Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 24 Feb 2016, 10:37

Opeth83 schreef:Ik had een paar weekjes terug een Pulteney 2008 Vw geproefd bij Whiskybase die vond ik echt smerig, leek net goedkope parfum. Maar goed..ik heb heel vaak dat een whisky moet groeien hoewel bij deze ik dat niet echt denk. Meer mensen ervaring met deze?

Vat #800001 toevallig? Dit zijn mijn tasting notes:

Eehm.. Wat? Velpon, houtlijm, vicks vapo-rub, nieuw plastic, olie. Een zeer aparte geur, lijkt nauwelijks op de 12y OB. Lijkt qua geur wel op die vage Teaninich '83 #8071. Op smaak gaat het helaas mis. Stroef/karton. Jammer.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 27 Mar 2016, 16:06

The Macallan 12yo Fine Oak
Zeker niet vies hoor, maar wel flink tegengevallen.
Had best wel verwachtingen, want het ziet er allemaal fraai uit, en ook bepaald niet erg voordelig. In de neus leken de verwachtingen nog wel waargemaakt te kunnen worden, maar eenmaal in de mond was het maar slapjes. Zelfs een beetje waterig, nauwelijks body en finish.
Achteraf blij dat ik hem niet bij mijn plaatselijke Jumbo-slijterij aangetroffen had na wat tips hier over een goeie aanbieding. Zelfs die veel scherpere prijs (47,50) vind ik hem echt niet waard, ik schaar hem tussen de instapwhisky's als Cardhu 12, en die heb je voor rond de 26-30 euro al in huis.
Gewoon een makkelijke, voor (nog) niet-kritische, onervaren whisky-drinkers zeer drinkbare wegnip-dram voor tussendoor. En da's volgens mij niet helemaal hoe The Macallan deze whisky zou willen positioneren...
Het gelijk van de adviezen 'eerst samples en daarna evt. de fles' is weer bewezen, zou niet graag met nog 67 cl achtergebleven zijn :gnif
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 30 Mar 2016, 19:40

Eerste keer dat ik een Glendronach flink vind tegen vallen. Glendronach 1996 13yo single cask 231 oloroso.
Of de oloroso rijpinng het is wat me niet bevalt of gewoon deze whisky weet ik niet echt andere oloroso whisky's kunnen me wel bekoren maar dit is m'n eerste single cask op dit vat type.
0 x

berndw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor berndw » 30 Mar 2016, 19:52

Dre schreef:The Macallan 12yo Fine Oak
Zeker niet vies hoor, maar wel flink tegengevallen.
Had best wel verwachtingen, want het ziet er allemaal fraai uit, en ook bepaald niet erg voordelig. In de neus leken de verwachtingen nog wel waargemaakt te kunnen worden, maar eenmaal in de mond was het maar slapjes. Zelfs een beetje waterig, nauwelijks body en finish.
Achteraf blij dat ik hem niet bij mijn plaatselijke Jumbo-slijterij aangetroffen had na wat tips hier over een goeie aanbieding. Zelfs die veel scherpere prijs (47,50) vind ik hem echt niet waard, ik schaar hem tussen de instapwhisky's als Cardhu 12, en die heb je voor rond de 26-30 euro al in huis.
Gewoon een makkelijke, voor (nog) niet-kritische, onervaren whisky-drinkers zeer drinkbare wegnip-dram voor tussendoor. En da's volgens mij niet helemaal hoe The Macallan deze whisky zou willen positioneren...
Het gelijk van de adviezen 'eerst samples en daarna evt. de fles' is weer bewezen, zou niet graag met nog 67 cl achtergebleven zijn :gnif

Ik had hem ook bijna gehaald na de tip. Ik dacht zo'n prijsverlaging daar kan ik geen buil aan vallen. Toen toch nog hier en daar wat reviews gelezen en er waren meerdere mensen die hem echt zwaar vonden tegenvallen. Dan is het mij als beginner zeker geen 47.50 waard.
1 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 03 Apr 2016, 01:47

Mvamelsfort schreef:Eerste keer dat ik een Glendronach flink vind tegen vallen. Glendronach 1996 13yo single cask 231 oloroso.
Of de oloroso rijpinng het is wat me niet bevalt of gewoon deze whisky weet ik niet echt andere oloroso whisky's kunnen me wel bekoren maar dit is m'n eerste single cask op dit vat type.

