Ik ben Frans Philips
-
Sieger.A.H
- Actief lid

Re: Ik ben Frans Philips
Tja, even een mouterij op schaal maken. Is meer werk dan ik dacht. Geen wonder, dat de meeste whisky stokerijen de mouterij de deur uit gedaan hebben. Ik heb een vraagje.In mijn mouterij ben ik aangekomen bij het maken van de malerij. Ik had al groeven in twee dikke slijpstenen gemaakt, net als molenstenen, maar het werk niet echt. Heeft iemand een suggestie?
0 x
FrancisM schreef:Tja, even een mouterij op schaal maken. Is meer werk dan ik dacht. Geen wonder, dat de meeste whisky stokerijen de mouterij de deur uit gedaan hebben. Ik heb een vraagje.In mijn mouterij ben ik aangekomen bij het maken van de malerij. Ik had al groeven in twee dikke slijpstenen gemaakt, net als molenstenen, maar het werk niet echt. Heeft iemand een suggestie?
Ik ben helemaal een leek, misschien is het keramische maalwerk voor koffiebonen iets!
0 x
Is geen gek idee, maar dat mechaniek loopt zo zwaar. Ik kan er wel een knots van een electromotor op zetten. maar dat ziet er niet zo mooi uit.
0 x
Dit is de droogtrommelsectie met stortkoker. Mooi proef gedraaid met moutkorrels, maar nu met gekiemde korrels loopt de boel vast. Er zitten namelijk kleine worteltjes aan. Dit is ook de reden, dat het reletief lang duurt, voordat je weer wat gereed hebt. Het loopt vaak anders dan je denkt. Er moet een "Porinrichting" op. Klein stokje, dat in het uitloopgat van de stortkoker heen en weer gaat. Compressor, die uit een glazen injectienaald bestaat is ook vastgelopen. Het lijkt wel een echt project.Mijn vader zei altijd: "Geef nooit op. Winnaars zijn mensen die doorgaan, daar waar andere mensen stoppen"
Ik ga dus weer door, maar het kan even duren, voordat ik weer van mij laat horen.
Ik ga dus weer door, maar het kan even duren, voordat ik weer van mij laat horen.
- Bijlagen
-
- Droogtrommelsectie.jpg (240.9 KiB) 1256 keer bekeken
3 x
Oh ja, dit is de oude stoommachine, die het maalwerk aan moet gaan drijven en de stoom moet leveren voor de stoomspiraal in de droogtrommel. Wat vind ik hem mooi, dat ouwe bakbeest. Ik hou van dingen die niet strak en af zijn en dit is wel een heel goed voorbeeld.Nieuw kijkglas heb ik alweer op de kop getikt. Nu de afgebroken gastoevoer nog repareren en een persproef voor de ketel uitvoeren en documenteren. Het geheel krijgt natuurlijk een echt ketelboek. De kaft heb ik meegenomen uit een ouwe fabriek, die gesloopt werd. De ketel moet nog een identificatieplaat krijgen.
- Bijlagen
-
- Untitled.jpg (241.51 KiB) 1250 keer bekeken
3 x
Superleuk, hou ons alsjeblieft op de hoogte. En snel fotos graag. Veel succes met het project. 

0 x
Het hoofdgebouw
- Bijlagen
-
- Hoofdgebouw.jpg (129.34 KiB) 1233 keer bekeken
2 x
Ziet er ontzettend gaaf uit
knap stukje werk zeg, respect 
knap stukje werk zeg, respect 
0 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
How about my steeping tank
- Bijlagen
-
- Steeping tank.jpg (367.85 KiB) 1176 keer bekeken
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”