Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Sylvester
Senior
Senior

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Sylvester » 06 Jan 2016, 13:40

Ik heb gisteren 1 voor €57 gekocht in België.
0 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 06 Jan 2016, 14:16

Wellicht een beetje te veel uit emotie gereageerd, daarom heb ik mijn berichten iets genuanceerd.

Inmiddels goed contact gehad met D12 en alles is opgehelderd!
0 x

Sylvester
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sylvester » 07 Jan 2016, 19:00

Vandaag kwam ik deze tegen.

GlenDronach Col 1601 54,9gr 70 cl
Deze typische GlenDronach single malt is in 2012 exclusief voor Colruyt geselecteerd en gebotteld door meester-distilleerder Billy Walker. Deze unieke uitgave die we u vandaag aanbevelen heeft een heel beperkte oplage van 654 genummerde flessen.

https://sterkedranken.colruyt.be/spirit ... 131115.jpg

GlenDronach Col 2640 57,6gr 70 cl
Deze typische GlenDronach single malt is in 2012 exclusief voor Colruyt geselecteerd en gebotteld door meester-distilleerder Billy Walker. De unieke uitgave die we u vandaag aanbevelen heeft een heel beperkte oplage van 643 genummerde flessen.

https://sterkedranken.colruyt.be/spirit ... 223286.jpg
0 x

tehfnz
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tehfnz » 08 Jan 2016, 12:38

Heb deze onlangs ook zelf aangeschaft, helaas nog geen tijd gehad om ze open te trekken.
0 x

Lowrider76
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Lowrider76 » 10 Jan 2016, 12:56

Och och, wat is die cask strenght toch lekker (batch 3 in mijn geval).
Ik was vroeger erg van de turf whisky's, maar die moeten het afleggen tegen deze hoor.

Had ik al gezegd hoe lekker ik deze vind?

Zijn er grote verschillen tussen de batches trouwens?
1 x

Banton1977
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Banton1977 » 16 Jan 2016, 22:57

Jammer dat Glendronach nu ook echt om lijkt te zijn qua prijsstelling. Het leek er al wat op met de Octaves maar de prijs voor de Grandeur 25.... :domdom
0 x

Lucs
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucs » 17 Jan 2016, 09:35

Lowrider76 schreef:Och och, wat is die cask strenght toch lekker (batch 3 in mijn geval).
Ik was vroeger erg van de turf whisky's, maar die moeten het afleggen tegen deze hoor.

Had ik al gezegd hoe lekker ik deze vind?

Zijn er grote verschillen tussen de batches trouwens?

Definieer "groot" ;)

Ik vind de verschillen marginaal maar er zijn vast mensen hier die de verschillen gigantisch vinden (ik ben echt geen mega whisky kenner). Ik heb alle batches nu gehad (en enkelen naast elkaar geproefd) en moet zeggen dat batch 1 en 3 voor mij tot nu toe favoriet zijn maar ik vind ze allemaal vergelijkbaar. Ik heb batch 4 en 5 blind gekocht nadat ze uitkwamen en ik was in beide gevallen alles behalve teleurgesteld :)
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Jan 2016, 10:03

Banton1977 schreef:Jammer dat Glendronach nu ook echt om lijkt te zijn qua prijsstelling. Het leek er al wat op met de Octaves maar de prijs voor de Grandeur 25.... :domdom

Tsja. Ik snap ook niet waarom iemand voor dik 400 euro de Grandeur zou kopen terwijl er een 1990 single cask 24 yo te koop is die minstens zo goed (waarschijnlijk beter..) is voor de helft van het geld. Da's nog zat trouwens, tov van batch 11 zijn de prijzen in NL met ongeveer 20% gestegen!
UK is veelal fors goedkoper met de single casks Glendronach. En met de core range weer niet. :Scratch
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Feb 2016, 22:07

Glendronach heeft batch 13 aangekondigd, op diverse UK sites is info te vinden. Jammer genoeg wordt dezelfde belachelijke prijsstijging gehanteerd als die bij batch 12 ook al tov batch 11 te zien was.
Concreet: een 1994 gaat in UK al ongeveer € 210 kosten en dat was bij batch 12 nog € 160. Dus dan heb je het over prijzen in NL van rond de € 250 :HitHead

Als dit het is heb ik met batch 12 mijn laatste Glendronach's gekocht, een prijs VERDUBBELING in een tijdsbestek van 2 jaar is te belachelijk voor woorden.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 13 Feb 2016, 22:43

Oogadal schreef:Als dit het is heb ik met batch 12 mijn laatste Glendronach's gekocht, een prijs VERDUBBELING in een tijdsbestek van 2 jaar is te belachelijk voor woorden.

