Peter87 schreef:Als je iets in een winkel koopt dan verwacht je dat het product onbeschadigd geleverd word. De fles is ook gewoon onderdeel van het product. Als er beschadiging is dan moet dit door een winkel vermeld worden en/of met een korting verkocht worden. Het probleem is dat hij niet meer op voorraad is anders vind ik dat ze hem kosteloos hadden moeten omruilen.
Op zich klopt het natuurlijk wat je zegt, maar ik denk dat je toch ook onderscheid moet maken in het soort product. Het uitgangspunt van whisky is normaal gesproken toch dat deze gedronken wordt (los van of de koper dit uiteindelijk ook daadwerkelijk van plan is). Dan gaat het toch vooral om de drank zelf, eerlijk gezegd let ik bij mijn flessen niet eens op beschadigingen op etiketten en zo, fles gaat toch open en (uiteindelijk) op.
Maar als je een fles als collectorsitem koopt (voor mogelijk ook een behoorlijk bedrag), dan neem je toch altijd een risico als je dit dan ongezien (als in 'niet met eigen ogen') doet, met ook nog de verzending per pakketpost als extra risico op beschadiging.
Vraag is dan ook nog of de aanbieder zelf de beschadigingen wel geconstateerd heeft (en dus had kunnen/moeten melden), als je in grote hoeveelheden tegelijk handelt ga je denk ik niet elke afzonderlijke fles tegen het licht houden, zeker niet als er al een koker of doos omheen zit. Zoals DiXi het omschrijft lijkt het namelijk al 'af-fabriek' te zijn.
Maar goed, ik zei ook niet dat het nu dikke pech is, natuurlijk kan je altijd nog proberen korting o.i.d. te bedingen. Omruilen in dit geval geen optie inderdaad.

Behalve als de remedie 'meer drinken' is..