Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Michaël
Senior
Senior

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Michaël » 14 Feb 2016, 18:41

Oogadal schreef:Nou, echt peated kunnen we de HP 18 toch niet noemen? Ik vind m meer licht rokerig. Voor de oude prijs nog steeds prima spul trouwens. Voor 100 € zou ik iets anders kopen.

Ik zag 'm gisteren voor €89 in een drankenwinkel staan. Even twijfel. Maar toch niet gekocht.
1 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 14 Feb 2016, 18:54

MBC schreef:Nou het speculeren kan beginnen, ben benieuwd of deze nieuwe hype de Walhalla serie gaat overtreffen... ben bang van wel :nono

Btw in 2017 de "Fire" (in het rood) ;)

Afbeelding

Met houten frame... dus kan niet meer stuk :P

Dat zei ik toch!

Oplage van 30.000 valt mee
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Feb 2016, 20:47

Ikea heeft een beste klant aan Highland Park: dat zijn dan toch samen zowat 100.000 gefiguurzaagde sinaasappel kistjes :P

Nog even verder speculeren: retail zal tussen de 250 en 300 euro zijn en het zal wel snel op zijn. Daarna stijgen de prijzen tot 500-600 euro om na een maand weer te zakken naar 250 euro als de amateur speculanten er achter komen dat whisky liefhebbers deze niet kopen omdat het niet goed genoeg is (dat geeft HP zelf al aan, lijkt op Freya) en er alleen maar mede speculanten mee bezig zijn en mensen die verzamelen omdat ze iets gehoord hebben maar het niet helemaal snappen. :Scratch
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 14 Feb 2016, 22:05

Oogadal schreef:Ikea heeft een beste klant aan Highland Park: dat zijn dan toch samen zowat 100.000 gefiguurzaagde sinaasappel kistjes :P

Nog even verder speculeren: retail zal tussen de 250 en 300 euro zijn en het zal wel snel op zijn. Daarna stijgen de prijzen tot 500-600 euro om na een maand weer te zakken naar 250 euro als de amateur speculanten er achter komen dat whisky liefhebbers deze niet kopen omdat het niet goed genoeg is (dat geeft HP zelf al aan, lijkt op Freya) en er alleen maar mede speculanten mee bezig zijn en mensen die verzamelen omdat ze iets gehoord hebben maar het niet helemaal snappen. :Scratch

Voordeel is dat als al die speculanten hun geld hierin stoppen (en ze hun geld gelukkig ook maar één keer uit kunnen geven) ze in ieder geval niet achter de echt lekkere flesjes aan gaan en deze wellicht nog wat betaalbaarder blijven :gnif
4 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 14 Feb 2016, 22:07

En ff verder tussen de regels doorlezend interpreteer ik "een lichtere stijl whisky" als "inactieve vaten die weinig met de spirit gedaan hebben en die we eigenlijk niet hadden willen bottelen maar die we dmv een fancy flesje en een stukje hout toch als premium in de markt gaan zetten".

But, that's just my two cents... :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 14 Feb 2016, 23:00

Er had rustig Jean Paul Gaultier op kunnen staan :gnif

Je kan ze ook geen ongelijk geven daar bij HP, het werkt en er bestaan zelfs mensen die geen slok whisky drinken maar er wel graag naar kijken(wtf?!)..en hoe mooi staat dit op je dressoir :bigsmile
4 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Feb 2016, 07:41

Nino schreef:Er had rustig Jean Paul Gaultier op kunnen staan :gnif

Dit was dus ook exact mijn gedachte! "He, Highland Park after shave?"
Mooie fles, dat zeker, maar het roept bij mij totaal geen enkele whisky associatie of beleving op.
Wordt dit er trouwens ook weer zo eentje die je in de vriezer moet leggen voor 'een hele nieuwe dimensie' (zoals de Winter's Gold) of is de fles daar toch iets te mooi voor ;)
2 x

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 15 Feb 2016, 08:26

Vind ook wel weer wat hebben. Een keer wat anders. Ben toch ook wel benieuwd naar de smaak.
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 15 Feb 2016, 12:18

Kunnen we langzaamaan constateren dat uit de HP range de 12yo de enige is die nog echt waar voor z'n geld is?

Hashtag gedurfdeuitspraak :-P
3 x
Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 15 Feb 2016, 13:15

Verwacht release prijs is € 265!
Ik laat het staan voor de verzamelaars.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 15 Feb 2016, 13:30

Oogadal schreef:Nou, echt peated kunnen we de HP 18 toch niet noemen? Ik vind m meer licht rokerig. Voor de oude prijs nog steeds prima spul trouwens. Voor 100 € zou ik iets anders kopen.

Je snapt best wat ik bedoel... :-P
1 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 15 Feb 2016, 13:39

Moet je die Highland Park Ice ook eerst in de diepvries leggen voordat ie een beetje te drinken is?
3 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 15 Feb 2016, 13:53

turfsmurf schreef:Moet je die Highland Park Ice ook eerst in de diepvries leggen voordat ie een beetje te drinken is?

Nee, deze kan je gewoon met ijs drinken :gnif
1 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 15 Feb 2016, 16:37

avdboom schreef:
turfsmurf schreef:Moet je die Highland Park Ice ook eerst in de diepvries leggen voordat ie een beetje te drinken is?

Nee, deze kan je gewoon met ijs drinken :gnif

Ben benieuwd wat we dan volgend jaar met de Highland Park Fire moeten doen voordat we deze gaan drinken... ik zeg flamberen :P
2 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 16 Feb 2016, 12:38

Degene die weet waar Highland Park Ice écht over gaat krijgt een sample van me. En niet de tekst uit de sheet kopiëren, I'd like to see more than that :-)
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”