www.drankgigant.nl

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: www.drankgigant.nl

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 12:37

Mijn ervaring met Drankgigant is toch wat anders als wat ik hierboven zie. Hier (bij DG) zitten toch mensen die het niet helemaal snappen; vrijdag de 5e 6 flessen Strathclyde Clan Denny 2005 (single casks) besteld die toen nog op 'groen' stonden en ze betaald. Vervolgens heb ik Skidilly getipt en die heeft royaal na mij 3 flessen gekocht en betaald. Vervolgens kreeg ik een mail dat ze nog maar 4 flessen hadden en er dinsdag nieuwe zouden komen. Geen probleem, dat kan natuurlijk gebeuren.
Voor de zekerheid toch Skidilly maar even gevraagd mij op de hoogte te houden, tegen het eind van de middag kreeg Skidilly een verzendbevestiging voor zijn 3 flessen. DG kon natuurlijk niet weten dat de 2e koper van MIJN flessen en ik elkaar kenden....
Ik heb DG een hele pissige mail gestuurd waar ze de lef vandaan halen om mij flessen (ik had ze al betaald immers) aan een ander te verkopen. Het antwoord was dat ze dit altijd doen. Waarop ik geantwoord heb dat ze dit met een core range prima kunnen doen, maar met een beperkte single cask dus niet. En dat ze beter alle orders on hold konden zetten tot ze die dinsdag nieuwe voorraad hadden en dan alles uit konden leveren. Want het zou toch gênant zijn als ze mij dinsdag moesten mailen dat ze nog maar 1 fles hadden.... Dat hebben ze ook niet gedaan, waarschijnlijk dachten ze dat ik wel zou vergeten dat ik dik 350 euro had afgetikt. Dus ik heb ze een mail gestuurd en inderdaad, geen levering gehad en ja, sorry. Ik heb gebeld en een heel duidelijk gesprek met ze gehad over deze belachelijke handelswijze. Ik mocht kiezen: de 2 flessen die er nog waren of m'n geld terug. Ik heb gekozen voor de optie dat ze maar zorgen dat ze ergens nog 6 flessen vandaan halen en leveren. Inmiddels staat deze fles al ruim 2 weken op 'rood' wat natuurlijk niet heel vreemd is aangezien het een single cask betreft. Die dus op een moment gewoon op zijn.

In ieder geval is bovenstaand voor mij aanleiding om nooit meer een bestelling te plaatsen bij DG. Ik kan ook niet dezelfde boormachine door 2 mensen laten betalen en 'm uitleveren aan de degene die hem als laatste heeft besteld. Prutsers. :blacklist
7 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 23 Feb 2016, 13:39

Oogadal schreef:Mijn ervaring met Drankgigant is toch wat anders als wat ik hierboven zie. Hier (bij DG) zitten toch mensen die het niet helemaal snappen; vrijdag de 5e 6 flessen Strathclyde Clan Denny 2005 (single casks) besteld die toen nog op 'groen' stonden en ze betaald. Vervolgens heb ik Skidilly getipt en die heeft royaal na mij 3 flessen gekocht en betaald. Vervolgens kreeg ik een mail dat ze nog maar 4 flessen hadden en er dinsdag nieuwe zouden komen. Geen probleem, dat kan natuurlijk gebeuren.
Voor de zekerheid toch Skidilly maar even gevraagd mij op de hoogte te houden, tegen het eind van de middag kreeg Skidilly een verzendbevestiging voor zijn 3 flessen. DG kon natuurlijk niet weten dat de 2e koper van MIJN flessen en ik elkaar kenden....
Ik heb DG een hele pissige mail gestuurd waar ze de lef vandaan halen om mij flessen (ik had ze al betaald immers) aan een ander te verkopen. Het antwoord was dat ze dit altijd doen. Waarop ik geantwoord heb dat ze dit met een core range prima kunnen doen, maar met een beperkte single cask dus niet. En dat ze beter alle orders on hold konden zetten tot ze die dinsdag nieuwe voorraad hadden en dan alles uit konden leveren. Want het zou toch gênant zijn als ze mij dinsdag moesten mailen dat ze nog maar 1 fles hadden.... Dat hebben ze ook niet gedaan, waarschijnlijk dachten ze dat ik wel zou vergeten dat ik dik 350 euro had afgetikt. Dus ik heb ze een mail gestuurd en inderdaad, geen levering gehad en ja, sorry. Ik heb gebeld en een heel duidelijk gesprek met ze gehad over deze belachelijke handelswijze. Ik mocht kiezen: de 2 flessen die er nog waren of m'n geld terug. Ik heb gekozen voor de optie dat ze maar zorgen dat ze ergens nog 6 flessen vandaan halen en leveren. Inmiddels staat deze fles al ruim 2 weken op 'rood' wat natuurlijk niet heel vreemd is aangezien het een single cask betreft. Die dus op een moment gewoon op zijn.

In ieder geval is bovenstaand voor mij aanleiding om nooit meer een bestelling te plaatsen bij DG. Ik kan ook niet dezelfde boormachine door 2 mensen laten betalen en 'm uitleveren aan de degene die hem als laatste heeft besteld. Prutsers. :blacklist

Nou nou nou nou, altijd zo negatief Edwin. :P .

