Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Luud
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Luud » 29 Mei 2016, 10:07

haha
glaasjes, bescheiden..als ik ben..
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 30 Mei 2016, 12:57

Luud schreef:Ok mannen
Jack Daniels en een Strathcolm( singel grain)...die laatste vind ik redelijk licht....en lekker..
Luud

Hmm, als je die Strathcolm al lekker vindt...., man, man, er zal een compleet universum voor je open gaan.... :bigsmile

Advies; schaf samples aan op het forum. Dan had je voor hetzelfde geld als waar je nu 2 hele matige whisky's voor hebt gekocht ook 20 veel betere samples gehad.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Ezyduck
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ezyduck » 03 Jun 2016, 17:19

Mijn whiskykastje is een week geleden leeggeruimd en geschilderd. Het ruikt nog behoorlijk naar verf. Hoe lang zal ik wachten voordat de flessen er weer in gaan?
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 03 Jun 2016, 17:34

Ezyduck schreef:Mijn whiskykastje is een week geleden leeggeruimd en geschilderd. Het ruikt nog behoorlijk naar verf. Hoe lang zal ik wachten voordat de flessen er weer in gaan?

Tot de verf droog is.

Deed ik tenminste, zou niet bang zijn dat de verf geur je whisky in trekt.
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 03 Jun 2016, 17:36

Wellicht kan het wel als je de doppen in parafilm wikkelt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Eddie Coulant
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Eddie Coulant » 18 Jun 2016, 08:51

Ik heb gisteravond met veel plezier een mooi samplesetje van defeatless geproefd en - WAUW! - Wat een bijzondere smaken allemaal. Ik vind die medicinale smaak van enkele whisky's (Bowmore Tempest, Amrut fusion) heel interessant, maar ben er nog niet uit of ik het ook lekker vind. Misschien groeit dat nog. Is dat medicinale nou dat 'peaty' waar ik wel eens over lees? Of is dat weer wat anders? Zoet spreekt me meer aan en dan in het bijzonder toffee, caramel. Ik vond de Tamdhu 10yo 2005 vW lekker!

Wat ik me nu wel afvraag: bestaat er een (groep) whisky's die dat toffeezoete combineert met rokerigheid? Ben benieuwd, want zo'n whisky wil ik zeker proberen.
0 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 18 Jun 2016, 09:18

Eddie Coulant schreef:Ik heb gisteravond met veel plezier een mooi samplesetje van defeatless geproefd en - WAUW! - Wat een bijzondere smaken allemaal. Ik vind die medicinale smaak van enkele whisky's (Bowmore Tempest, Amrut fusion) heel interessant, maar ben er nog niet uit of ik het ook lekker vind. Misschien groeit dat nog. Is dat medicinale nou dat 'peaty' waar ik wel eens over lees? Of is dat weer wat anders? Zoet spreekt me meer aan en dan in het bijzonder toffee, caramel. Ik vond de Tamdhu 10yo 2005 vW lekker!

Wat ik me nu wel afvraag: bestaat er een (groep) whisky's die dat toffeezoete combineert met rokerigheid? Ben benieuwd, want zo'n whisky wil ik zeker proberen.

Zelf vindt ik een Bruichladdich Port Charlotte een heerlijke zoet rokerige whisky :Slainte
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 18 Jun 2016, 09:43

Als je de mate van medicinaliteit mild wilt houden, zou ik je een Springbank kunnen aanraden. De standaardbotteling, de 10 yo, is al een goede instapper. Wil je meer pit, dan kun je de cask strength proberen.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 18 Jun 2016, 09:49

Eddie Coulant schreef:Ik heb gisteravond met veel plezier een mooi samplesetje van defeatless geproefd en - WAUW! - Wat een bijzondere smaken allemaal. Ik vind die medicinale smaak van enkele whisky's (Bowmore Tempest, Amrut fusion) heel interessant, maar ben er nog niet uit of ik het ook lekker vind. Misschien groeit dat nog. Is dat medicinale nou dat 'peaty' waar ik wel eens over lees? Of is dat weer wat anders? Zoet spreekt me meer aan en dan in het bijzonder toffee, caramel. Ik vond de Tamdhu 10yo 2005 vW lekker!

Dan zou ik eens een Ledaig van vW en Signatory proberen! Samples zijn hier wel op het forum te krijgen als je er aan toe bent! Dat is echt een aanrader :goedgedaan

Peaty is trouwens een wat breder begrip als alleen medicinaal.
Morgen is het vaderdag en ik raad je aan de smaak van whisky aan te schaffen van Hans Offringa, heel leerzaam :D
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Jun 2016, 10:38

Nino schreef:Morgen is het vaderdag en ik raad je aan de smaak van whisky aan te schaffen van Hans Offringa, heel leerzaam :D

Aan te láten schaffen he ;)
2 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 18 Jun 2016, 10:58

Dre schreef:
Nino schreef:Morgen is het vaderdag en ik raad je aan de smaak van whisky aan te schaffen van Hans Offringa, heel leerzaam :D

Als je een gezin heb Dre hoef ik jou niet uit te leggen hoe het er aan toe gaat! :P
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Jun 2016, 11:33

Nino schreef:
Dre schreef:

Als je een gezin heb Dre hoef ik jou niet uit te leggen hoe het er aan toe gaat! :P

Ik snap je helemaal, ik koop inderdaad ook meestal het vaderdag kado voor mezelf. Krijg ik tenminste iets leuks of lekkers i.p.v. iets núttigs :P
3 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 18 Jun 2016, 11:35

Ik dacht dat mannen altijd van de nuttige cadeaus waren en vrouwen meestal met niet bruikbare prullaria of luchtjes enzo thuis komen ;)
0 x

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 18 Jun 2016, 12:41

Op whiskybase staat bij je profiel "Points" wat bedoelen ze hier juist mee ?? En wat voor nut heeft het ?
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

Eddie Coulant
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Eddie Coulant » 18 Jun 2016, 12:58

Bedankt voor de reacties, ik zal de genoemde whisky's eens bestuderen en hopelijk ergens weer wat gerichte samples kunnen aanschaffen.

Volgens mij gaat mijn vaderdagcadeau niks met whisky te maken hebben...
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”