Ach zie het positief: op deze manier wordt het steeds gemakkelijker om geen geld meer aan whisky uit te geven. :D :(

Ik vrees dat dit een teken is dat bona fide sherrybommen over een paar jaar of binnenkort zelfs bij de categorie die-kon-je-vroeger-overal-kopen-maar-nu-zijn-ze-op zullen horen.
2 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 13 Feb 2016, 22:52

turfsmurf schreef:
Oogadal schreef:Als dit het is heb ik met batch 12 mijn laatste Glendronach's gekocht, een prijs VERDUBBELING in een tijdsbestek van 2 jaar is te belachelijk voor woorden.

Ach zie het positief: op deze manier wordt het steeds gemakkelijker om geen geld meer aan whisky uit te geven. :D :(

Ik vrees dat dit een teken is dat bona fide sherrybommen over een paar jaar of binnenkort zelfs bij de categorie die-kon-je-vroeger-overal-kopen-maar-nu-zijn-ze-op zullen horen.

Geen 72 in batch 13 zo te zien. Überhaupt geen jaren 70. Wel een 68.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Feb 2016, 23:04

turfsmurf schreef:Ach zie het positief: op deze manier wordt het steeds gemakkelijker om geen geld meer aan whisky uit te geven. :D :(

Klopt..., op deze manier hou je de munten wel in de knip. Maar dat betekent dat bona fide sherry bommen juist nog gewoon te koop staan want als deze Glendronach freak al afhaakt zullen er meer zijn.

Dan is de keus voor een 1980 Bunna voor onder de 200 euro ineens niet zo'n moeilijke meer he.... ;)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Feb 2016, 23:07

vmk schreef:Geen 72 in batch 13 zo te zien. Überhaupt geen jaren 70. Wel een 68.

Snel reserveren dan maar. Met een prijs net onder de € 3.000 euro ( per fles he, niet per doos) het kassakoopje van de week :HitHead
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 14 Feb 2016, 00:17

Oogadal schreef:Glendronach heeft batch 13 aangekondigd, op diverse UK sites is info te vinden. Jammer genoeg wordt dezelfde belachelijke prijsstijging gehanteerd als die bij batch 12 ook al tov batch 11 te zien was.
Concreet: een 1994 gaat in UK al ongeveer € 210 kosten en dat was bij batch 12 nog € 160. Dus dan heb je het over prijzen in NL van rond de € 250 :HitHead

Als dit het is heb ik met batch 12 mijn laatste Glendronach's gekocht, een prijs VERDUBBELING in een tijdsbestek van 2 jaar is te belachelijk voor woorden.

Hmmm, ik ben wel echt een liefhebber van Glendronach en Benriach. Zijn/waren deze flessen nu echt het geld waard tegenover bv. de cask strength batch flessen?
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Feb 2016, 07:49

Je hebt het over totaal onvergelijkbare whisky's want de betere single cask Glendronach's zijn een hele klap beter als de CS reeks. Echt niet te vergelijken, op geen enkel front.
Wat betreft of ze het waard zijn: ik heb single casks in m'n voorraad staan die gekocht zijn onder de 100 euro maar die voor het 3 voudige misschien weg mogen. Niet omdat ik er op wil verdienen, maar omdat ik in de huidige markt dat kwijt ben om een gelijkwaardige whisky te kopen.

Grootste nadeel van de Glendronach single casks is dat de hele goede zo weg zijn; de liefhebbers kopen meestal de reeks uit de jaren 90 en als er dan 2 of 3 tussenzitten die echt dikke 90 punten scoren wordt er meer besteld. Met rond de 500 flessen per cask dus zo op. Wat overblijft zijn de 86-88 punten flessen, niet slecht dus, maar € 200? Dus wat je nu nog te koop ziet uit eerdere batches zijn die flessen.
Samengevat: ik ga niet blind een 6 tal flessen kopen voor rond de € 1.000 met het risico dat er 3 of 4 matige tussenzitten. Of ze het waard zijn moet iedereen zelf beslissen, voor mij is elke 91-92 punten whisky absoluut € 250 waard. Maar liever minder... ;)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”