Het begon met Paddy Whiskey
Het begon met Paddy Whiskey
Het bankje voor de cottage in Claddaghduff. Uitzicht op de Atlantische Oceaan met Omey Island op de voorgrond. Hond aan de voeten, terugkijken op een middag vliegvissen in het Roundstone Bog. Een paar mooie bruine forellen, allemaal teruggezet. Het perfecte moment om whiskey te drinken. Vroeger had daar ook een pijpje bij gehoord, maar dat mag niet meer van de dokter.
Ik kom nu zo'n 45 jaar in Ierland en dat is waar de liefde voor whisky is ontstaan. Paddy whiskey, ik bewaar er zeer fijne herinneringen aan. Ooit roeide ik met drie Ierse meisjes en een fles Paddy naar Inis Cealtra, het eiland van de heiligen. Een prachtige dag op Lough Derg, we waren jong, we genoten en de fles ging leeg. Paddy heeft een prachtig etiket waarop je de vier provincies van Ierland kunt zien: Ulster, Leinster, Munster en Connaught. Later werd het vooral Bushmills en Connemara Malt. Door een Schotse vriend leerde ik mijn voorkeuren kennen voor Schotse whisky. Ja, de Islay Malts vind ik toch wel het lekkerst, maar ook Highland Park en Diurach's Own van Jura.
Tot ik definitief naar Ierland vertrek woon ik in Ankeveen, een dorpje aan het water. Ik ben een visser en een schrijver. Mijn naam op dit forum is Maelduin, een karakter uit de boeken van Flann O'Brien. Maar in het echt heet ik Frits Beutick. Het lijkt me geweldig nu en dan iets bij te dragen aan dit forum en te leren van de ervaringen van anderen.
Ik kom nu zo'n 45 jaar in Ierland en dat is waar de liefde voor whisky is ontstaan. Paddy whiskey, ik bewaar er zeer fijne herinneringen aan. Ooit roeide ik met drie Ierse meisjes en een fles Paddy naar Inis Cealtra, het eiland van de heiligen. Een prachtige dag op Lough Derg, we waren jong, we genoten en de fles ging leeg. Paddy heeft een prachtig etiket waarop je de vier provincies van Ierland kunt zien: Ulster, Leinster, Munster en Connaught. Later werd het vooral Bushmills en Connemara Malt. Door een Schotse vriend leerde ik mijn voorkeuren kennen voor Schotse whisky. Ja, de Islay Malts vind ik toch wel het lekkerst, maar ook Highland Park en Diurach's Own van Jura.
Tot ik definitief naar Ierland vertrek woon ik in Ankeveen, een dorpje aan het water. Ik ben een visser en een schrijver. Mijn naam op dit forum is Maelduin, een karakter uit de boeken van Flann O'Brien. Maar in het echt heet ik Frits Beutick. Het lijkt me geweldig nu en dan iets bij te dragen aan dit forum en te leren van de ervaringen van anderen.
2 x
Re: Het begon met Paddy Whiskey
Welkom
0 x

Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe
Maelduin schreef:... Ik ben een visser en een schrijver.
Dat is aan je introductie inderdaad al wel af te zien

1 x
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional
Welkom, leuke uitgebreide intro!
Ik ben ook wel eens een stukje wezen varen met 3 (lekkere) meiden. Geen seconde aan whisky gedacht trouwens
Ik ben ook wel eens een stukje wezen varen met 3 (lekkere) meiden. Geen seconde aan whisky gedacht trouwens

1 x
- squaadgras
- Forum goeroe
Mooie intro, dat gebeurt mij nou te weinig, met 3 vrouwen en een goeie fles op een eiland belanden.
0 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe
- caskstrength
- Forum goeroe
Het proza- en whiskyforum naar het blijkt! Welkom!
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”