Bowmore 1996 17yo TWA 'Faces'
Port Ellen 1976 22yo SV #4756

Dre schreef:Highland Park 17yo Ice
Aberlour A'Bunadh #53
![]()
Je kan van alles zeggen over houten rekjes, parfumflessen en veel te hoge prijzen, maar de whisky zelf is niets mis mee. Natuurlijk zou ik er never >250,- voor neerleggen, maar ik heb echt wel genoten van de HP Ice. Zeker met wat water komen er verrassende aroma's en smaken naar voren. Als ie in een gewone fles had gezeten en daarmee voor 70-75 euro te krijgen was, had ie op zeker in mijn kast gestaan.
mer1973 schreef:Maar daar gaat de spot bij HP meestal ook over. Je gaf het zelf al aan. Het is geen wereld whisky, maar slecht ook niet.
Het probleem zit hem in de prijs. Die rechtvaardigt niet de kwaliteit die je betaald.
Dre schreef:mer1973 schreef:Maar daar gaat de spot bij HP meestal ook over. Je gaf het zelf al aan. Het is geen wereld whisky, maar slecht ook niet.
Het probleem zit hem in de prijs. Die rechtvaardigt niet de kwaliteit die je betaald.
Ik heb ook meningen gelezen over het verdoezelen van slechte vaten door er een fancy fles en rekje omheen te zetten. Met dat soort meningen ben ik het dan niet eens, de whisky komt mijns inziens niet uit slechte vaten.
Verder ben ik het wel met je eens, is het teveel gericht op het creëren van collectors items en hypes, met veel te hoge prijzen. Op deze manier zal er in de toekomst niet veel HP meer in mijn glaasje zitten, niet omdat het niet lekker is, wel omdat het te duur is.
Dre schreef:mer1973 schreef:Maar daar gaat de spot bij HP meestal ook over. Je gaf het zelf al aan. Het is geen wereld whisky, maar slecht ook niet.
Ik heb ook meningen gelezen over het verdoezelen van slechte vaten door er een fancy fles en rekje omheen te zetten. Met dat soort meningen ben ik het dan niet eens, de whisky komt mijns inziens niet uit slechte vaten.
Verder ben ik het wel met je eens, is het teveel gericht op het creëren van collectors items en hypes, met veel te hoge prijzen. Op deze manier zal er in de toekomst niet veel HP meer in mijn glaasje zitten, niet omdat het niet lekker is, wel omdat het te duur is.
Bert71 schreef:Mooi dat er altijd een excuus is om een goeie dram te drinken. Ik zal een SPRINGbank 10 inschenken omdat het lente is.

hoogheid2015 schreef:Net van een feestje. de laphroaig QC en de 15 yr 200th.

JacobaEd schreef:hoogheid2015 schreef:Net van een feestje. de laphroaig QC en de 15 yr 200th.
23:30 ???op naar een volgend feestje
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten