Gewoon nog even geld bij elkaar harken om ze te kunnen kopen

Peter_vintage1992 schreef:Ik twijfel over Laphroaig Brodir batch 002..
Het zou perfect binnen het kader van mijn smaakprofiel moeten passen:
- hou van pittig beetje alcohol = 48%
- hou van ex-sherry en port pipes finish = check
- hou van rokerigheid/medicinaal = check
maar nu lees ik op whiskybase mensen die er niet zo enthousiast over zijn.. droog, vlak, weinig finish.. heeft iemand hier ervaring mee? als ik hem heb zet ik hem H2H met de Laphroaig PX cask
EDIT: en de Talisker Port Ruighe? hier zijn ook de meningen over verdeeld?
kun je deze 2 whiskies op enig vlak vergelijken met de Bowmore Laimrich?

Nino schreef:Die prijs liegt er ook niet om zeg, 8 tientjes excl verzendkosten bij d12ben ook wel benieuwd of er mannen zijn die zeggen dat het de moeite waard is.
Als ik 1 mag aanraden: Ardbeg uigeadail.

caskstrength schreef:Ik vond de Port Ruighe niet in balans. In de neus vrij jong en spirit-driven, gecombineerd met koeienstal en mest. Daarna werd ie wel wat fruitiger, maar in de smaak, zeker richting het einde, ietwat aan de zure kant.
Daarentegen heb ik andere whiskies gehad die (deels) op een rode wijnachtig vat hadden gerijpt en die me uitstekend bevielen.
Deze is nu nog uit balans maar kan heel lekker worden. Als je hier van houd raad ik je zeker aan deze in de gaten te houden 
Peter_vintage1992 schreef:Ik twijfel over Laphroaig Brodir batch 002..
Het zou perfect binnen het kader van mijn smaakprofiel moeten passen:
- hou van pittig beetje alcohol = 48%
- hou van ex-sherry en port pipes finish = check
- hou van rokerigheid/medicinaal = check
maar nu lees ik op whiskybase mensen die er niet zo enthousiast over zijn.. droog, vlak, weinig finish.. heeft iemand hier ervaring mee? als ik hem heb zet ik hem H2H met de Laphroaig PX cask
EDIT: en de Talisker Port Ruighe? hier zijn ook de meningen over verdeeld?
kun je deze 2 whiskies op enig vlak vergelijken met de Bowmore Laimrich?

Peter87 schreef:Ik denk dat er weinig zijn die aan de laimrig kunnen tippen. Laphroaig PX is ook lekker en de Uigedail is heel erg goed maar niet echt vergelijkbaar.
, heb de PX samen met de Brodir besteld. 

avdboom schreef:De Benriach Solstice 17yr. 50% zou ook te overwegen zijn. Heavily peated met port finish, alleen niet medicinaal.

Oi, daar ga ik ook eens over nadenken.... Enige is dat ik persoonlijk de portfinish van de Solstice wat te zoetsappig randje vond geven (maar dat is persoonlijk), ik dacht dat dit de port invloed was. Is dat bij de Longrow ook zo? Of hoeft een port finish net perse een zoetsappig randje te geven? Niets tegen zoet maar het moet niet op een vruchtensap je lijken voor mij...Kay schreef:En de Longrow met portfinish die afgelopen jaar is uitgekomen!
https://www.whiskybase.com/whisky/71395 ... 2-year-old
Zelfs nog ietsje beter dan de Laimrig naar mijn mening, al is die ook heel goed.
Peter_vintage1992 schreef:avdboom schreef:De Benriach Solstice 17yr. 50% zou ook te overwegen zijn. Heavily peated met port finish, alleen niet medicinaal.
Die is wel een stuk beter geprijst

avdboom schreef:Oi, daar ga ik ook eens over nadenken.... Enige is dat ik persoonlijk de portfinish van de Solstice wat te zoetsappig randje vond geven (maar dat is persoonlijk), ik dacht dat dit de port invloed was. Is dat bij de Longrow ook zo? Of hoeft een port finish net perse een zoetsappig randje te geven? Niets tegen zoet maar het moet niet op een vruchtensap je lijken voor mij...Kay schreef:En de Longrow met portfinish die afgelopen jaar is uitgekomen!
https://www.whiskybase.com/whisky/71395 ... 2-year-old
Zelfs nog ietsje beter dan de Laimrig naar mijn mening, al is die ook heel goed.
avdboom schreef:De Benriach Solstice 17yr. 50% zou ook te overwegen zijn. Heavily peated met port finish, alleen niet medicinaal.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten