Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Dranken op basis van of met een relatie tot Whisky niet zijnde Whisky. Voorbeelden zijn cocktails en likeuren als Drambuie en Irish Mist.
jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welk bier drink je nu of heb je onlangs op ?

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 08 Feb 2016, 12:17

Yapi schreef:ben precies ook niet van plan om naar bierfestival te gaan… zien wel nog morgen. Het liefst van al een Orval op café, das geweldig vind ik nog. De rest van mijn bieren… Denk dat ik ze binnenkort gewoon allemaal verkoop!

PM de lijst dan maar :)

Goed, vrijdag nog maar een flesje:
Youfuckedmeup & Imfurious by Mikkeller/3 floyds at Warpigs.

God damn that's good.
0 x

Dookiy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dookiy » 11 Feb 2016, 00:18

Redelijk basic: Brand IPA :D
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 11 Feb 2016, 13:58

Afgelopen (lang) weekend aan de Jupiler gezeten.... :bigsmile :jazzybass

Alaaf!!
0 x
Afbeelding

Stormbringer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 11 Feb 2016, 20:18

Dookiy schreef:Redelijk basic: Brand IPA :D

Basic of niet: heeeeerlijk! :Proost
0 x

Dookiy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Dookiy » 11 Feb 2016, 22:21

Vanwege 404-Grolsch error was het vanavond Veltins. :Party
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 12 Feb 2016, 00:43

Oh! buurman wat doet u nu? :lekker
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Genieterke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Genieterke » 12 Feb 2016, 09:11

Stormbringer schreef:
OmeAnne schreef:Als ik de namen lees die hier zo voorbijkomen, dan voel ik me maar dom, wat een namen allemaal, ken deze helemaal niet! 8-)

Komt me bekend voor... Hoewel, onwetend is wel een beter woord.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik vrijwel geen speciale bieren drink (ik lust het gewoon niet)
met uitzondering van blonde bieren.
Lekker: Affligem Blond en Duvel.

Qua "gewone" bieren drink ik het liefst Brand Pilsener, uit het Limburgse Wijlre, met een lekker pittige hopbitterheid.
De smaak schijnt echter wat veranderd te zijn na de overname door Heineken ( :Cry ) omdat Heineken
blijkbaar persé het bier wilde pasteuriseren... Sja en dat verschil proef ik niet.

Alfa bier, ook al Limburgs, uit Thull (Meens Brouwerij), vind ik ook prima bier.
In tegenstelling tot Brands moutiger van smaak.Drinkt makkelijk weg.
En Hertog Jan, ook lekker.
Verder zo ongeveer alle Duitse blonde bieren.
Het "grote" Heineken vind ik persoonlijk geen goed bier, te weinig smaak, te waterig. Geldt ook voor Grolsch...

Gr, Stormbringer

Daar kan ik je enkel in bijtreden. :bigsmile
1 x
mens sana in corpore sano

Genieterke
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Genieterke » 12 Feb 2016, 09:39

wrc1 schreef:gisteren een westvleteren van 12° (3 jaar oud) gedronken en vond hem fantastisch. Deze avond de westvleteren blond op het programma. Ik heb van de 12 en de blonde telkens 2 bakken kunnen op de kop tikken.

West-Vleteren, een hype van formaat..iemand zegt dat dat het beste bier van België is en plots moet iedereen West-Vleteren hebben.Ik ken een hele hoop bieren die zeker even goed en beter zijn. Ik zag zelf mensen West-Vleteren verkopen op ebay aan schandalige prijzen.
Doe mij maar een lekkere Karmeliet die pas geopend naar banaan ruikt....of een donker kasteelbier...twee en je kan gaan slapen. :D
Maar hoe dan ook, laat hem je smaken.
0 x
mens sana in corpore sano

wrc1
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 12 Feb 2016, 09:49

karmeliet is ook niet mis maar een Westmalle triple is voor mij toch 1 van de betere. Van die west vleteren heb je gelijk. Ik woon op zo'n 25 km van de brouwerij van West Vleteren. 'k was dit weekend bij drankgigant.nl in de shop en zag daar de drie soorten west vleteren staan (blond, 8° en de 12°). Man man man wat een prijzen. Ze vroegen meer dan 12 euro voor een flesje van 12° :nono :nono

