Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?
Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen. 
0 x
- Stormbringer
- Senior

Poezewoef schreef:Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen.
Inderdaad belachelijk duur. Maar goed, er zullen vast mensen zijn met andere opvattingen van "duur".
Als het online wordt aangeboden zal het toch ook verkopen lijkt me...
0 x
Stormbringer schreef:Poezewoef schreef:Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen.
Inderdaad belachelijk duur. Maar goed, er zullen vast mensen zijn met andere opvattingen van "duur".
Nou ja, je hebt altijd wel mensen die zich hersenloos in dit soort hypes laten meesleuren, best dat het geld uit hun zakken word gesleurd. Ze verdienen het om bedrogen te worden.

0 x
- Stormbringer
- Senior

Poezewoef schreef:Stormbringer schreef:Poezewoef schreef:Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen.
Nou ja, je hebt altijd wel mensen die zich hersenloos in dit soort hypes laten meesleuren, best dat het geld uit hun zakken word gesleurd. Ze verdienen het om bedrogen te worden.
Ik doelde eigenlijk op mensen die, zeg maar, geld genoeg hebben en die het niet uitmaakt wat iets kost.
Als ze het maar krijgen.
0 x
- Stormbringer
- Senior

Om een keer te proeven gaf ik er zelf ook wel (éénmalig!) €13,95 aan uit. 

1 x
Stormbringer schreef:Om een keer te proeven gaf ik er zelf ook wel (éénmalig!) €13,95 aan uit.
Doe jezelf dan een plezier, en maak eens een uitstap naar de Westhoek. Veurne en Poperinge, het heuvelland allemaal dicht bij. En bezoek de
de taverne van het klooster eens waar je niet enkel bier (beperkt in kratjes van 6 flessen ) maar ook lekkere abdijkaas ed kan kopen. En je hoeft dan geen 14 euro neer te tellen aan een woekeraar.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj20NKarvTKAhUE6RQKHeaoAl8QFgg0MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.indevrede.be%2F&usg=AFQjCNFMa-DmhTCHoG5r1kiKXbRxLfZKew&sig2=bp8TcPiFPth3RvFxcNVnkA
1 x
- Stormbringer
- Senior

\Poezewoef schreef:Stormbringer schreef:Om een keer te proeven gaf ik er zelf ook wel (éénmalig!) €13,95 aan uit.
Doe jezelf dan een plezier, en maak eens een uitstap naar de Westhoek. Veurne en Poperinge, het heuvelland allemaal dicht bij. En bezoek de
de taverne van het klooster eens waar je niet enkel bier (beperkt in kratjes van 6 flessen ) maar ook lekkere abdijkaas ed kan kopen. En je hoeft dan geen 14 euro neer te tellen aan een woekeraar.![]()
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj20NKarvTKAhUE6RQKHeaoAl8QFgg0MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.indevrede.be%2F&usg=AFQjCNFMa-DmhTCHoG5r1kiKXbRxLfZKew&sig2=bp8TcPiFPth3RvFxcNVnkA
Yep, dat lijkt me een uitstekend idee! Dank voor de tip.

0 x
Stormbringer schreef:\Poezewoef schreef:Stormbringer schreef:Om een keer te proeven gaf ik er zelf ook wel (éénmalig!) €13,95 aan uit.
de taverne van het klooster eens waar je niet enkel bier (beperkt in kratjes van 6 flessen ) maar ook lekkere abdijkaas ed kan kopen. En je hoeft dan geen 14 euro neer te tellen aan een woekeraar.![]()
Yep, dat lijkt me een uitstekend idee! Dank voor de tip.
Graag gedaan, en doen zou ik zeggen, maar wacht tot het weer beter is.
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

In Le Trappiste in Brugge centrum verkopen ze ook Westvleteren. Ik weet niet meer welke juist. Hij was duur, ja, maar niet zo extreem duur als de prijzen hierboven vermeld. Dus zo moeilijk zal hun bier hier nu ook weer niet te verkrijgen zijn.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:In Le Trappiste in Brugge centrum verkopen ze ook Westvleteren. Ik weet niet meer welke juist. Hij was duur, ja, maar niet zo extreem duur als de prijzen hierboven vermeld. Dus zo moeilijk zal hun bier hier nu ook weer niet te verkrijgen zijn.
Je kan dat bier enkel in het klooster in Westvleteren gaan halen per bak, er is een speciale bestellijn voor. Je kan ook met een paar vrienden de taverne van het klooster bezoeken en pp kan je een sixpack kopen, met vier heb je dan een bak bier. Maar leveren aan cafés of bierhandels doen ze niet.
Enkel afhalen.
0 x
Poezewoef schreef:Je kan dat bier enkel in het klooster in Westvleteren gaan halen per bak, er is een speciale bestellijn voor. Je kan ook met een paar vrienden de taverne van het klooster bezoeken en pp kan je een sixpack kopen, met vier heb je dan een bak bier. Maar leveren aan cafés of bierhandels doen ze niet.
Enkel afhalen.
Dat is de theorie. De praktijk is dus iets anders, zoals hierboven gezegd
. Al weet ik ook niet hoe Drankgigant er aan komt...
0 x
Poezewoef schreef:Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen.
Hoezo gestoord? Ik heb wel duurder flessen staan hoor... Die fles jw ruilen voor mijn Black Ink&Blood Imperial Raspberry Stout BA kan je wel vergeten.
Ik zou ook meer uitgeven aan een bier dat het waard is. Als die W-Vleteren de 10 jaar oud nadert, dan wil ik er ook 15 euro voor betalen.
2 x
jdoucet schreef:Poezewoef schreef:Nou ja zeg, wat die Westvleteren betreft en de controle erop, ik denk eerder dat het een kwestie van prioriteiten is. Het is bekend dat er altijd controleurs te weinig zijn voor alle dingen die moeten gecontroleerd worden. En inderdaad, even Westvleteren inbrengen en ik kom al op een Nederlandse site terecht die Westvleteren verkoopt, drie verschillende soorten voor 13,95 per flesje. Je moet wel serieus gestoord zijn om zoveel geld te willen geven aan 1 flesje bier. En een schande dat men zulke prijzen durft te vragen. Je kan er een fles JW van kopen.
Hoezo gestoord? Ik heb wel duurder flessen staan hoor... Die fles jw ruilen voor mijn Black Ink&Blood Imperial Raspberry Stout BA kan je wel vergeten.
Ik zou ook meer uitgeven aan een bier dat het waard is. Als die W-Vleteren de 10 jaar oud nadert, dan wil ik er ook 15 euro voor betalen.
14 euro voor 1 flesje trappist is inderdaad gestoord. En trappist 10 jaar in het flesje laten is helemaal niet goed. Dat moet je voor mij niet opendoen.en een glas Westvleteren van het vat..veel beter dus, gebracht aan tafel in een glas kost je geen 4 euro. Neem van mij aan dat je in de drankenhandel hopen bier kan kopen die beter zijn en maar 1/4 kosten van de West vleteren die je gaat kopen..de verkoper verdient er ziekelijk veel aan. Maar kom, als iemand zich perse wil laten bedriegen..Mij niet gelaten.

0 x
Whiskieke schreef:Achel blond...blijft een toppertje
Weinigen kennen dit biertje, maar best aangename trappist.
0 x
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”