Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 29 Mar 2016, 13:30

nigel_tufnel schreef:Ik vind de casQueteers een topinitiatief!
En blijkbaar telkens met kwaliteitsbottelingen. :goedgedaan
1 minpuntje: het etiket van hun laatste botteling (Springbank) vind ik echt zwaar afbreuk doen aan het geheel, het oog wil ook wat!
Ik weet dat het niet evident is maar het zou fijn zijn als hier de mening gevraagd werd van de mensen die mee in het project stappen.
Een soort poll of zo.
Just my 2 cents...

Hi Nigel, is dit al niet het geval dan? Wij hebben een deel van een van Annandale en ik dacht dat we mee konden kiezen/ feedback konden geven over het etiket.Moet het mischien nog eens tegenchecken
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 29 Mar 2016, 13:53

Whiskieke schreef:
nigel_tufnel schreef:Ik vind de casQueteers een topinitiatief!
En blijkbaar telkens met kwaliteitsbottelingen. :goedgedaan
1 minpuntje: het etiket van hun laatste botteling (Springbank) vind ik echt zwaar afbreuk doen aan het geheel, het oog wil ook wat!
Ik weet dat het niet evident is maar het zou fijn zijn als hier de mening gevraagd werd van de mensen die mee in het project stappen.
Een soort poll of zo.
Just my 2 cents...

Hi Nigel, is dit al niet het geval dan? Wij hebben een deel van een van Annandale en ik dacht dat we mee konden kiezen/ feedback konden geven over het etiket.Moet het mischien nog eens tegenchecken

Mmm ik heb helemaal nog niks gezien van etiket, is er een URL waar je dat kunt zien? Ik verwacht de flessen binnenkort dus....
0 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 29 Mar 2016, 14:53

daytona955 schreef:Mmm ik heb helemaal nog niks gezien van etiket, is er een URL waar je dat kunt zien? Ik verwacht de flessen binnenkort dus....

De ontwerpen zijn onlangs op hun facebookpagina gepost. Ze vallen bij de meeste mensen niet in de smaak. Naar het schijnt gaat de Rum cask hetzelfde etiket in spiegelbeeld krijgen. (De spellingsfout hebben ze er wel uitgehaald). Alsook geen leeftijdsaanduiding op frontlabel, geen vermelding van het soort cask,...
Ik verwachtte ook dat er met zo een gezamelijke aankoop tenminste een beetje overleg ging plaatsvinden. Niet dus. Daar is zeker nog ruimte voor verbetering.
Ik weet dat wat in de fles zit belangrijker is, maar het oog wil ook wat. Voor de rest een prachtinitiatief van Willem en Adri! :hoera
Kijk er wel naar uit om de fles te proeven. :Slainte
Bijlagen
IMG_4359.JPG
IMG_4359.JPG (67.03 KiB) 2292 keer bekeken
IMG_4360.JPG
IMG_4360.JPG (186.53 KiB) 2292 keer bekeken
2 x
Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 29 Mar 2016, 15:08

GlenPiWi schreef:
daytona955 schreef:Mmm ik heb helemaal nog niks gezien van etiket, is er een URL waar je dat kunt zien? Ik verwacht de flessen binnenkort dus....

De ontwerpen zijn onlangs op hun facebookpagina gepost. Ze vallen bij de meeste mensen niet in de smaak. Naar het schijnt gaat de Rum cask hetzelfde etiket in spiegelbeeld krijgen. (De spellingsfout hebben ze er wel uitgehaald). Alsook geen leeftijdsaanduiding op frontlabel, geen vermelding van het soort cask,...
Ik verwachtte ook dat er met zo een gezamelijke aankoop tenminste een beetje overleg ging plaatsvinden. Niet dus. Daar is zeker nog ruimte voor verbetering.
Ik weet dat wat in de fles zit belangrijker is, maar het oog wil ook wat. Voor de rest een prachtinitiatief van Willem en Adri! :hoera

aha had even de facebook update gemist, maar niks mis mee, valt die teminste op tussen de andere flessen :)
0 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 29 Mar 2016, 15:29

