nieuwe Laphroaig

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

nieuwe Laphroaig

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 17 Feb 2016, 13:09

er komt een nieuwe laphroaig de Laphroaig lore (artikel waar ik de info vandaan heb http://www.whiskysaga.com/laphroaig-lore/ )

in the November newsletter from Laphroaig it was announced that a new whisky called Laphroaig Lore was due to be released during Spring 2016. It has still not been officially launched, but at the Bergen International Whisky & Beer Festival 2016 this weekend I got to try it. Nor only did I try it, I managed to sneak away to a quiet spot and spend an hour with it.

My guess is that this whisky will be launched before or at the Feis Ile 2016 festival on Islay.

I will update this article with the launch date and the price info as soon as I get this. Until then you shall have to settle for my tasting notes.
Nose (22/25): Sweet, rich wood smoke with a touch of the maritime. Soft medicinal notes. In other words, we are definitely on Islay, at the distillery. I would say this is a typical Laphroaig nose. In addition I find vanilla, eucalyptus, ripe yellow fruit, smoked bacon and sweet barbecue sauce.

Taste (22/25): Rich, creamy and soft mouthfeel. Sweet smoky notes, just as on the nose, but in addition there’s also some peppery ashes here. The fruitiness and medicinal aspect is toned down – for now…

Finish (21/25): Long finish. Rich and sweet all the way. The vanilla morphs into something more like caramel. A touch more medicinal towards the end.

Balance
(22/25): A well-balanced, solid and classic Laphroaig. Maybe not very challenging, it does lack a bit of complexity, but I really liked it. This is a true Laphroaig to me. Not Laphroaig 10 YO Cask Strength level, but more than fine.
Bijlagen
laphroaig-lore.jpg
laphroaig-lore.jpg (45.62 KiB) 3839 keer bekeken
2 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: nieuwe Laphroaig

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Feb 2016, 17:36

Ah, het antwoord op mijn vraag in het Laphroaig forum...
0 x

J-Man
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor J-Man » 17 Mar 2016, 20:42

Heeft iemand hem al bemachtigd en geprobeerd ondertussen?
0 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 25 Mar 2016, 12:43

Ik heb geprobeerd 'm te bemachtigen - telt dat ook?
Als FoL kreeg ik een email van Laphroaig dat ik 'm kon bestellen, maar toen ik (een dag later) wilde bestellen was ie al OP :Cry
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 25 Mar 2016, 15:27

Hij komt over een aantal weken gewoon bij elke slijter te staan, maak je niet druk :goedgedaan
1 x
2 ∞ & →

whiskyhero
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whiskyhero » 07 Apr 2016, 23:36

is hier ook een prijs indicatie van?
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 08 Apr 2016, 09:01

Ik ben FoL, maar heb geen email gehad. Maar ach, ze blijven met nieuwe flessen komen, die ga ik toch niet allemaal kopen. Ik ben nu nog bezig aan mijn Brodir en CS7, allebei niet meer zo interessant als ik ze in het begin vond.
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 08 Apr 2016, 09:44

whiskyhero schreef:is hier ook een prijs indicatie van?

https://www.whiskybase.com/whisky/79587/laphroaig-lore op whiskybase staan er enkele links die gaan van +-87 tot +-100 euro
dus ik denk ergens rond de 80-100 zal de ''normale'' richtprijs zijn voor deze fles
0 x

whiskyhero
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whiskyhero » 08 Apr 2016, 21:54

thanks
0 x

2nstra
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 2nstra » 08 Mei 2016, 12:53

Ik heb gemixte reviews gelezen over de LORE, niet een onaardige whisky , maar qua prijs kwaliteit. Ziet deze aan de hoge kant.
Zelf niet geproefd.
0 x

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 08 Mei 2016, 14:12

2nstra schreef:Ik heb gemixte reviews gelezen over de LORE, niet een onaardige whisky , maar qua prijs kwaliteit. Ziet deze aan de hoge kant.
Zelf niet geproefd.

Ik heb laatst een sample geproefd, is op de neus echt een lekkere whisky, verder valt ie flink tegen als je hem vergelijkt met de 18yo. Een stuk minder spannend en complex. Ik zou hem rond de 50 euro aanschaffen, maar zeker niet voor 90 euro.
0 x
Afbeelding

2nstra
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor 2nstra » 08 Mei 2016, 19:53

Joris schreef:
2nstra schreef:Ik heb gemixte reviews gelezen over de LORE, niet een onaardige whisky , maar qua prijs kwaliteit. Ziet deze aan de hoge kant.
Zelf niet geproefd.

Ik heb laatst een sample geproefd, is op de neus echt een lekkere whisky, verder valt ie flink tegen als je hem vergelijkt met de 18yo. Een stuk minder spannend en complex. Ik zou hem rond de 50 euro aanschaffen, maar zeker niet voor 90 euro.

Leuk om even te horen ! dank je wel
Het bevestigd wat ik dus via wat Engelse reviews heb gelezen. Zo jammer dat ze zulke dingen doen bij Laphroaig.
Zelfde geval met de 16 yo een whisky die duurder is dan de 18 yo terwijl hij 2 jaar minder gelegen heeft. Das toch apart
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 08 Mei 2016, 20:25

2nstra schreef:
Joris schreef:
Zelf niet geproefd.

Leuk om even te horen ! dank je wel
Het bevestigd wat ik dus via wat Engelse reviews heb gelezen. Zo jammer dat ze zulke dingen doen bij Laphroaig.
Zelfde geval met de 16 yo een whisky die duurder is dan de 18 yo terwijl hij 2 jaar minder gelegen heeft. Das toch apart

en de Laphroaig 16 is maar een 35 cl flesje :Scratch
0 x

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 09 Mei 2016, 09:56

brechtvds schreef:
2nstra schreef:Zelfde geval met de 16 yo een whisky die duurder is dan de 18 yo terwijl hij 2 jaar minder gelegen heeft. Das toch apart

en de Laphroaig 16 is maar een 35 cl flesje :Scratch

Zal wel komen omdat het een editie is voor hun 200-jarig bestaan.. Toch jammer dat dit de ontwikkeling is.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”