'k wil dus gerust mijn 4 bakken west vleteren verkopen aan drankgigant :bigsmile
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 12 Feb 2016, 19:30

wrc1 schreef:karmeliet is ook niet mis maar een Westmalle triple is voor mij toch 1 van de betere. Van die west vleteren heb je gelijk. Ik woon op zo'n 25 km van de brouwerij van West Vleteren. 'k was dit weekend bij drankgigant.nl in de shop en zag daar de drie soorten west vleteren staan (blond, 8° en de 12°). Man man man wat een prijzen. Ze vroegen meer dan 12 euro voor een flesje van 12° :nono :nono

'k wil dus gerust mijn 4 bakken west vleteren verkopen aan drankgigant :bigsmile

Bij mijn weten is het trouwens verboden om in een winkel Westvleteren te verkopen. Dus hoe Drankgigant dit doet is me een raadsel...
Buiten de brouwerij mag het bier enkel in tegenover de abdij gelegen brasserie 'In de Vrede' verkocht worden.
En er zijn zware boetes voor drankenshops die deze wel verkopen.
Ik ken een drankenhandel die enkele duizenden euro's boete heeft moeten betalen omdat ze Westvleteren verkochten.
De voorwaarden op hun website zijn ook duidelijk:
De Trappist Westvleteren is enkel voor particulieren te koop, waarbij iedere koper zich engageert het bier niet verder te verkopen. U bent de eindverbruiker. Op het kasticket wordt vermeld dat U het bier niet in de handel mag brengen. Wij kunnen u hierop aanspreken.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 12 Feb 2016, 19:38

Nou dan mogen ze een inspecteur inschakelen, want het wordt ook in kroegen verkocht, al heel lang. Vind het trouwens best wel een mooie/pure insteek, maar natuurlijk lastig te handhaven.

*edit: het woord "mooie" toegevoegd om te verduidelijken wat ik bedoelde
Laatst gewijzigd door caskstrength op 12 Feb 2016, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 12 Feb 2016, 19:44

caskstrength schreef:Nou dan mogen ze een inspecteur inschakelen, want het wordt ook in kroegen verkocht, al heel lang. Vind het trouwens best wel een pure insteek, maar natuurlijk lastig te handhaven.

In praktijk zullen ze niet genoeg tijd en budget hebben om dit grondig op te volgen.
Maar als je tegen de lamp loopt... Is het niet van de poes!
Geloof me de drankenhandel die ik ken, neemt het risico niet meer!
1 x

Stormbringer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Stormbringer » 12 Feb 2016, 21:33

Rare bedoening vind ik het. Als je "Westvleteren kopen" intikt bij Google kom je zat websites tegen
waar het gewoon online te koop is. Dan kun je wel verkondigen dat je het alleen zus en zo en hier en
daar kunt (of mag) kopen, maar als je de middelen niet hebt om daar controle op uit te oefenen ben je
snel klaar. Dan is het dus een wassen neus. Dan krijg ik het idee dat de enkeling die boetes heeft moeten
betalen aangepakt werd om een soort mythe op te houden.

Misschien is één en ander wel onderdeel van een strategie om een biermerk mysterieus en spannend
(en dus gewild) te houden..............
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 13 Feb 2016, 00:09

Stormbringer schreef:Rare bedoening vind ik het. Als je "Westvleteren kopen" intikt bij Google kom je zat websites tegen
waar het gewoon online te koop is. Dan kun je wel verkondigen dat je het alleen zus en zo en hier en
daar kunt (of mag) kopen, maar als je de middelen niet hebt om daar controle op uit te oefenen ben je
snel klaar. Dan is het dus een wassen neus. Dan krijg ik het idee dat de enkeling die boetes heeft moeten
betalen aangepakt werd om een soort mythe op te houden.

Misschien is één en ander wel onderdeel van een strategie om een biermerk mysterieus en spannend
(en dus gewild) te houden..............

Dat p denk ik ook wel. Ze zien l het gewoon a heel vaak door s de vingers. Je p hoeft immers i niet veel middelen tot je l beschikking te hebben voor simpel te googlen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 13 Feb 2016, 08:15

Gisteren voor het eerst een biertje op dat ik vanwege het etiket heb gekocht: Holy Günter van Two Chefs Brewing. Zie ook http://www.twochefsbrewing.nl/ en klik op "the beers". :bigsmile

Voor de smaak hoef ik hem in de winter niet echt te kopen, het is het type licht bier met grassige en fruitige smaken. Meer iets voor de zomer.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”