Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
vmk schreef:Lochside 1981-2015 Gordon & MacPhail Rare Old 46% cRO/15/07 161bt
Lochside 1981-2010 Captain Burn's 50%
Na verloop van tijd heb je toch weer een shot L81 nodig
ik heb lochside 1991 in mijn glas, lekker hoor
0 x
Benromach 10yo, was al een tijd geleden dat ik die in het glas heb gehad! Vond hem vandaag aanzienlijk beter!
En tijdens die dram stond er al één aan de zijlijn te wachten, een Cambus 1991 SV.
Twijfel of ik nog een afsluitertje moet doen
En tijdens die dram stond er al één aan de zijlijn te wachten, een Cambus 1991 SV.
0 x
Nino schreef:Benromach 10yo, was al een tijd geleden dat ik die in het glas heb gehad! Vond hem vandaag aanzienlijk beter!
Gewoon doen!

2 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Na de sampletjes van de 43%-tasting een Laphroaig Cask Strength # 007 ingeschonken. Blijft toch genieten... Een wat ingetogen neus, maar vol in your face bij het palet en de afdronk. Ik krijg zo laat op de avond nog spontaan zin in vleesch van de bbq 

4 x
Affirmanti incumbit probatio
Bram84 schreef:Nino schreef:Benromach 10yo, was al een tijd geleden dat ik die in het glas heb gehad! Vond hem vandaag aanzienlijk beter!
Gewoon doen!
Gedaan! Kilchoman machir bay ( 2013)

1 x
Highland Park Ice
Los van alle hype/ophef: Ik vind het wel gewoon een lekkere dram met het typische HP stempel: Rokerig en kruidig (maar niet islay-turf rokerig) met daarbij fruitige en zoete elementen.
Binnenkort nog eens een tweede (restant) sample-sessie voor een definitief oordeel en rating.
Los van alle hype/ophef: Ik vind het wel gewoon een lekkere dram met het typische HP stempel: Rokerig en kruidig (maar niet islay-turf rokerig) met daarbij fruitige en zoete elementen.
Binnenkort nog eens een tweede (restant) sample-sessie voor een definitief oordeel en rating.
0 x
caskstrength schreef:Na de sampletjes van de 43%-tasting een Laphroaig Cask Strength # 007 ingeschonken. Blijft toch genieten... Een wat ingetogen neus, maar vol in your face bij het palet en de afdronk. Ik krijg zo laat op de avond nog spontaan zin in vleesch van de bbq
Ik heb mijn fles eerder deze week opengemaakt. Toen ik 'm net gekocht had, begon ik te twijfelen of ik voor hetzelfde geld niet beter een Lagavulin 12yo CS had kunnen aanschaffen. Die twijfel werd door de eerste ervaring met de Laphroaig bevestigd. In vergelijking met de Lagavulin, waar ik eerder een sample van op had (11th release), vond ik de Laphroaig erg eendimensionaal. Misschien binnenkort nog eens een tweede kans geven en anders mag ie weg.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Klopt Rob, hij is niet heel complex. Juist dat bevalt me in dit type whisky. Voor wat ik zoek is jong + turf en/of rook hier een uitzondering op de overige whiskies: het mag best eendimensionaal zijn, dat verhoogt de pret.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Er zit origineel ook nog wel wat prijsverschil tussen. 60 euro voor de Laphroaig, 100 euro voor de Lagavulin.
Wanneer je hem niet via Laphroaig rechtstreeks koopt gaat hij inderdaad al snel richting de 100 en praat je echt over 'voor het zelfde geld '
Wanneer je hem niet via Laphroaig rechtstreeks koopt gaat hij inderdaad al snel richting de 100 en praat je echt over 'voor het zelfde geld '
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

Gisteren een mooi rijtje gemaakt met aan het eind de door Sietseus gedoneerde HP Ice om deze eens met mooie tegenstanders te vergelijken... Ik houd mijn lippen nog even op elkaar m.b.t. bevindingen van de HP Ice tot ik een eind conclusie durf te maken, maar er zijn slechtere dagen
Yoichi 12
Talisker 18
HP Ice
Yoichi 12
Talisker 18
HP Ice
1 x
Highland Park 1968 27yo Hart Brothers 43% - 90p.
Te korte afdronk om hem in de hemel te prijzen...
Te korte afdronk om hem in de hemel te prijzen...
1 x
Ben een weekje op vakantie geweest in een vakantiepark Overijssel. Bij de plaatselijke slijter een zomerse whisky uitgezocht vanwege het warme weer. Uiteindelijk werd het de Dailuaine 2008 van The Ultimate (helaas van het kennelijk wat mindere mindere vat 800013) Naarmate de week vorderde en de fles steeds leger werd begon hij me toch wel te bevallen moet ik zeggen. Een fruitige whisky met de geur van peer en vanille die ook in de smaak terugkomen. Prima whisky voor onder de 40 euro.
0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Vanavond de remaining nr 3's:
Springbank 18yo 1996/2014 (58.7%, OB for The Nectar, Refill Bourbon, 210 Bts.)
Glenrothes 29yo 1978/2008 (59.9%, Gordon & MacPhail Reserve, Refill Sherry Butt, C#19236, 415 Bts.)
Ardbeg 18yo 1991/2009 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, Refill Bourbon Hogshead, C#5120, 357 Bts.)
Vooral de Glenrothes beviel erg goed maar daar had ik dan ook een stuk 85% donkere chocolade bij, heerlijk!
Springbank 18yo 1996/2014 (58.7%, OB for The Nectar, Refill Bourbon, 210 Bts.)
Glenrothes 29yo 1978/2008 (59.9%, Gordon & MacPhail Reserve, Refill Sherry Butt, C#19236, 415 Bts.)
Ardbeg 18yo 1991/2009 (50%, Douglas Laing, Old Malt Cask, Refill Bourbon Hogshead, C#5120, 357 Bts.)
Vooral de Glenrothes beviel erg goed maar daar had ik dan ook een stuk 85% donkere chocolade bij, heerlijk!
1 x
Om de smaakpapillen een beetje te ontwaken eerst een wat vlakke Knockando 12yo Season, zodat de A'Bunadh #53 er daarna nog harder in kon knallen.
Wat een top dram, zo'n volle smaak, en ondanks 59,7% abv toch prima te doen zonder water
Wat een top dram, zo'n volle smaak, en ondanks 59,7% abv toch prima te doen zonder water

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”