016, 21:48

Dat mag niet eens, zal dus ook wel een broodje aap zijn.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 07 Jun 2016, 21:49

Dre schreef:
Oogadal schreef:Yep. Dat Dark slaat helemaal nergens op. Misschien dat het vat donker van kleur was, of ze bedoelen inderdaad het etiket of de fles. Wat er in zit is toch wel bijzonder licht van kleur. Sterker nog; zelden zoiets bijna transparants in m'n glas gehad.
De marketing bla-bla is toch tenenkrommend, je moet toch wel een buitengewoon rijke fantasie hebben als je hiermee op de proppen komt.

Dit begrijp ik ook gewoon werkelijk waar niet. Zitten daar dan echt alleen maar mensen die verder totaal niet met liefde voor whisky van doen hebben? Je kan er toch op wachten dat liefhebbers/kenners direct zullen zien dat dat kleurverhaal totaal niet klopt?
Overigens vind ik de toevoeging van 'inktvis inkt' nou ook niet echt een reden om warm te lopen voor een bepaalde whisky :Scratch

Wat is er eigenlijk niet te begrijpen?
Een stokerij wordt helaas niet geleid door de "whiskymakers" maar door de hoge piefen/grote aandeelhouders.
Als je zo'n whisky kan uitbrengen met een mooi verhaaltje, "beperkte" oplage, die niet te lang op vat moet liggen en met een stevige prijs.
En als de consument dit dan nog steeds koopt als gek.
Dan denk ik niet dat er iemand op z'n vingers getikt gaat worden of dat ze een andere strategie gaan kiezen.
Zoals een whisky reviewer een tijdje geleden schreef: "don't feed the beast that chokes you!"
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Jun 2016, 21:55

nigel_tufnel schreef:
Dre schreef:

Wat is er eigenlijk niet te begrijpen?
Een stokerij wordt helaas niet geleid door de "whiskymakers" maar door de hoge piefen/grote aandeelhouders.
Als je zo'n whisky kan uitbrengen met een mooi verhaaltje, "beperkte" oplage, die niet te lang op vat moet liggen en met een stevige prijs.
En als de consument dit dan nog steeds koopt als gek.
Dan denk ik niet dat er iemand op z'n vingers getikt gaat worden of dat ze een andere strategie gaan kiezen.
Zoals een whisky reviewer een tijdje geleden schreef: "don't feed the beast that chokes you!"

Je hebt gelijk. Zo steekt het helaas in elkaar, en tóch kan ik er maar moeilijk aan dat je mag werken in een branche met zó een mooi product, en dan heb je er helemaal niets mee en bent dan in staat om de grootst mogelijke onzin op te pennen enkel voor de verkoop. Heel jammer.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Jun 2016, 21:57

Peter87 schreef:Inktvis inkt?

Zie:
brechtvds schreef:...
Take this whisky and hide it well. For its heart has been matured in DARK SHERRY CASKS, imparting waves of treacle toffee, coal tar, squid ink, noodles and toasted coffee grounds.
Inspired by our turbulent past, this whisky is a clandestine meeting of Ardbeg matured in ex-bourbon casks and a heart matured in dark sherry casks. The darkest Ardbeg ever.

even iets van de ardbeg site gekopieerd...
0 x

Laurens
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Laurens » 07 Jun 2016, 22:01

Het is te hopen dat op een gegeven moment er niet meer genoeg van verkocht wordt en ze hun strategie daarin aan gaan passen. Enige wat je kan doen Is zo veel mogelijk kwalitatief goede whisky voor een goede prijs kopen en informatie delen op dit forum. Ik heb de laatste tijd al wat mooie dingen ontdekt dankzij jullie!
Laatst gewijzigd door Laurens op 08 Jun 2016, 07:03, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”