Oogadal schreef:Je hebt het over totaal onvergelijkbare whisky's want de betere single cask Glendronach's zijn een hele klap beter als de CS reeks. Echt niet te vergelijken, op geen enkel front.
Wat betreft of ze het waard zijn: ik heb single casks in m'n voorraad staan die gekocht zijn onder de 100 euro maar die voor het 3 voudige misschien weg mogen. Niet omdat ik er op wil verdienen, maar omdat ik in de huidige markt dat kwijt ben om een gelijkwaardige whisky te kopen.
Grootste nadeel van de Glendronach single casks is dat de hele goede zo weg zijn; de liefhebbers kopen meestal de reeks uit de jaren 90 en als er dan 2 of 3 tussenzitten die echt dikke 90 punten scoren wordt er meer besteld. Met rond de 500 flessen per cask dus zo op. Wat overblijft zijn de 86-88 punten flessen, niet slecht dus, maar € 200? Dus wat je nu nog te koop ziet uit eerdere batches zijn die flessen.
Samengevat: ik ga niet blind een 6 tal flessen kopen voor rond de € 1.000 met het risico dat er 3 of 4 matige tussenzitten. Of ze het waard zijn moet iedereen zelf beslissen, voor mij is elke 91-92 punten whisky absoluut € 250 waard. Maar liever minder...
Aaah thx voor je snelle reactie!