Oogadal schreef:nigel_tufnel schreef:Ik vind het ook een verwerpelijke praktijk.
Aan de andere kant is het ook te begrijpen.
De consument zorgt eigenlijk zelf voor deze situatie.
Als je als slijter ziet dat iedereen massaal aankoopt aan retailprijs en daarna verkoopt aan zoveel meer...
Dan ben je als slijter ook niet gek hé?!
Chapeau dus voor de slijters die het wel eerlijk spelen.
Het zijn de flippers die de markt verzieken...
Ben ik niet met je eens, tenminste, het deel dat het te begrijpen is. De slijter die het snapt en die zijn klanten kent zal nooit en te nimmer zijn flessen gaan veilen. Die levert zijn klanten aan fatsoenlijke prijzen hun flessen en houdt enkel rekening met een eventueel gestegen inkoop.
Zo doet Slijterij Muthert (Dramtime) het ook en dat is een belangrijke reden dat ik daar best veel koop. (buiten dat het ook gezellig is) Terwijl ik hier vlakbij een slijter heb zitten die ook aardig is gesorteerd, maar die sneaky flessen op Catawiki verkoopt. Kijk, die heeft het niet begrepen en daar haal ik dus niks. Nu niet, dan niet en nooit niet.
En online gelden (veelal) dezelfde regels, als je als online slijterij je ingekochte flessen gaat lopen veilen vind ik dat je beter de tent kunt sluiten en wat anders gaat doen; de Mercedes dealer gaat toch ook een exclusieve SLS Limited niet veilen? Die kun je kopen of je laat 'm staan. Klaar.
Ik bedoel met begrijpelijk dat je er toch kan inkomen dat een slijter dit doet als hij ziet dat de consument er (woeker)winst op maakt, niet?
Als slijter heb je veel kosten, bijdrage,... te betalen.
En als je dan ziet dat een particulier met de grote winst gaat lopen dan is dit toch wraakroepend?
En dan kan ik er ook inkomen dat je op een bepaald moment de knop omdraait.
Is dit eerlijk/leuk voor de gewone consument? Nee.
Maar een handelaar is ook geen liefdadigheidsinstelling.
Ik dacht dat jij ook geen flessen meer verkocht in het aanbodtopic voor een soortgelijke reden.
Anderen vragen de hoofdprijs of wat hier ook voorvalt ze kopen een fles (via het forum) aan een eerlijke prijs...
En verkopen ze iets later tegen aanzienlijke winst.
Nogmaals het zijn de "flippers" die de markt en handelaren zover drijven...