Kavalan Single Malt uit Taiwan

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Apr 2016, 11:53

Maar daar heb je dan weer niks aan als je geen peated lust :gnif

Schotland, Ierland, USA, Japan, Taiwan, Nederland, maakt mij niet uit waar het vandaan komt als het maar goed is.
En Kavalan heeft echt geweldig spul gemaakt. Ook mindere natuurlijk maar dat kunnen we van schotten natuurlijk ook zeggen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 06 Apr 2016, 12:03

Over het algemeen heb ik ook meer met de Schotse whiskies. Maar ik vind het wel super dat er tegenwoordig zoveel te kiezen is.

Ik zie het als een aanvulling van de mogelijkheden, en dat is voor ons liefhebbers natuurlijk een interessante ontwikkeling!
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2016, 12:22

JacobaEd schreef:toch liever dat schotse spul, ligt te jaren te wachten in weer en wind, zoute oceaan om de hoek en dan al dat turf om mee te stoken... dan kunnen ze in Taiwan dus echt never nooit namaken

Klopt, daarom proberen 'ze' ook geen Schotse whisky na te maken, maar creëren de heren van Kavalan (met wat hulp uit Schotland) wel degelijk een geheel eigen profiel. En wie denk dat in de prijs-kwaliteit verhouding Kavalan niet kan tippen aan goede single malts uit Schotland die heeft het waarschijnlijk nog nooit geproefd.
En net als met single malts uit Schotland is inderdaad het ene vat het andere niet, soms redelijk, soms best aardig en vrij recent, die voor LMDW, werkelijk briljant. Zal je niet makkelijk vallen om binnen die prijsrange een Schot op te duikelen die daar aan kan tippen. :lekker
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Sandjon1
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Kavalan single malt whisky waar te koop ?

Ongelezen berichtdoor Sandjon1 » 07 Apr 2016, 16:52

Amito schreef:Wie heeft er een idee hoe ik de Kavalan single malt whisky uit Taiwan bemachtig? De whisky die als beste uit een blinde test begin 2010 kwam?

groeten van Amito

Hoi,

De Kavalan Solist vinho barrique is niet meer te verkrijgen in de slijterij. Je moet dit echt via een besloten whisky verzamelaars forum zoals deze of andere verzamelaars site op internet zoeken. Hou er wel rekening mee, dat je rond de 200 of 300 euro kwijt bent voor een fles. Verkoop prijs in de winkel toen was €59,99. Als je voor de gewone Kavalan solist gaat, dan ben je nu nog rond de € 60 kwijt. Let op , ze zijn bijna niet meer te verkrijgen in nl, vanwege de goeie kwaliteit whiskey uit Taiwan. Hier geldt vraag en aanbod. Er is veel vraag. Succes met het zoeken.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Apr 2016, 19:22

Oogadal schreef:
JacobaEd schreef:toch liever dat schotse spul, ligt te jaren te wachten in weer en wind, zoute oceaan om de hoek en dan al dat turf om mee te stoken... dan kunnen ze in Taiwan dus echt never nooit namaken

Klopt, daarom proberen 'ze' ook geen Schotse whisky na te maken, maar creëren de heren van Kavalan (met wat hulp uit Schotland) wel degelijk een geheel eigen profiel. En wie denk dat in de prijs-kwaliteit verhouding Kavalan niet kan tippen aan goede single malts uit Schotland die heeft het waarschijnlijk nog nooit geproefd.
En net als met single malts uit Schotland is inderdaad het ene vat het andere niet, soms redelijk, soms best aardig en vrij recent, die voor LMDW, werkelijk briljant. Zal je niet makkelijk vallen om binnen die prijsrange een Schot op te duikelen die daar aan kan tippen. :lekker

smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer :Slainte ;)
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2016, 19:43

JacobaEd schreef:smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer :Slainte ;)

Tsja, traditie en roemrucht verleden. Werk jij bij Highland Park inmiddels? :o

Want traditie en verleden heb ik nog nooit geproefd. Het is een zweem van mysterie wat ook heel veel mensen niet zien; als ik hoor dat de mensen op de werkvloer bij Springbank zelf Johnnie Walker naar binnen werken... :Scratch
Met traditie en verleden heb ik hetzelfde als met geboortejaar whisky's; je verwacht er heel wat van, maar uiteindelijk trek je de conclusie dat het je weinig zegt. Met bijkomend risico dat je nog teleurgesteld bent ook omdat de lat zo hoog lag... (wat je zelf doet hé... ;) )
Goed is goed en wie het in de fles doet maakt mij echt geen r**t uit. Zo komt hier volgende week een doosje Miltonduff 2006 van WHC binnen. Yep, slechts 9 yo, maar wel een 1st fill sherry. Topspul.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Apr 2016, 21:04

Oogadal schreef:
JacobaEd schreef:smaak is 1, ik snap je verhaal, maar traditie en roemrucht verleden, das 2.. zo nu jij weer :Slainte ;)

dat zou best een droombaantje zijn.. ken daar helaas geen recruiter... liever nog bij kilchoman of Lagavulin
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 07 Apr 2016, 21:47

JacobaEd schreef:
Oogadal schreef:

dat zou best een droombaantje zijn.. ken daar helaas geen recruiter... liever nog bij kilchoman of Lagavulin

Nee joh, dat is net als in een snackbar werken.. Op een gegeven moment kun je geen patat meer zien :bigsmile
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2016, 22:07

Of goedkope houten kistjes :gnif
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

TmKing
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor TmKing » 31 Jul 2016, 23:37

Heb hem gisteren nog eens gedronken, de solist sherry, man man man, wat een feest! Heb me nog ene besteld, super lekkere whisky!
3 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 02 Sep 2016, 14:34

De 4 nieuwe expertisse zijn eindelijk verkrijgbaar in Europa

http://www.whisky.fr/marque/kavalan.htm ... ie_kavalan

Ik schrik wel van de prijzen.
Buiten mijn budget jammer genoeg :(
2 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 02 Sep 2016, 20:55

Jonadawi schreef:De 4 nieuwe expertisse zijn eindelijk verkrijgbaar in Europa

http://www.whisky.fr/marque/kavalan.htm ... ie_kavalan

Ik schrik wel van de prijzen.
Buiten mijn budget jammer genoeg :(

Hallo kroket ja zeg die zijn behoorlijk aan de prijs! 395€ tot 475€ voor de PX sherry...
Ik ben een liefhebber van Kavalan maar aan zulke prijzen laat ik ze zeker aan me voorbijgaan.
Ik ga ze wel zeker alle vier kunnen proeven op de Kavalan Masterclass op Spirits in the Sky in Brussel begin november. Slechts 30€ voor hopelijk 4 topdrams :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 22 Sep 2016, 17:15

De vier genoemde zijn nu ook in Nederland te krijgen. Maar het zijn er niet veel. Zelf een fles Amontillado voor de winkel besteld, gezien de prijzen moesten er toch keuzes gemaakt worden.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Sep 2016, 22:50

Tsja, ik vind prijzen sowieso te belachelijk voor woorden de laatste maanden. Het gaat werkelijk nergens meer over, niet alleen Kavalan, maar kijk eens wat een potje Diageo er weer van maakt; een 1975 Cambus voor zowat € 1.000, een Cragganmore NAS voor dik € 500. Port Ellen 37th (geloof ik) voor ruim € 3.500. :HitHead
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 22 Sep 2016, 23:12

Ik vind het wel makkelijk; op deze manier hoef ik niet te twijfelen :bigsmile .
2 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”