Moet hier toch een beetje op terug komen fles is nu half leeg en vind hem na vele pogingen met water lucht etc nu toch wel redelijk. Nog steeds geen topper maar zeker niet vies.
0 x

BorisR
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor BorisR » 04 Apr 2016, 12:28

Heb onlangs bij de heren van de Whiskytrain de Glendronach the Hielan mogen proeven. Deze viel mij gezien de goede reputatie van Glendronach bijzonder tegen. Hele scherpe peperige whisky en na de stoot op je kaak ook weinig nasmaak of ontwikkeling. Heb in deze prijsklasse whisky's gehad die een veelvoud beter waren.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 04 Apr 2016, 13:51

Ja dat was inderdaad een zware tegenvaller. Ik was er ook die avond. Zoals ik er bijna iedere proeverij van de whiskytrain bij ben.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Sylvester
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sylvester » 06 Apr 2016, 12:15

Vorige week een huismerk Whisky van de plaatselijke super gekocht, 2 woorden......nooit weer :nono
0 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 06 Apr 2016, 12:22

Sylvester schreef:Vorige week een huismerk Whisky van de plaatselijke super gekocht, 2 woorden......nooit weer :nono

Niveau door de cola, of niveau gootsteen? :P
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 06 Apr 2016, 13:09

Die Macallan Fine Oaks stellen inderdaad allemaal niet zo veel voor. De 10, 12 en 15 in ieder geval. Heel matige whisky's die de laatste tijd belachelijke prijsstijgingen hebben doorgemaakt.

Zelf onlangs een sample van een Longmorn 2007-2014 CWC gehad, wat een raar goedje was dat. Bij gebrek aan een echt treffende omschrijving bestonden mijn proefnotities vol met zaken als karton, klei, behanglijm, deeg en babypap. Deze was echt zó raar en afstotelijk dat ik hem waarschijnlijk blind meteen zou herkennen.

Ik zie overigens dat Harrie en Henri hem 87 en 84 punten hebben gegeven, dus blijkbaar viel hij bij hen wel in de smaak.
2 x
Afbeelding

Sylvester
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sylvester » 06 Apr 2016, 13:27

Rozenbankje schreef:
Sylvester schreef:Vorige week een huismerk Whisky van de plaatselijke super gekocht, 2 woorden......nooit weer :nono

Niveau door de cola, of niveau gootsteen? :P

Niveau gootsteen.
0 x

berndw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor berndw » 12 Apr 2016, 20:11

https://www.whiskybase.com/whisky/18054/arran-port-cask-finish

The Arran port cask finish vrijdag op een proeverij op. Was met afstand (voor mij) de minste van de 7. Werd van te voren iets gezegd over aardbeienjam, nou dat rook ik heel ver weg. Smaakte als te erg verdunde aardbeienlimonade. Smaak bleef niet hangen, ik vond hem erg vlakjes. De neus beloofde veel, maar deze whisky maakte die verwachting niet waar.

Verder een hele leuke en lekkere proeverij gehad.
0 x

McMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor McMalt » 17 Apr 2016, 15:55

The Glenlivet Master Distiller's Reserve... Volgens mij de (retail)opvolger van de 12Y, heb hem in ieder geval een keer op Schiphol gekocht. Vorige week opengetrokken en meteen weer dichtgedaan. Pfff... wat een chemische suikerberg. Tastingnotes: perendrups, bananenschuim, suiker, suiker en suiker. Bah, vieze bende. Meteen meegegeven aan een vriend wiens moeder minder kieskeurig is qua glasinhoud. Maar als dit hetgeen is wat je namens de Master Distiller te bieden hebt, vind ik het knap teleurstellend.
0 x

ErickE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ErickE » 26 Apr 2016, 20:47

Ik vond de Bowmore 12 erg tegenvallen. Hij mist gewoon body, maar hij was dan ook niet erg duur.
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 01 Mei 2016, 10:26

Glenfarclas 105, nooit meer.... :boos
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”