GlenPiWi schreef:

Ik had jouw reactie ook gezien op Facebook en vond het terecht!
Superinitiatief, goede vatkeuze, OK prijzen,...
Maar fotografisch, typografisch en qua vormgeving! :domdom
Laat het plaatje dan in het totaal kloppen.
Op dat vlak is er nog veel werk voor de boeg.
Waardoor de bottelingen iets meer standing krijgen.
2 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 29 Mar 2016, 15:48

Whaha, dit is wel by far het meest fugliest label dat ik tijden heb gezien. Niet dat ik een flesje afsla hoor, maar deze staat ofwel op de achterste rij, ofwel omgedraaid, in de kast. Weten we zeker dat dit geen 1 april grap is? Whehe.

Zonder dollen, aan de andere kant: het heeft ook wel wat. Onderscheidend. Als de inhoud maar okay is (en naar wat ik heb vernomen is dat weer prima in orde!).

Ik bied mij hierbij aan om voor evt. latere bottelingen uniforme labels te ontwerpen :lekker ..

En binnenkort stap ik ook in bij cQs. Woehoe!
Laatst gewijzigd door squaadgras op 29 Mar 2016, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
2 ∞ & →

shaven
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor shaven » 29 Mar 2016, 16:33

De laatste flessen (clynelish en springbank) zijn er natuurlijk die bijna direct gebotteld konden worden, misschien heeft dit er iets mee te maken dat men niet iedereen betrekt bij het ontwerp van de etiketten.
Dit terzijde, heb gehoren gekregen dat de mijne onderweg is, ben razend benieuwd
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 29 Mar 2016, 16:46

Lijkt wel een ontsnapte "dokter" uit 1 van the hostel films :Help

Maar goed, ben wel nieuwschierig naar de whisky!
En ook wel naar het verhaal achter de etiket :gnif
0 x
Afbeelding

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 29 Mar 2016, 20:30

Oei, die foto doet wel afbreuk aan iets wat met zoveel passie is gemaakt. Die whisky heeft 20 jaar geduldig gewacht op haar moment of fame en dan moet ze het doen met dit jasje.

Maar goed dat is dan weer mij bescheiden mening...

I
0 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 29 Mar 2016, 23:03

hahahaha wat een drukte om het etiket, al was het er met de hand opgeschreven, ik vind het gewoon geweldig dat ik een deel van een vat heb gekocht en nu krijg ik het resultaat...... dus dan wil ik ook proeven en drinken......

Als ik voor de verpakking ga koop ik wel een Highland park Ice :P :duimop hahhahaa nee grapje ieder zijn ding.
0 x
Afbeelding

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 30 Mar 2016, 14:59

Ze zijn gearriveerd in NL.
Bijlagen
12938200_1101155876614001_7172113757335955113_n.jpg
12938200_1101155876614001_7172113757335955113_n.jpg (78.56 KiB) 2131 keer bekeken
4 x
Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 30 Mar 2016, 22:40

hier nog niet :o
0 x
Afbeelding

Noxa
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Noxa » 30 Mar 2016, 22:49

GlenPiWi schreef:Ze zijn gearriveerd in NL.

Ik moet bekennen dat het op de fles toch wel aardig staat. Nog steeds niet het mooiste etiket maar niet zo slecht als ik aanvankelijk dacht.
1 x

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 30 Mar 2016, 22:50

Noxa schreef:

Ik moet bekennen dat het op de fles toch wel aardig staat. Nog steeds niet het mooiste etiket maar niet zo slecht als ik aanvankelijk dacht.

na ik liet de foto van de flessen zien aan mijn viendin.... het eerste wat ze zei.. "wat een mooie fles"
2 x
Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 30 Mar 2016, 23:45

daytona955 schreef:
Noxa schreef:

na ik liet de foto van de flessen zien aan mijn viendin.... het eerste wat ze zei.. "wat een mooie fles"

Haha, zo zie je maar: smaken verschillen! Uiteindelijk gaat het om de inhoud en als je het etiket niet zo mooi vindt, kan je het altijd nog overgieten in een mooie whiskykaraf :D .
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”