43% blind tasting : samples 5 en 6

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: 43% blind tasting : samples 5 en 6

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 31 Mei 2016, 20:12

Matti schreef:De Teaninich has ik als blend bestempeld, maar wellicht dat daar een tikje OBE aan meewerkte, alsook de lichte spirit. Voor mij was de Linkwood nr. 2 van de proeverij, met sample 1 (de Mcgregor's) op 1.

Hier hetzelfde.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 31 Mei 2016, 20:37

EMalt schreef:
Kay schreef:Die laatste was duidelijk mijn favoriet uit de serie. De Teaninich had ik echt voor een oude grain aangezien.

Mooi! Er is dus nog hoop bij de proef olympics :hoera :bigsmile .

Grtz,
EMalt

Daar kan dat niet ;)
2 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 31 Mei 2016, 21:21

Hier eveneens bedankt voor de leuke tasting!
Ik ben echt blij dat ik meegedaan heb. Ik heb alvast een boel bijgeleerd.
Ten eerste dat ik toch liever whisky's met een hoger alcoholpercentage heb, over het algemeen waren de meeste vrij "dunnetjes".
Ten tweede, obe is blijkbaar niet altijd positief :cool:
En ten derde heb ik nog heel wat bij te leren en te proeven om in de toekomst tenminste 1 whisky te herkennen. :bigsmile

Btw voor mij was de Prestonfield House Malt de nummer 1 met nipt daarna de Linkwood 1973.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Jun 2016, 00:30

Heren hartelijk bedankt voor het organiseren!

De Linkwood was wat mij betreft ook de beste. Alhoewel als ik de fles had gehad, misschien toch hogere verwachtingen zou gehad hebben. Het is overigens de oudste Age Statement whisky die ik ooit op heb! Balvenie Tun1401 komt in de buurt, qua leeftijd dan, maar is officieel NAS.

Inderdaad ook leuk om te merken dat OBE en oudere flessen niet helemaal het 'je van het' zijn. Die Aberlour was inderdaad niet echt lekker meer.

Verder ben ik het ook eens met Nigel_tufnel dat het hier en daar een beetje dunnetjes voelde. Terwijl ik prima whisky heb staan van dit alcohol percentage. Zou dat komen door de leeftijd van de flessen in combinatie met een relatief laag alcohol percentage?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Jun 2016, 07:47

Heeft dit wellicht te maken met het vulniveau van de flessen? Ik heb ooit eens een Caol Ila in een klein flesje met slecht afsluitende kurk gehad, waardoor het vulniveau ook lager was. De whisky smaakte niet meer zoals hij behoort te smaken.

Let wel: dit is geen kritiek richting organisatie, ik dank de heren juist voor hun keuzes. We leren er tenslotte allemaal weer van en voor mij is dat een belangrijk doel.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”