Jock Shaw
- Jock
- (Whisky)Professional

Jock Shaw
Ik ben Jock Shaw. Geboren en getogen Schot. Ik ben heel mijn leven met whisky bezig. Mijn ouders werkten in de industrie. ( Scottish and Newcastle) en later United Destillers. ik woon al jaren in Nederland en heb verschillende opleidingen gedaan rondom whisky zoals de Whisky School in Bladnoch, Whisky Academy in Bruichladdich en ga begin volgend jaar de Whisky School in Glenlivet doen. Ben ook ingeschreven voor de opleiding Liquorist van de Gedestillerd Academie.
Ik heb ook een eenmanszaak in het presenteren van Single Malts. http://www.scotchandfolk.nl en meen me te onderscheiden doordat het gedaan wordt met ondersteuning van echte Schots muziek op autoharp, viool, fluit en gitaar.
Het bedrijfe stelt niet veel voor, maar ben wel ingeschreven bij de KvK omdat het uit de hand liep met boekingen.
Ik ben blij met de nieuwe forum en hoop leuke discussies aan te gaan met jullie. De newsgroepen op usenet zijn bijna dood en dit is een prima initiatief.
Jock
Ik heb ook een eenmanszaak in het presenteren van Single Malts. http://www.scotchandfolk.nl en meen me te onderscheiden doordat het gedaan wordt met ondersteuning van echte Schots muziek op autoharp, viool, fluit en gitaar.
Het bedrijfe stelt niet veel voor, maar ben wel ingeschreven bij de KvK omdat het uit de hand liep met boekingen.
Ik ben blij met de nieuwe forum en hoop leuke discussies aan te gaan met jullie. De newsgroepen op usenet zijn bijna dood en dit is een prima initiatief.
Jock
0 x
Re: Jock Shaw
Welkom Jock. Als ik je CV lees ben ik wel een beetje jaloers.
Jij ben dus een soort Obelix (als kind al in de ketel met Toverdrank, die onoverwinnelijk maakt, gevallen).
Ik sluit me bij John aan, dat me maar veel van je mogen leren.
Jij ben dus een soort Obelix (als kind al in de ketel met Toverdrank, die onoverwinnelijk maakt, gevallen).
0 x
Piet
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
Tip: Hier staat hoe je een Avatar instelt, hier hoe je een Whiskybase collectie in je Onderschrift zet, en hier registratie van je IWS lidmaatschap.
- Jock
- (Whisky)Professional

patings schreef:Welkom Jock. Als ik je CV lees ben ik wel een beetje jaloers.
LOL!!! Nee ben niet in de toverketel gevallen. Moest wel mijn best doen net als ieder ander om t eleren hoe dat goedje gemaakt wordt. Wel heb ik het voordeel dat ik "hands on" ervaring heb bij destillerderijen. Ook in Nederland zelfs. Heb pas een proeverij bij van Wees uit Amsterdam meegemaakt laatst. Wat hebben die mensen toch heerlijke jenever en korenwijnen. Niet te vergelijken met jonge jenever die mijns inziens slechtrs alcohol met een smaakje is. Maar bij van Wees ( de Ooievaar) krijg je een eerlijk aambachtelijk product die mij zeer kan bekoren. Zeker hun 20 jaar oude korenwijn.
Ander voordeel is dat mijn beide zussen bij Chivas werkten. Ben opgegroeid met verhalen over whisky, maar had eerst geen ambitie om me bezig met whisky te houden. Maar een jaar of 30 geleden begon het te kriebelen.
Wie weet, kunne een aantal van dit forum samen naar Glenlivet voor de whisky school aldaar. Duurt maar een week hoor. Maar je leert er veel van en je hoeft niet zo hard te werken zoals bij Bruichladdich waar je ook zelfs examen moet doen.
Bruichladdich is momenteel mijn grote favoriet. Ik ben zo onder de indruk van wat een master distiller als Jim McEwan kan creeren. Ik verzamel dan ook Bruichladdich. Heb er heel wat staan en morgen ga ik toevallig weer wat van Bruichladdich halen waaronder de nieuwe Port Charlotte 8.
0 x
Hi Jock,
Ik lees net dat jij ook ingeschreven staat bij de Liquoristen opleiding, ik ga hem zelf eindelijk ook doen dit jaar.
Tot 12 oktober,
Martijn Meindersma
Ik lees net dat jij ook ingeschreven staat bij de Liquoristen opleiding, ik ga hem zelf eindelijk ook doen dit jaar.
Tot 12 oktober,
Martijn Meindersma
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

tinus123 schreef:Hi Jock,
Tot 12 oktober,
Martijn Meindersma
Martijn ik doe pas volgend jaar de liquoristenopleiding. Morgen 7 oktober begin ik met SVEN 2 het wijnbrevet. Ik wil eerst het slijtersvakopleiding in huis hebben omdat ik ernstig nadenk aan het openen van een slijterij op franchise basis. De franchisers hebben graag dat ik in het bezit ben van bovenstaand diploma voordat ze met mij in zee willen gaan.
Dus we zien elkaar in ieder geval dit jaar niet op de liquoristen opleiding. Ik kreeg te horen van hen eerder dit jaar dat de cursus niet door zou gaan als er onvoldoende aanmeldingen waren. Heb toch zekere voor het onzekere gekozen. Maar hoop ik wel volgend jaar de liquoristen opleiding te doen als aanvulling op mijn wijn bier en gedestilleerd brevet.
Groet,
Jock
0 x
Jock in Whisky Passion
Afgelopen zaterdag sprak ik Jock op het Whisky Event te Wageningen. Hij vroeg me of ik de nieuwe Whisky Passion al ontvangen had, maar dat was niet het geval. Er is daarin namelijk een heel artikel gewijd aan Jock getiteld: "Op de wachtlijst voor Jock Shaw" (als ik het me goed herinner...). Trots dat Jock is (en terecht!)
Goed bezig, Jock!
Goed bezig, Jock!
0 x
Re: Mijn (Jock) V-Blog staat online
Vanmiddag in het zonnetje door de Whisky Passion gegaan.
Leuk artikel "Op de wachtlijst voor Jock Shaw", je staat (en ligt) er goed op Jock
Leuk artikel "Op de wachtlijst voor Jock Shaw", je staat (en ligt) er goed op Jock

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

Re: Mijn (Jock) V-Blog staat online
Piet schreef:Vanmiddag in het zonnetje door de Whisky Passion gegaan.
Dankjewel Piet. Het was ook erg leuk om te doen die interview. Ronald Zwartepoorte vind ik een brave kerel.
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

nu heb ik al veel gehoord over Ronald, maar een brave kerel... nee dat nog nooit 
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Jock, ook van mij van harte met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid toegewenst !
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”