Langatun

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Bjornvnmlkbk
Actief lid
Actief lid

Langatun

Ongelezen berichtdoor Bjornvnmlkbk » 28 Apr 2016, 09:37

Hey, ik ben nog een paar dagen in Zwitserland en kom er in een aantal weken weer..

Iemand ervaring met Langatun? Kan er op internet niet veel over vinden.. Mr volgens de whiskybible wel een goede distileerderij..

Ik zag dat ze in Belgie en Nederland te koop zijn mr hier hebben ze ook een aantal expressies die ze bij ons niet hebben.. Heb om te proberen Langatun winterdream gekocht.. Maar het is zoals gezegd een winter whisky ;-) dus zal nig even wachten om te proeven.

Of zijn er eventueel andere Zwitserse waar ik nr op zoek kan gaan?

Zat ook toevallig in het dorp waar Monnier zat.. Wat is me dat een winkel, wat een collectie...
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Langatun

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 28 Apr 2016, 10:35

hahahahahahaha vertrouw nooit op de whiskybijbel die scores zijn nooit juist even op whiskyfun(serge valentin) gekeken en kwam de volgende scores tegen
Langatun 'Old Deer' (40%, OB, Switzerland, +/-2013) 80 punten
Langatum 'Old Bear' (40%, OB, Switzerland, +/-2013 73 punten
Langatun 'Old Deer Cask Proof' (62%, OB, Switzerland, 81 punten
Langatun 4 yo 2009 'Old Mustang' (44%, OB, Switzerland, 'bourbon whiskey', +/-2014) 65 punten
Langatun 4 yo 2010/2014 'Old Eagle' (44%, OB, Switzerland, rye, 300 bottles 83 punten

de wb scores zijn ook niet echt in de aard van de whiskybijbel de hoogste scoort 87 de overige rond de 80-85 punten
https://www.whiskybase.com/brand/83036/langatun

maar smaken verschillen wie weet vind jij hem wel schitterend net zoals jim murray :goedgedaan
mackmyra heeft naar mijn smaak heel lekkere whisky's de mackmyra svensk ek vond ik voor zijn prijs +-40euro een goed drinkbare fruitige whisky
:bigsmile
1 x

Bjornvnmlkbk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bjornvnmlkbk » 28 Apr 2016, 12:18

Daarom vraag ik het ook;-) Murray die heeft zo z'n favorieten... Maar ik hou ervan om es wat te proberen..dus daarom vroeg ik de mening van mensen die misschien iets heel goeds uit Zwitserland gedronken hadden
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Mei 2016, 07:39

brechtvds schreef:hahahahahahaha vertrouw nooit op de whiskybijbel die scores zijn nooit juist even op whiskyfun(serge valentin) gekeken en kwam de volgende scores tegen
:bigsmile

Klopt, de scores van JM zijn zelden betrouwbaar. Maar ook Serge scoort met enige regelmaat door een serieus gekleurde bril; probeer maar eens een Lagavulin bij hem te vinden met een lage score bijvoorbeeld...
Of wat dacht je van grains; hij spreekt openlijk dat hij grains niks vindt maar beoordeeld ze wel. Als je ergens niet van houdt denk ik dat je er geen beoordelingen van online moet zetten, ik lust geen rode wijn en peins er niet over om dat voorhet oog van de wereld te beoordelen. Maar he, om met Serge zelf te spreken, 'just one man's opinion'.

Je eigen plan trekken en gewoon proberen. In het geval van Langatun; bij Dramtime hebben ze er zat openstaan, dus het niet een wereldreis wordt voor je kun je daar je licht opsteken. Sowieso een leuke zaak om te snuffelen.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 27 Aug 2016, 11:54

Ik heb er een paar op, en ik denk dat de cask strength beter smaken dan de 40 en 46 %
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”