Voorstellen van Wim Wamelink

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Wim Wamelink
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 Okt 2010, 12:49
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contact:

Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor Wim Wamelink » 13 Dec 2010, 17:09

Beste whisky liefhebbers,

Ik ben voornamelijk bekend van de Whiskybar De Heerenkamer in Nunspeet. Het hotel met bar heb ik intussen verkocht aan de bekende 'Fletcher hotelgroep'. Per 1 november jl. is daarmee een geweldige tijd afgesloten. Na 30 jaar horeca wil ik mijn kennis en ervaring gaan gebruiken om in het land de hospitality branche te informeren. Via lezingen, trainingen of het schrijven van boekjes over dat onderwerp.
Als liefhebber van whisky bezit ik zo'n 300 flessen thuis (meegenomen van de voorraad uit de Heerenkamer).
Sinds april 2010 ben ik actief als bestuurslid van het IWS, verantwoordelijk voor de evenementen die het IWS organiseert.
Ik ben daarnaast publicist voor De Nederlandse Golfkrant, organisator en begeleider van golf- en whisky reizen en heb ik onlangs een boekje uitgegeven waarin 30 van mijn geschreven columns voor een lokale Nunspeetse krant.
0 x
Wim Wamelink
www.wimwamelink.nl

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Dec 2010, 17:12

Hola, een echte professional dus. Van jou hoop ik alvast nog veel te leren. Welkom op het forum Wim!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 705
Lid geworden op: 10 Sep 2009, 11:19

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 13 Dec 2010, 17:59

Ha Wim

leuk je digitaal tegen te komen ;-)
succes met al je whisky (en golf) activiteiten

Teun
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Dec 2010, 19:47

Welkom Wim, leuk dat je je op het forum registreert en meld bovendien :goedgedaan

Toevallig was er afgelopen week nog even een discussie over de HeerenkameR en zo te zien is die wel voortgezet.

Stemmige website trouwens !
Ik heb je site er bij gezet in: Organisatoren/uitvoerders van Whisky-proeverijen (NaT)
Laatst gewijzigd door Piet op 13 Dec 2010, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Site in geclassificeerde lijst
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

bdijkslag
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 Mar 2010, 21:18
Locatie: Terherne
Contact:

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor bdijkslag » 13 Dec 2010, 21:25

Hoi Wim,

Leuk je ook hier niet-analoog 8-) te zien.

Binnenkort eens afspreken om iets te drinken?

Bennie
0 x

Gebruikersavatar
Edwin
Senior
Senior
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 Jun 2010, 16:13
Locatie: Westland
Contact:

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor Edwin » 14 Dec 2010, 03:46

Heyy wim! :duimop welkom op het forum! Altijd leuk ervaren whisky liefhebbers erbij te hebben. Als bestuurslid van de IWS hoop ik eens samen een dram te kunnen drinken. :goedgedaan Gelijk een vraagje, van de 300 whisky's die je in huis hebt, welke vind jij de mooiste? :hoedaf
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Dec 2010, 09:59

Wim, welkom hier! Een actieve deelname is positief voor dit forum wat in samenwerking met het IWS opereert! Zeker met je kennis hebben we hier een mooie aanvulling op het forum! :lekker

Kijk uit naar je lezingen, trainingen en/of boekjes! Laat maar horen als er iets op de planning staan!

Slainte! :schotland
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor GJR » 14 Dec 2010, 13:07

Hallo Wim, Ook van mij een welkom op dit forum. Met zo'n ervaring hoop ik nog veel van je te kunnen lezen en leren.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
jozzy
Actief lid
Actief lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 Nov 2010, 15:15

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor jozzy » 14 Dec 2010, 14:14

welkom Wim & veel plezier hier.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Dec 2010, 20:33

Nog niet eerder heb ik het genoegen gehad je te ontmoeten, Wim, maar misschien gaat dat in de nabije toekomst toch 'ns gebeuren, zou wel leuk zijn! Ik ontmoet graag whisky connoisseurs, die mij en waarschijnlijk vele anderen, nog 'n hoop kennis én plezier kunnen geven, opgedaan in de vele voorgaande jaren, waarschijnlijk ook toen bezig met hun, misschien uit de hand gelopen "hobby", whisk(e)y!

Ik, als lid van dit geweldige forum, ben erg blij, er zo'n corryfee bij te hebben en hoop nog erg veel van je te "horen" :D


:Slainte
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
Wim Wamelink
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 Okt 2010, 12:49
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contact:

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor Wim Wamelink » 03 Feb 2011, 18:16

Ik ga weer een nieuwe serie interviews doen met BN-ers voor de Nederlandse Golfkrant.
Vorig jaar hield ik het op Auchentoshan 12y, Highland Park 12y, Talisker 10y en Laphroaig 10y. Na 9 proeverijen, meestal in de ochtenduren, is Highland Park ala winnaar uit de bus gekomen, gevolgd door Achentoshan en Talisker op de tweede plaats en veruit het minst gewaardeerd is Laphroaig. Dit is uiteraard niet steekhoudend maar wel een leuke constatering. WW
0 x
Wim Wamelink
www.wimwamelink.nl

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Voorstellen van Wim Wamelink

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Feb 2011, 22:26

Leuk artikel Wim !

Met video-clips in de Stentor:
Horeca moet terug naar gastheerschap en ...
"Wamelink legt uit hoe Whiskey wordt gemaakt".


Gerelateerd: De Heerenkamer en Hotel Veldenbos, Nunspeet.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat


Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten