Het glas maakt 'n verschil. Welk glas en waar te koop?
- caskstrength
- Forum goeroe

Re: Het glas maakt 'n verschil. Welk glas en waar te koop?
Ik heb veel verschillende glazen staan, maar dink toch het liefste uit mijn grote nosing-glass van Schott Zwiesel. Hij lijkt een beetje op deze: hoog op de poten en een vrij grote inhoud.
Voordeel is dat je niet te dicht op de whisky zit en de geuren wat gebalanceerder uit het glas komen in tegenstelling tot een kleiner nosing-glas. Ook kun je gemakkelijker walsen met de whisky.
Voordeel is dat je niet te dicht op de whisky zit en de geuren wat gebalanceerder uit het glas komen in tegenstelling tot een kleiner nosing-glas. Ook kun je gemakkelijker walsen met de whisky.
- Bijlagen
-
- 51LX2uNluNL._SL1500_.jpg (32.49 KiB) 2603 keer bekeken
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Als we zo over alle onderwerpen dachten werd het een heel saai forum 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyLiam
- Senior

Ik dronk meestal uit gewone Glencairns maar heb recent op een tasting gedronken uit kleine tasting glazen van 13cl (zie foto).

Het lijkt alsof ik in dit kleinere glas een betere ervaring heb, zowel qua geur als bij het nippen, ik ruik meer en het drinkt beter. Nu heb ik 6 van deze glazen gekocht en zal deze blijven gebruiken maar zijn er ook mensen nadelen zien of hebben bij het gebruik van deze kleinere glazen?

Het lijkt alsof ik in dit kleinere glas een betere ervaring heb, zowel qua geur als bij het nippen, ik ruik meer en het drinkt beter. Nu heb ik 6 van deze glazen gekocht en zal deze blijven gebruiken maar zijn er ook mensen nadelen zien of hebben bij het gebruik van deze kleinere glazen?
0 x
- Peter_vintage1992
- Senior

WhiskyLiam schreef:Ik dronk meestal uit gewone Glencairns maar heb recent op een tasting gedronken uit kleine tasting glazen van 13cl (zie foto).
Ik niet hoor, die glazen zijn keigoed! Misschien bij proeverijen dat ze wat fragieler zijn dan Glencairn glazen, maar zeker een goed glas! Ik gebruik ze zelf ook als ik proeverijen geef

1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- caskstrength
- Forum goeroe

Peter_vintage1992 schreef:WhiskyLiam schreef:Ik dronk meestal uit gewone Glencairns maar heb recent op een tasting gedronken uit kleine tasting glazen van 13cl (zie foto).
Ik niet hoor, die glazen zijn keigoed! Misschien bij proeverijen dat ze wat fragieler zijn dan Glencairn glazen, maar zeker een goed glas! Ik gebruik ze zelf ook als ik proeverijen geef
Ik geef de voorkeur aan een grotere versie. Daarbij komen de geuren wat gebalanceerder mijn neus in. Ook vind ik een klein nosing-glas al gauw erg vol zitten waardoor walsen moeilijk wordt.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Vandaag uit een 'verre à dégustation vin' gedronken,
gewoon om te proberen...
gewoon om te proberen...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Ik ben fan van de glaasjes van whiskybase, ik ga morgen er denk ik nog een paar halen voor mn pa.
0 x
Ik vind deze super om uit te drinken. Heerlijk nosen, dun glas en onderaan een bultje. Slechts 10€/4stuks
1 x
Bram84 schreef:Ik vind deze super om uit te drinken. Heerlijk nosen, dun glas en onderaan een bultje. Slechts 10€/4stuks
Leuk glaasje, waar heb je 'm vandaan?
0 x
whiksy schreef:Bram84 schreef:Leuk glaasje, waar heb je 'm vandaan?
Heb ze gekocht bij whiskycloud9 in As (BE)
1 x
Voor wie zou geintresseerd zijn, ik heb in November 2015 op mijn blog een vergelijking van 13 verschillende glazen gedaan:
http://whisky.over-blog.com/2015/11/les ... rents.html
Sorry, de blog is in het Frans, maar misschien kan Google Translate uw vriend zijn
http://whisky.over-blog.com/2015/11/les ... rents.html
Sorry, de blog is in het Frans, maar misschien kan Google Translate uw vriend zijn

4 x
Het Nederlands is niet mijn moedertaal, mijn excuses voor de fouten
Samples te ruilen of verkopen
Mijn whiskyblog (in het Frans)
Samples te ruilen of verkopen
Mijn whiskyblog (in het Frans)
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

ik had laatst weer nieuwe (en meer) glencairn glazen nodig dus dach ik koop er meteen met dekseltjes. Leuk voor te nosen maar echt handig is het allemaal niet en ze zijn ook ontzettend fragiel. Benieuwd hoe lang ze heel blijven.
0 x
Geen idee of ie hier al gepost is, ook geen zin om 21 pagina's door te spitten...
Maar The Perfect Dram glas drinkt ook wel fijn. Mede omdat dit een vrij klein glas is en dus makkelijk handwarm te krijgen.
Ook zonder opdruk te verkrijgen bij online aanbieders.
Maar The Perfect Dram glas drinkt ook wel fijn. Mede omdat dit een vrij klein glas is en dus makkelijk handwarm te krijgen.
Ook zonder opdruk te verkrijgen bij online aanbieders.
0 x
Ik ben op zoek naar een 100-120 tal glencairn glazen die ik wil gebruiken op whisky tastings. Waar kan ik deze het best kopen?
Alvast bedankt voor de tips.
Alvast bedankt voor de tips.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Les Moulins Peugeot (ja, die van de peper- en zoutmolens) introduceert een innovatief whiskyglas:
Aangzien ik nogal Peugeot gek ben,
(heb inmiddels 4 peper- & 3 zoutmolens en twee koffiemolens heb van Les Moulins Peugeot)
is er ook een kans dat deze veel te prijzige set ook wel eens in mijn bezit krijg.
Aangzien ik nogal Peugeot gek ben,
(heb inmiddels 4 peper- & 3 zoutmolens en twee koffiemolens heb van Les Moulins Peugeot)
is er ook een kans dat deze veel te prijzige set ook wel eens in mijn bezit krijg.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”