Dalwhinnie 15
Glendronach 18 Allardice

GlenPiWi schreef:Zojuist een head to head gedaan van Springbank zustervaten 106 (Arc) en 107 (cQS):
De casqueteer fles was voor mij in deze sessie de winnaar, 90 p, is fruitiger, creamier dan de zeker niet slechte Whiskybase botteling, 89p, die iets meer houtskool heeft.
Gebaseerd op een 2cl sample, dus dit geeft alleen maar een eerste impressie. Kan nog veranderen als ik beide flessen open. (De cQs is inmiddels open)
Toch interessant om zien hoe dezelfde spirit beïnvloed wordt door de individuele casks...
Oogadal schreef:Wolf2112 schreef:Glenburgie SV 1995-2015.
Fruit, bananenschil, herbal, typisch Glenburgie.
Geweldig.
Bananenschil? Eet jij die normaal op dan
Oogadal schreef:
Ik las gisteren een note op WB van iemand (een man..) die bij palet daadwerkelijk 'sperma' geproefd heeft.Dan moet je denk ik niet verder gaan vragen
caskstrength schreef:Had wat te vieren, dus ff een contestje gedaan tussen de Glendronach 12 yo (jaren '80) (hopelijk geef ik de goede uitvoering weer) en de Glendronach Grandeur 31 yo. Een mooi affiche van op het eerste gezicht twee verschillende whiskies. Dat valt in zoverre mee dat het distillatiejaar echter niet zo gek ver uit elkaar ligt. De 12 yo is iets eerder gedistilleerd dan de Grandeur.
De absolute winnaar van de twee is..... de 12 yo! Wat een mooie whisky is dat zeg, man man man. Licht wasachtig aan het begin, beetje caramel, dan appelstroop (dat rinse dat typisch is aan goede Oloroso), donkere kers, dadels, gedroogde pruim, leer, ossenstaartsoep (waar heb ik dat eerder gelezen??), pure chocolade, lucifers en wat houtrook. Het palet was olie-achtig, vol van smaak, zoet maar ook weer dat rinse. Naast het fruit proefde ik meer tabakachtige invloed, een beetje aards en dirty dus. De afdronk was lang, met zoet, bitter en een zuurtje perfect in balans, en weer dat aardse. Wat mij betreft een hele mooie verrassing die een score van 90 waard is.
De Grandeur 31 was ook machtig lekker, maar iets meer ingetogen en beschaafd. Daardoor is het in mijn optiek meer een after dinner dram. Rood fruit, ahornsiroop, rode appel, rozijn, abrikoos, cappucino, melkchocolade en sigarenkist. Het palet: olijfolie, tabak, eucalytus, rozijnen, appelstroop en een hint van donkere thee. Afdronk: lang, iets drogend maar zeer OK. Rozijnen, appelstroop, kers, munt en sigarenkist. Met water werd hij aanzienlijk fruitiger, richting pruim en perzik. Score: 87 punten.
De Grandeur heeft absoluut zijn tijd nodig. Heb hem een uur gegeven en dat werd beloond.
Kortom: mooie sessie!
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Olivier en 25 gasten