flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Apr 2016, 16:30

Naar aanleiding van de post van ViViTroNL ben ik eens gaan rondzoeken op het forum of ik een topic kon vinden over het vervoeren van flessen drank in het ruim van een vliegtuig, dus in de ingecheckte bagage.

Ik vlieg volgende maand naar Schotland, en zal op de terugweg naar verwachting diverse flessen whisky in mijn koffer hebben. Nou heb ik enkele malen gezien hoe het vliegveldpersoneel met ruimbagage omgaat, dus ik maak me toch wel zorgen.

Ik zit zelf te denken om lege kokers mee te nemen voor flessen die zonder koker verkocht worden, en verder op de heenweg mijn koffer alvast vol te stoppen met bubble plastic en ander verpakkingsmateriaal. Maar misschien (waarschijnlijk) zijn er wel betere manieren?

Wie heeft er ervaring mee en wil tips en trucs delen?
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Re: flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Apr 2016, 16:34

Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 12 Apr 2016, 16:37

Ik heb zelf al meerdere malen whisky in m'n ruimbagage vervoerd. Nog nooit een slechte ervaring gehad. Afhankelijk van m'n plannen neem ik daar een extra koffer voor mee. Daar gaat dan veel bubblewrap in, en daarnaast een aantal goedkope fleecedekens ter opvulling, zodat de boel niet gaat schuiven. En dat is het wel zo'n beetje :)

Op die manier ooit elf flessen mee terug genomen in 1 koffer. Ohja, die dekentjes koop ik zo goedkoop mogelijk. Als het nodig is laat ik ze dan in de hotelkamer achter.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Apr 2016, 16:41

Matti schreef:Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt :)

Ik heb die wel eens van Laphroaig en ik denk Master of Malt ontvangen, maar ik neem aan dat je dat niet zomaar kunt kopen als particulier?

thijs100 schreef:Ik heb zelf al meerdere malen whisky in m'n ruimbagage vervoerd. Nog nooit een slechte ervaring gehad. Afhankelijk van m'n plannen neem ik daar een extra koffer voor mee. Daar gaat dan veel bubblewrap in, en daarnaast een aantal goedkope fleecedekens ter opvulling, zodat de boel niet gaat schuiven.

Ik was zelf van plan om eventueel ruimtetekort op te lossen door oude t-shirts en boxers mee te nemen, die ik eventueel zonder pijn daar achter kan laten. :) Ik ga ook maar vijf nachten, dus ik vermoed dat mijn kleding vooral in mijn handbagage past en de koffer (harde Samsonite) voor "overig" is.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Apr 2016, 16:50

totalatool schreef:
Matti schreef:Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt :)

Ik heb die wel eens van Laphroaig en ik denk Master of Malt ontvangen, maar ik neem aan dat je dat niet zomaar kunt kopen als particulier?

Nee, ik krijg ze altijd van Whiskybroker. Je kan ze wel kopen overigens, maar dan moet je ook nog een compressor en opblaastooltje hebben :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Apr 2016, 16:51

Laat ik nou net nog vier flessen in de wacht hebben staan bij whiskybroker. :)
0 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 12 Apr 2016, 17:27

Wij gaan lekker met de auto naar Feis Ile, dus dit probleem heb ik gelukkig niet...
1 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 13 Apr 2016, 11:26

Van Islay zelf in 2 valiezen een 13-14 flessen vervoer, gewoon tussen de kleren. Er zat ook een brora 35yo bij :)
Van de US al verschillende keren flessen bier gewoon in mijn valies tussen de kleren gestoken. Ik gebruik een sporttas van Eastpak als reiskoffer. Ook nooit wat misgegaan...
Een fles op zich is ook al vrij stevig, er moet al veel gebeuren voor ze stuk gaat. Sowieso zitten je kleren erbij neem ik aan en als de boel geen harde kanten raakt van je koffer of niet kan gaan schuiven, moet je er niet direct zorgen over maken denk ik :)

Afbeelding

Zoiets opsturen, zonder enige bescherming. Dat lukt dus niet he... Bij het van het platform gooien (zo werkt dat bij pakjesdiensten) ging de helft van de flesjes eraan. Daar krijg je dan geen vergoeding voor.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 13 Apr 2016, 12:27

Dus je hebt zelf nooit met pvc-buizen in je koffer gevlogen?
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 13 Apr 2016, 16:11

totalatool schreef:Dus je hebt zelf nooit met pvc-buizen in je koffer gevlogen?

Haha, neen dat niet :)
De valies lijkt me sowieso veiliger. Mijn sporttas zit ook telkens weer stevig volgepakt :)
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 13 Apr 2016, 16:18

Even de taalbarrière doorbreken: een valies is een koffer, maar heb je het dan specifiek over een harde koffer, of kan het ook een zachte zijn?
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Apr 2016, 22:11

Ik deed altijd nog een paar sokken over de fles heen en dan tussen de kleren. Overigens ga ik bijna altijd met de backpack, maar zelfs daarmee lukte het prima.
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 14 Apr 2016, 16:27

totalatool schreef:Even de taalbarrière doorbreken: een valies is een koffer, maar heb je het dan specifiek over een harde koffer, of kan het ook een zachte zijn?

Een valies kan een koffer zijn, maar een koffer is volgens mij nooit zacht ;)
De valies is alles waar ik mijn spulletjes in kan steken die ik nodig heb op reis, desnoods een gewone doos.
In mijn geval Afbeelding zoiets. (ongeveer)
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 14 Apr 2016, 16:31

Haha, dat ziet er toch vrij zacht uit! Hoe dan ook, dank je, duidelijk!
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 15 Apr 2016, 07:02

Ik dacht altijd dat je maar 1 liter mocht invoeren, maar binnen de EU blijken dat er 10 te zijn. Goed geregeld!
Jammer genoeg heb ik over een paar maanden wel die beperking vanuit Japan.
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”