Maar gelijk heb je helaas wel. Precies hetzelfde meegemaakt met de Arran Stills. Ik ben ook klaar met hun.

Bye the way, laat je vrouw maar niet zien dat je zo'n lange verhalen schrijft. Komt ze dadelijk nog op het idee dat je veel tijd over hebt, sta je voor je het weet achter de stofzuiger.
2 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 13:57

mer1973 schreef:Bye the way, laat je vrouw maar niet zien dat je zo'n lange verhalen schrijft. Komt ze dadelijk nog op het idee dat je veel tijd over hebt, sta je voor je het weet achter de stofzuiger.

1. Onherkenbare nickname gebruiken
2. Niet je eigen kop als avatar
3. Heel belangrijk; browser gegevens wissen :P :P
7 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Feb 2016, 14:09

Oogadal schreef:
mer1973 schreef:Bye the way, laat je vrouw maar niet zien dat je zo'n lange verhalen schrijft. Komt ze dadelijk nog op het idee dat je veel tijd over hebt, sta je voor je het weet achter de stofzuiger.

1. Onherkenbare nickname gebruiken
2. Niet je eigen kop als avatar
3. Heel belangrijk; browser gegevens wissen :P :P

:offtopic Dus toch een vorm van stofzuigen :lol:

Ook bij een standaardbotteling vind ik zoiets een rare manier van handelen. First come, first served...
1 x
Affirmanti incumbit probatio

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 14:44

In dit geval zelfs "first paid first served'

Ik zou het niet in m'n hoofd halen de laatste pallet boormachines te verkopen aan een klant terwijl ik deze al een ander had toegezegd. En dan hoeven ze bij mij pas achteraf te betalen...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Skiddilly
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 23 Feb 2016, 14:46

Oogadal schreef:Mijn ervaring met Drankgigant is toch wat anders als wat ik hierboven zie. Hier (bij DG) zitten toch mensen die het niet helemaal snappen; vrijdag de 5e 6 flessen Strathclyde Clan Denny 2005 (single casks) besteld die toen nog op 'groen' stonden en ze betaald. Vervolgens heb ik Skidilly getipt en die heeft royaal na mij 3 flessen gekocht en betaald. Vervolgens kreeg ik een mail dat ze nog maar 4 flessen hadden en er dinsdag nieuwe zouden komen. Geen probleem, dat kan natuurlijk gebeuren.
Voor de zekerheid toch Skidilly maar even gevraagd mij op de hoogte te houden, tegen het eind van de middag kreeg Skidilly een verzendbevestiging voor zijn 3 flessen.

Kwalijke zaak inderdaad :nono Maar ik ben wel ontzettend blij met mijn flessen :respect
0 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 15:00

Tsja... Jij kunt er niks aan doen, maar zal nog eens een keer een tip geven.. :nono
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 23 Feb 2016, 18:07

Verschil zit hem ook in de grote he, bij dat soort bedrijven ben je gewoon een debiteuren nr op het scherm. Totaal niet persoonlijk en al helemaal niet "boerenzaken doen" zoals we het in deze regio gewend zijn.

Ps: er waren ook meerdere kapers op de kust :P
0 x
Afbeelding

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 23 Feb 2016, 21:38

Nee, van DG herken ik dit niet, van mijn bestelling was één fles niet leverbaar.
Ik kreeg direct een telefoontje met de vraag of ik wilde wachten op uitlevering of het geld terug voor die éne fles.

Maarja, ik heb dat dan wel met MMA Distributie B.V. te Hoofddorp...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 21:41

Nino schreef:Ps: er waren ook meerdere kapers op de kust :P

Dat had ik begrepen. Spoel de 2 flessen die ze nog voor me hadden maar even schoon, als ze er mee gedaan hebben wat ik in gedachte gewenst heb zit er een luchtje aan :P
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 23 Feb 2016, 22:19

Snapt er niks van.

Ze hebben nu toch voorraad in de webshop.
Ik kon net meer dan 6 flessen toevoegen aan mijn winkelmand. Of de webshop is niet gekoppeld aan de voorraad en dat zou zeer amateuristisch zijn voor zo een grote webshop
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 22:21

Stonden ze nu op voorraad dan? Ben heel benieuwd...., wil eigenlijk wel weten hoe dit afloopt. Heb je ook al betaald?
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 23 Feb 2016, 22:26

Oogadal schreef:Stonden ze nu op voorraad dan? Ben heel benieuwd...., wil eigenlijk wel weten hoe dit afloopt. Heb je ook al betaald?

Nee maar ze zijn bestelbaar met vermelding direct leverbaar.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Feb 2016, 22:29

Ja, ik zag het. Weliswaar € 4 duurder, maar toch.

heb ze al een mail gestuurd, vindt het schandalig dat ik zowat 3 weken tegen "levertijd 5 werkdagen" aan zit te kijken en dat ie er nu ineens weer is. Tekenend dat ze niet even contact opnemen.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

PrkMarcel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor PrkMarcel » 26 Feb 2016, 16:55

Gisteren voor 17:00 twee flessen whisky besteld, vandaag keurig op tijd geleverd en netjes ingepakt. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”