flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig
- totalatool
- Forum goeroe

flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig
Naar aanleiding van de post van ViViTroNL ben ik eens gaan rondzoeken op het forum of ik een topic kon vinden over het vervoeren van flessen drank in het ruim van een vliegtuig, dus in de ingecheckte bagage.
Ik vlieg volgende maand naar Schotland, en zal op de terugweg naar verwachting diverse flessen whisky in mijn koffer hebben. Nou heb ik enkele malen gezien hoe het vliegveldpersoneel met ruimbagage omgaat, dus ik maak me toch wel zorgen.
Ik zit zelf te denken om lege kokers mee te nemen voor flessen die zonder koker verkocht worden, en verder op de heenweg mijn koffer alvast vol te stoppen met bubble plastic en ander verpakkingsmateriaal. Maar misschien (waarschijnlijk) zijn er wel betere manieren?
Wie heeft er ervaring mee en wil tips en trucs delen?
Ik vlieg volgende maand naar Schotland, en zal op de terugweg naar verwachting diverse flessen whisky in mijn koffer hebben. Nou heb ik enkele malen gezien hoe het vliegveldpersoneel met ruimbagage omgaat, dus ik maak me toch wel zorgen.
Ik zit zelf te denken om lege kokers mee te nemen voor flessen die zonder koker verkocht worden, en verder op de heenweg mijn koffer alvast vol te stoppen met bubble plastic en ander verpakkingsmateriaal. Maar misschien (waarschijnlijk) zijn er wel betere manieren?
Wie heeft er ervaring mee en wil tips en trucs delen?
0 x
Re: flessen drank meenemen in ruimbagage vliegtuig
Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ik heb zelf al meerdere malen whisky in m'n ruimbagage vervoerd. Nog nooit een slechte ervaring gehad. Afhankelijk van m'n plannen neem ik daar een extra koffer voor mee. Daar gaat dan veel bubblewrap in, en daarnaast een aantal goedkope fleecedekens ter opvulling, zodat de boel niet gaat schuiven. En dat is het wel zo'n beetje 
Op die manier ooit elf flessen mee terug genomen in 1 koffer. Ohja, die dekentjes koop ik zo goedkoop mogelijk. Als het nodig is laat ik ze dan in de hotelkamer achter.
Op die manier ooit elf flessen mee terug genomen in 1 koffer. Ohja, die dekentjes koop ik zo goedkoop mogelijk. Als het nodig is laat ik ze dan in de hotelkamer achter.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Matti schreef:Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt
Ik heb die wel eens van Laphroaig en ik denk Master of Malt ontvangen, maar ik neem aan dat je dat niet zomaar kunt kopen als particulier?
thijs100 schreef:Ik heb zelf al meerdere malen whisky in m'n ruimbagage vervoerd. Nog nooit een slechte ervaring gehad. Afhankelijk van m'n plannen neem ik daar een extra koffer voor mee. Daar gaat dan veel bubblewrap in, en daarnaast een aantal goedkope fleecedekens ter opvulling, zodat de boel niet gaat schuiven.
Ik was zelf van plan om eventueel ruimtetekort op te lossen door oude t-shirts en boxers mee te nemen, die ik eventueel zonder pijn daar achter kan laten.
0 x
totalatool schreef:Matti schreef:Verpakkingsmateriaal en bubbelplastic heeft het tot nu goed gedaan voor mij. Die opblaasbare luchtkussen verpakkingen met ruimte voor 3 flessen passen perfect in het deksel van een koffer heb ik gemerkt
Ik heb die wel eens van Laphroaig en ik denk Master of Malt ontvangen, maar ik neem aan dat je dat niet zomaar kunt kopen als particulier?
Nee, ik krijg ze altijd van Whiskybroker. Je kan ze wel kopen overigens, maar dan moet je ook nog een compressor en opblaastooltje hebben
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Laat ik nou net nog vier flessen in de wacht hebben staan bij whiskybroker. 
0 x
Wij gaan lekker met de auto naar Feis Ile, dus dit probleem heb ik gelukkig niet...
1 x
Van Islay zelf in 2 valiezen een 13-14 flessen vervoer, gewoon tussen de kleren. Er zat ook een brora 35yo bij 
Van de US al verschillende keren flessen bier gewoon in mijn valies tussen de kleren gestoken. Ik gebruik een sporttas van Eastpak als reiskoffer. Ook nooit wat misgegaan...
Een fles op zich is ook al vrij stevig, er moet al veel gebeuren voor ze stuk gaat. Sowieso zitten je kleren erbij neem ik aan en als de boel geen harde kanten raakt van je koffer of niet kan gaan schuiven, moet je er niet direct zorgen over maken denk ik

Zoiets opsturen, zonder enige bescherming. Dat lukt dus niet he... Bij het van het platform gooien (zo werkt dat bij pakjesdiensten) ging de helft van de flesjes eraan. Daar krijg je dan geen vergoeding voor.
Van de US al verschillende keren flessen bier gewoon in mijn valies tussen de kleren gestoken. Ik gebruik een sporttas van Eastpak als reiskoffer. Ook nooit wat misgegaan...
Een fles op zich is ook al vrij stevig, er moet al veel gebeuren voor ze stuk gaat. Sowieso zitten je kleren erbij neem ik aan en als de boel geen harde kanten raakt van je koffer of niet kan gaan schuiven, moet je er niet direct zorgen over maken denk ik

Zoiets opsturen, zonder enige bescherming. Dat lukt dus niet he... Bij het van het platform gooien (zo werkt dat bij pakjesdiensten) ging de helft van de flesjes eraan. Daar krijg je dan geen vergoeding voor.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Dus je hebt zelf nooit met pvc-buizen in je koffer gevlogen?
0 x
totalatool schreef:Dus je hebt zelf nooit met pvc-buizen in je koffer gevlogen?
Haha, neen dat niet
De valies lijkt me sowieso veiliger. Mijn sporttas zit ook telkens weer stevig volgepakt
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Even de taalbarrière doorbreken: een valies is een koffer, maar heb je het dan specifiek over een harde koffer, of kan het ook een zachte zijn?
0 x
- defeatless
- Moderator

Ik deed altijd nog een paar sokken over de fles heen en dan tussen de kleren. Overigens ga ik bijna altijd met de backpack, maar zelfs daarmee lukte het prima.
0 x
totalatool schreef:Even de taalbarrière doorbreken: een valies is een koffer, maar heb je het dan specifiek over een harde koffer, of kan het ook een zachte zijn?
Een valies kan een koffer zijn, maar een koffer is volgens mij nooit zacht
De valies is alles waar ik mijn spulletjes in kan steken die ik nodig heb op reis, desnoods een gewone doos.
In mijn geval
zoiets. (ongeveer)
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Haha, dat ziet er toch vrij zacht uit! Hoe dan ook, dank je, duidelijk!
0 x
Ik dacht altijd dat je maar 1 liter mocht invoeren, maar binnen de EU blijken dat er 10 te zijn. Goed geregeld!
Jammer genoeg heb ik over een paar maanden wel die beperking vanuit Japan.
Jammer genoeg heb ik over een paar maanden wel die beperking vanuit Japan.
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”